SAAB 9000 -93 Kylarläcka

DragonII
21 juni 2010 · 115 Inlägg

Har en SAAB 9000 CDE -93.
Jag har problem med bilen som kylarvattnet läcker, verkar komma från passagerarsidan under motorn.
Nån tips att kolla efter?

Har även problem med farthållaren för den funkar ej. Testade den i fredags då jag köpte den. Tips på den mottages tacksamt.

En sak till, undrar om det är möjligt att kunna byta hela glaset på strålkastarna istllet för hela insatsen som kostar mer för mig?

Garfield
22 juni 2010 · 1 019 Inlägg

DragonII skrev:
En sak till, undrar om det är möjligt att kunna byta hela glaset på strålkastarna istllet för hela insatsen som kostar mer för mig?

Ja, det går att byta bara glaset.

DragonII
22 juni 2010 · 115 Inlägg

Fint. Kollade på bilen idag och såg att det gick att byta glaset på bilen. Men hur är det med de 2 frågorna jag ställde?
Har fyllt på kylaren i söndags, o lät det stå fram tills idag (tisdags) och nivån är samma, har inte kört under de dagarna. Såg att det var spolarvätskan som läckte eftersom när jag drog startvredet så sa displayen på intrumentpaneln att spolarvätskan var på väg slut, men där skiter jag i idag läget, eftersom när jag hämtade hem bilen i fredags så passade min kompis på att fylla kylarvattnet vid statoil, sdan när jag var cirka 1 mil kvar så lös det varning på panelen att kylarvattnet var under minimun nivån så jag antog att det läckte nånstans, troligen att motorn är varm.

killenmac
24 juni 2010 · 94 Inlägg

ställ bilen nån stanns..starta bilen så den går..gå ut och kolla vart de läcker..läcker en slang? byt den. läcker kylaren? testa att ta kyla cement.

//Det var inte jag!
DragonII
24 juni 2010 · 115 Inlägg

Själv har jag hittat felet, det var en slang till värmepaket som inte satt fast ordentligt, det är nu åtgärdat. Så nu min sista fråga kvar, hur kan jag kolla om farthållaren fungerar som det ska eller ej?

master_lars
24 juni 2010 · 1 160 Inlägg

kolla spaken, kolla vacumslagarna, kolla även dosan under koppling/broms, skäringarna är de hela?

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang