EL-Schema till E34 M5

AndreasBmwm5
21 juni 2010 · 6 Inlägg

Hej Alla BMW kunniga! big_smile

Söker kopplingshema till Bmw M5 3,6 och till 3,8
Jag har då bytt ut min motor från 3,6 till 3,8 och det som är annorlunda är den där huvud kontakten som jag måste löda på från 3,6 till 3,8 el härva.

Så om någon sitter på infomation om var jag kan få tag på det så är jag evigt tacksam!

Mvh Andreas

dawwe ...has left the building...
21 juni 2010 · 4 474 Inlägg

Öh...Du lär få göra betydligt mer än att bara "löda om"... 3.8 har ju en helt annat tändsystem mm, så det lättaste vore väl att byta hela motorhärvan inkl styrboxen givetvis. Sen får du nog löda om vid den runda (?) kontakten som ansluter mot bilens övriga system...Jag hoppas att du är medveten om att det skiljer på insugstrattarnas diameter mellan 3.6 & 3.8, avgasgrenrören är även de annorlunda...En bra sida för dig vore www.e34m5.se, men tänk på att det vi är rena entusister på den sidan. Finns för övrigt säkert massa info om just din bil där, vad den varit med om osv...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
AndreasBmwm5
21 juni 2010 · 6 Inlägg

Jag tror du missuppfatta mig,

Givetvis har jag boxar och allt från en 3,8 kontakt dosan som sitter i säljva bilen är desamma som 3,6 och 3,8...själva kontakterna till om du har för lite vatten eller tempratur mätare etc förstår du mig nu?

vad är det jag ska tänka på att ni är entusister ?  vad har det med el schema till min bil att göra?

förlåt om jag verkar dryg men jag tyckte det lät roligt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang