Försäkra via Vesta på internet?

ejon_850
26 juni 2010 · 878 Inlägg

Tjaaa.
Håller på och försäkrar nya fordonet på Vesta, via internet, har nån gjort det innan?, den säger att jag skriver Fabrikat, modell och årsmodell: även fast jag skriver
Saab 900 2.0t 1996 och saab 900 turbo 96 saab,900,turbo,96 och allt men den säger att Fel
Fabrikat, modell och årsmodell: Måste fyllas i. Om du vill lämna sidan måste du klicka på Avbryt, längst ner till höger.

nån som har kunskaper haha hur man gör, går inte heller ringa dom då det är stängt:P

All The best
MVH
Jonas .L
ShyGuy RM-operatör
26 juni 2010 · 667 Inlägg

Pröva att inte skriva turbo, utan bara SAAB, 900, 1996

Eller byt bolag. Har själv kört med Atava, grymt nöjd! smile

Andromeda Rumpmas
26 juni 2010 · 3 860 Inlägg

Atava är billiga, inget snack om det, och jag har dem själv. Men det strulade enormt med autogiro. Jag hade fyllt i allting rätt, men ändå kom det tillbaka att jag hade för lite pengar på kontot trots att ett 100 ggr större belopp än premien fanns på specificerat konto. Efter ett par månader fick jag så ett inbetalningskort på hela årspremien. Visst, jag har råd, och det är ju bara att pröjsa så behöver man inte funder amer på försäkringen det närmsta året. Men jag har fått intrycket på diverse forum att det blir väldigt besvärligt att få tillbaka det kvarstående beloppet när jag ställer av bilen i höst. Å andra sidan verkar det också vara svårt att få dem att avsluta autogiron för den delen, men ett autogiro kan jag ju terminera själv från min internetbank, så jag hade nog trots allt föredragit det alternativet.
Jag har läst en del Atava-trådar och själva produkten verkar det inte vara några större bekymmer med. det förefaller istället vara servicen och betalningsrutinerna som faller under kategorin "man får vad man betalar för".

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang