Vilken parkering hade ni valt?, för att minska stöldrisken/inbrottsrisk

tobbe12
20 juni 2010 · 152 Inlägg

Hej

Nu har man köpt sig en riktig värstig bil, bmw m3, mitt problem är att vi bor i insatslägenhet, så har inte tillgång till garage, jag har två parkering att välja mellan

alternativ 1: en parkering som döljer bilen (dock står huset mittemot, men det är en buske som skymmer sikten litegran) med detta alternativ så tycker jag att då kanske inte "tjuven ser bilen" ? och då minskas inbrottsförsöket? jag är rädd för fälgarna främst, har lås på fälgarna,larm, nivå sensor,sms till mobil vid stöld.

alternativ 2, en parkering som är mitt i smitten dvs, bilen blir mer synlig, men ökar inte stölden mer då? då ser ju folk att där är en sportbil, ist för alternativ 1 där man inte ser bilen..

fan vilken ska jag ta?

det gäller sthlms område, har flyttat hit nyligen.

r35pect BMW ///M3
20 juni 2010 · 404 Inlägg

Jag hade ställt bilen där det finns flest lägenheter/fönster mot bilen, förstår du hur jag menar ? alltså så många som möjligt ska kunna se bilen då tror jag inte tjuvarna törs försöka lite mkt

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Dubs I got Dubs!
20 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Spelar ingen roll var du ställer den, vill någon ha det så tar dom det oavsett plats.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
FLindgren
20 juni 2010 · 5 089 Inlägg

risken att någon tar dina fälgar är minimal. risken att någon slår upp en dörr i sidan på din bil är större..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
CarpeDiem German Engineering
20 juni 2010 · 9 083 Inlägg

Jag hade aldrig köpt en värstingbil om man saknar garageplats.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 juni 2010 · 5 650 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Jag hade aldrig köpt en värstingbil om man saknar garageplats.

Mvh

håller med så vida man inte bor mitt ute i ingenstans och har 25 mil till närmsta granne big_smile
äre inte så är garage A och O

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
20 juni 2010 · 5 092 Inlägg

står du där bilen inte syns och någon som är sugen ser den, är det lättare för den personen att hålla på ifred då ingen annan heller ser bilen eller personen.

mycket lägenheter & fönster är ju ett bätre alternativ som tidigare sa, fast då nackdelen är ju större att du får dörruppslag.

bo i stockholm för det första, lite värre bil än normalt, & inge garage. inga bra odds tongue flytta till norberg då kan du ha bilen på tomgång hela natten utan att någon tar den iprincip tongue

Crille88
20 juni 2010 · 1 353 Inlägg

tobbe12 skrev:
Hej

Nu har man köpt sig en riktig värstig bil, bmw m3, mitt problem är att vi bor i insatslägenhet, så har inte tillgång till garage, jag har två parkering att välja mellan

alternativ 1: en parkering som döljer bilen (dock står huset mittemot, men det är en buske som skymmer sikten litegran) med detta alternativ så tycker jag att då kanske inte "tjuven ser bilen" ? och då minskas inbrottsförsöket? jag är rädd för fälgarna främst, har lås på fälgarna,larm, nivå sensor,sms till mobil vid stöld.

alternativ 2, en parkering som är mitt i smitten dvs, bilen blir mer synlig, men ökar inte stölden mer då? då ser ju folk att där är en sportbil, ist för alternativ 1 där man inte ser bilen..

fan vilken ska jag ta?

det gäller sthlms område, har flyttat hit nyligen.

om det är du som ska repa eller sno något på någons bil, vilken bil väljer du? den mitt på parkeringen eller den bakom en buske?

förhoppningsvis så ska man kunna ha sin bil ifred oavsett vart man parkerar den!
lycka till!

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
demk
20 juni 2010 · 680 Inlägg

FLindgren skrev:
risken att någon tar dina fälgar är minimal. risken att någon slår upp en dörr i sidan på din bil är större..

säg inte de dom snodde mina på en "öppen parkering" 20 meter från lägenheterna och 3 meter från vägen med cykel gång mm

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Bobzza
20 juni 2010 · 273 Inlägg

Skadegörelse kommer vara den största risken på en sådan bil, jag skulle endå valt alt 1, garage är nästan måste om man vill vara rädd om sin fina bil

Muttley
20 juni 2010 ·

laaaarsson skrev:
Jag hade ställt bilen där det finns flest lägenheter/fönster mot bilen, förstår du hur jag menar ? alltså så många som möjligt ska kunna se bilen då tror jag inte tjuvarna törs försöka lite mkt

De tror du ? hade inbrott i en bil och parkeringen står framför minst 3 hyreshus.
Vill dem så gör dem det och då kvittar de om så 200 fönster finns mot bilen kl 3-4 på natten.

tobbe12
20 juni 2010 · 152 Inlägg

Det är dubbelparkering som jag har, så dörruppslag e ingen fara, kmr dubbelparkera då jag betalar för 2 platser, dock så har dom inte haft inbrott tidigare i bilar på flera år, hade varit tråkigt att vara den första =/

liksom vad mer kan jag göra?

Jag har lås på mina fälgar

alarm

nivå sensor till fälgarna

special funktion så jag kan se var bilen är(ska vara special, betalade bara 20 papp för det) , det som e så speciellt e att d inte går att plocka bort om dom vet att den finns....

sms funktion till mobil

rattlås

vad mer kan man göra ?:S

Muttley
20 juni 2010 ·

tobbe12 skrev:
Det är dubbelparkering som jag har, så dörruppslag e ingen fara, kmr dubbelparkera då jag betalar för 2 platser, dock så har dom inte haft inbrott tidigare i bilar på flera år, hade varit tråkigt att vara den första =/

liksom vad mer kan jag göra?

Jag har lås på mina fälgar

alarm

nivå sensor till fälgarna

special funktion så jag kan se var bilen är(ska vara special, betalade bara 20 papp för det) , det som e så speciellt e att d inte går att plocka bort om dom vet att den finns....

sms funktion till mobil

rattlås

vad mer kan man göra ?:S

Specialfunktionen är en gps sändare.

Du kan inte göra mycket mer. Bara hoppas på att de låter din bil vara. eller hyra garage där de finnes.

tobbe12
20 juni 2010 · 152 Inlägg

tkd_rille skrev:

tobbe12 skrev:
Det är dubbelparkering som jag har, så dörruppslag e ingen fara, kmr dubbelparkera då jag betalar för 2 platser, dock så har dom inte haft inbrott tidigare i bilar på flera år, hade varit tråkigt att vara den första =/

liksom vad mer kan jag göra?

Jag har lås på mina fälgar

alarm

nivå sensor till fälgarna

special funktion så jag kan se var bilen är(ska vara special, betalade bara 20 papp för det) , det som e så speciellt e att d inte går att plocka bort om dom vet att den finns....

sms funktion till mobil

rattlås

vad mer kan man göra ?:S

Specialfunktionen är en gps sändare.

Du kan inte göra mycket mer. Bara hoppas på att de låter din bil vara. eller hyra garage där de finnes.

a jag vet.. fan så jävla tråkigt med avundsjuka fanskap som inte kan låta folk saker vara ifred, blir så förbannad. kanske borde lägga en orm i bilen hade varit det bästa smile

Dubs I got Dubs!
20 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Gps funktionen är lätt att slå ut.
Tjuvarna är alltid ett steg före!

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
M103
20 juni 2010 · 1 570 Inlägg

Jag vill inte ens ställa min gamla häck i mitt bostadsområde pga av folk bryter av emblem, repar dörrar och förstör. Skulle aldrig ställa en M3a på en vanlig parkering.

Senast redigerat av M103 (20 juni 2010)

r35pect BMW ///M3
20 juni 2010 · 404 Inlägg

Dark_Angel skrev:
flytta till norberg då kan du ha bilen på tomgång hela natten utan att någon tar den iprincip tongue

haha de där vettefan, morsans bil blev stulen och hittades i norberg och en kompis bil hittades också där så.

men för att hålla sig till ämnet så försök ändå fixa garage, kanske inte finns just bredvid din lägenhet men på någorlunda gångavstånd ?

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
GurraG INGET ANNAT!!
20 juni 2010 · 1 725 Inlägg

Har du pengarna till och lägga 20 papp på gps sändare och andra säkerhets grejer borde du väl kunna ha råd med att hyra ett garage också?

tobbe12
20 juni 2010 · 152 Inlägg

GurraG skrev:
Har du pengarna till och lägga 20 papp på gps sändare och andra säkerhets grejer borde du väl kunna ha råd med att hyra ett garage också?

jo men det finns inte i närheten? liksom vill inte gå 1 mil för att åka bil

Janneutanb
20 juni 2010 · 7 272 Inlägg

Ingen bryr sig om dom ser att någon bryter sig in i en bil.
Jag har bankat och grejat med ett tändninglås mitt i natten då jag tappade bort nyckeln, flera stycken gick förbi utan att säga eller göra något alls...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang