Då var man tagen för buskörning...

Joakim-S Hobby Fotograf
20 juni 2010 · 650 Inlägg

du kommer inte behöva ta om ditt körkort iallafall om dom nu inte hinner besluta att dra in ditt lämp tills på måndag vilket troligen inte kommer att ske. Så ta du ditt körkort och kör så mycket du kan för du kommer mest troligen att bli av med det efter nån månad. Men som sagt du behöver INTE ta om det om du hinner ta körkortet INNAN beslutet.

Mvh Joakim

MG e-HS (2021)
mange_240
20 juni 2010 · 1 562 Inlägg

du verkar missuppfattat några av de lättaste reglerna.
exempel: jag har inte D-körkort därför ger jag mig inte ut och kör buss.

Senast redigerat av mange_240 (20 juni 2010)

gamlingen
20 juni 2010 · 5 198 Inlägg

ProXem skrev:
du kommer inte behöva ta om ditt körkort iallafall om dom nu inte hinner besluta att dra in ditt lämp tills på måndag vilket troligen inte kommer att ske. Så ta du ditt körkort och kör så mycket du kan för du kommer mest troligen att bli av med det efter nån månad. Men som sagt du behöver INTE ta om det om du hinner ta körkortet INNAN beslutet.

Mvh Joakim

ta om det får han göra sen.. hela baletten ,både risk 1 och 2,, nu mer så blir det ogiltigt i samband med att man får kortet.

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
20 juni 2010 · 1 659 Inlägg

linuslinje skrev:
förlåt (menar det!) men hahahahhaha vad du förtjänar det. Ut och busköra dagen innan man ska köra upp! Får jag fråga hur du tänkte?

Tack för dagens skratt. smile

Till ontopic:

Om du får det jobbigt så kan du få en spärrtid på 1 år. Därefter får du börja söka nytt lämplighetsintyg (som skrivs ovan) och sedan börja om med all teori, halkbana osv.

Två år om man inte är i behov utav det smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Joakim-S Hobby Fotograf
20 juni 2010 · 650 Inlägg

gamlingen skrev:

ProXem skrev:
du kommer inte behöva ta om ditt körkort iallafall om dom nu inte hinner besluta att dra in ditt lämp tills på måndag vilket troligen inte kommer att ske. Så ta du ditt körkort och kör så mycket du kan för du kommer mest troligen att bli av med det efter nån månad. Men som sagt du behöver INTE ta om det om du hinner ta körkortet INNAN beslutet.

Mvh Joakim

ta om det får han göra sen.. hela baletten ,både risk 1 och 2,, nu mer så blir det ogiltigt i samband med att man får kortet.

Fel. Eftersom att han blev tagen innan han tog körkortet och sen tog körkortet så behöver han ej ta om kortet. Om han hade tagit körkortet och åkt fast för t.ex. olovlig körning på en mc då hade han ta om allting. Men ej nu.

MG e-HS (2021)
Rayya
20 juni 2010 · 876 Inlägg

Haha

Volvo V70n "Likeface" (2001)
DalleRacing
20 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Ja jag måste också säga att du förtjänade det!!!!! och kan glädja dig med att dom nog inte drara in det en viss tid utan att du kommer få ett brev hem att skicka tebx kortet o börja om igen big_smile har en kompis som var lika smart o gjort exakt samma sak som dig

GRATTIS!!!

Senast redigerat av 940RDALLE (20 juni 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
saab_sonett Handledare
21 juni 2010 · 1 481 Inlägg

Du behöver INTE ta om kortet. Klarar du uppkörningen så får du kortet och kan köra tills beslut från Länsstyrelsen kommer. Det kan ta ett halvår, minst. Så du kommer nog att kunna köra hela sommaren. Sedan blir det nog indraget i tre månader, sedan får du tillbaks det igen. NI som säger att han måste ta om kortet har fel. Förseelsen gjordes INNAN han hade körkortet. Alltså fanns inget kort att dra in vid tillfället.  Jag vet de som råkat ut för samma sak, (övningskört med icke godkänd handledare) och den personen fick köra upp, tog kortet och körde i 4 mån innan kortet drogs in. Sedan fick personen tillbaka kortet efter spärrtiden.

torpis Forummoderator
21 juni 2010 · 10 576 Inlägg

saab_sonett skrev:
Du behöver INTE ta om kortet. Klarar du uppkörningen så får du kortet och kan köra tills beslut från Länsstyrelsen kommer. Det kan ta ett halvår, minst. Så du kommer nog att kunna köra hela sommaren. Sedan blir det nog indraget i tre månader, sedan får du tillbaks det igen. NI som säger att han måste ta om kortet har fel. Förseelsen gjordes INNAN han hade körkortet. Alltså fanns inget kort att dra in vid tillfället.  Jag vet de som råkat ut för samma sak, (övningskört med icke godkänd handledare) och den personen fick köra upp, tog kortet och körde i 4 mån innan kortet drogs in. Sedan fick personen tillbaka kortet efter spärrtiden.

perfekt avslut på en ej lika perfekt tråd....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang