Däckhjälp!

08Jensen Helt vilse
21 juni 2010 · 103 Inlägg

Behöver lite hjälp med hyfsat billiga däck men som samtidigt bringar lite kvalité.
Har inte råd med några värstinggrejer så jag söker typ något runt 5-700st. Har kollat lite på dackonline.se men får känslan av att det är riktig skit där, någon som har tips eller kanske vet om de duger?

Gör ingen reklam nu men här är en länk på det jag anser är skitdäck & undrar om de duger att rulla runt på:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?s … ro_Seite=5



Tack på förhand // Jensen

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.
Sarge
21 juni 2010 · 2 337 Inlägg

Det är alltså dimensionen 215/45-17 som är aktuell, om jag fattat rätt? I prisklassen 5-700 kr / däck på däckonline.se skulle jag rekommendera Kumho ECSTA SPT KU31, strax över i pris iofs, men ett känt märke.

Ett däck som har fått väldigt olika kritik är Nankang NS-2. Vissa tycker att det är ren skit, vissa är helt lyriska över prestandan man får för det priset. Själv är jag osäker, vill inte uttala mig innan jag provat.

Senast redigerat av Sarge (21 juni 2010)

volvoentusiasten
21 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Om du inte har råd, så får du ju köpa skitdäck. smile Du kan inte äta kakan och samtidigt behålla den!

08Jensen Helt vilse
21 juni 2010 · 103 Inlägg

Jajjemen, 215/45. Måste inte vara på dackonline heller om någon vet en bättre sida.
Kumho vet jag är ett OK märke men däremot Nankang och sunny, jag menar.. i vilken källare i kina tillverkar de dem däcken liksom. Nja jag vet inte.

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.
Sarge
21 juni 2010 · 2 337 Inlägg

Sunny kan jag starkt avråda från. Sitter SN3800-sulor på min bil sen jag köpte den och det är det värsta jag har varit med om. Ett vägljud som inte är av denna världen (låter närmast som ett jetplan med full EBK), våtgrepp är inte ens att tänka på och greppet på torr asfalt är även det under all kritik. Nankang har som sagt fått väldigt olika kritik, kan kanske vara ett billigt och tillräckligt bra alternativ, jag vet inte. Tyvärr finns ju inte så jättemånga vettiga däck under 1000-lappen i den här dimensionen.

Senast redigerat av Sarge (21 juni 2010)

08Jensen Helt vilse
21 juni 2010 · 103 Inlägg

Det var det jag trodde. Jag får kolla vidare helt enkelt. Vilket inte blir lätt med min budget haha!

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.
Hamilton
21 juni 2010 · 8 865 Inlägg

§3 Rubriksanvisningar
Låser och ber dig åtekomma med en informativt och beskrivande rubrik.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang