Skickar du SMS samtidigt som du kör bil.....

christofer_k Vorsprung durch Technik
2 juli 2010 · 2 432 Inlägg

på jobbet så stannar jag  bilen innan jag svarar.  kan hända enstaka gånger att jag svara på mess

Rand
2 juli 2010 · 1 024 Inlägg

asså palla sms, jävla fjantsystem är det inte bättre att ringa istället, jag sms aldrig ringer istället

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Andromeda Rumpmas
2 juli 2010 · 3 860 Inlägg

Hot_Rod_Nisse skrev:
eller ska du ringa och knappar in telefonnummret för att prata i mobilen samtidigt som du kör bil, då ska du spana in dom här filmerna som jag hitta på POLISforumet "California Highway Patrol", det är kanske du som råkar ut för detta nästa gång... många bagateliserar detta ämne då dom inte förstår det hela, det är bara synd att dessa människor måste först själva råka ut för en incident för att förstå det hela, och att andra oskyldiga som är inblandade måste få lida.... har själv råkat ut för mobilpratande förare som kört ut framför mej från parkeringar och småvägar några gånger, har dock klarat mej från att krocka med dessa dårar, jag kom på en väg som är huvudled, en snubbe i röd golf kom från höger, jag ser att han har mobilen vid örat och pratar, han vänder på huvudet och tittar mot mej så han ser att jag kommer, men hans hjärna funkar inte utan han kör ut framför mej, så det blir till att brommsa in och styra över till motsatta körfilen för mötande trafik, som tur var den tom på trafik just då, förra veckan hände det igen, en gubbe med mobilen vid örat titta inte ens åt mitt håll utan körde rakt ut med en jävla fart från en parkeringsplats, jag såg han i god tid som tur var, har även sett incidenter vid övergångställen i karlstad, på just dessa platser är det 30 km som gäller, folk kör mycket fortare än 30 och med mobilen i örat, en kvinna med barnvagn var nära att bli påkörd av en mobiltalande kvinna i för hög fart mitt i centrala Karlstad för inte så länge sen, på platsen är det 30 km som gäller, riktigt ruggit att se !! yikes

skickar SMS. VARNING FÖR BLODIGA BILDER !
http://www.youtube.com/watch?v=fpswG3vQ1ZU

knappar in telenummer, OJ SÅ FEL DET KAN GÅ !!
http://www.youtube.com/watch?v=O9ch3DCBac0

FY FAN vad illa du skriver... mad

Nej, jag skickar aldrig SMS och kör samtidigt.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
FoXoN
2 juli 2010 · 502 Inlägg

Jag stannar alltid om det ringer. Låter det ringa och letar efter lämplig plats till att ringa tillbaks. Likadant med sms. Stannar och läser i såntfall.

Roak Jumbo Burger
2 juli 2010 · 76 Inlägg

I Danmark koster det en bøde på 500,- kr. hvis man bruger telefonen uden handsfree sæt... Mange taler dog i telefon alligevel hmm

Toyota Supra US-spec "Gurkan" (1996)
Germax
2 juli 2010 · 12 086 Inlägg

Det händer, men jag känner hur dumt det är varje gång.

Muttley
2 juli 2010 ·

har headset, och som många andra som kan göra med än en sak så smsar jag med. Behöver ju inte titta på telefonen.

Fjolligt värre om de förbjuder telefonprat smile då får taxibranschen ett väldigt stort problem.
Då kan de lika bra bli förbjudet att prata med alla passagerare, förbjud mot att köra onyktra personer,  stort förbud mot att transportera förståndshandikappade.
Alla tar uppmärksamheten.

Jag hoppas däremot att varje förare vet sin begränsning dock så de inte gör något samtidigt som de inte kan .

gamlingen
2 juli 2010 · 5 198 Inlägg

tkd_rille skrev:
har headset, och som många andra som kan göra med än en sak så smsar jag med. Behöver ju inte titta på telefonen.

Fjolligt värre om de förbjuder telefonprat smile då får taxibranschen ett väldigt stort problem.
Då kan de lika bra bli förbjudet att prata med alla passagerare, förbjud mot att köra onyktra personer,  stort förbud mot att transportera förståndshandikappade.
Alla tar uppmärksamheten.

Jag hoppas däremot att varje förare vet sin begränsning dock så de inte gör något samtidigt som de inte kan .

Just precis det folk INTE gör

Dubs I got Dubs!
2 juli 2010 · 2 423 Inlägg

Jag smsar inte när jag kör

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
SgtCrilly Hemmainstruktör
2 juli 2010 · 641 Inlägg

Innan jag köpte min iPhone SMSade jag om det var ba nått snabbt svar så man slapp titta på telefonen, omöjligt med touchscreen så nuförtiden SMSar jag inte när jag kör smile
Prata i telefon gör jag däremot, om man har så värdelös simultanförmåga att man inte kan snacka samtidigt som man kör bil kanske man inte har nått bakom ratten å göra överhuvudtaget. Dock när jag kör en manuell bil så brukar jag inte använda telefonen för mycket, blir lite för mekigt att behöva växla och blinka men med min automatare är det inga problem alls.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd
Mini Cooper S (R53) "MC42" (2006)
M103
2 juli 2010 · 1 570 Inlägg

Jag tutar alltid på folk som leker med mobilen bakom ratten så de vaknar.smile 9 gånger av 10 när man ser en bil som glider över körbanan så är det någon som sitter och stirrar på mobiltelefonen istället för vägen.

Möjligen kan jag svara och avsluta snabbt om det ringer på motorvägen eller där det inte är så mkt trafik. Det finns en anledning att man får böter för det i tex England. Det är inget påhitt bara för att jävlas med folk.

discokapten Kapten på disco!
2 juli 2010 · 1 729 Inlägg

Jag kör lastbil med släp dagligen och både skriver ner adresser och pratar telefon. Samtidigt som jag kör en bil med 12 växlar (manuell, scania ) och är 20 meter lång, är det ett problem tycker ni?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Stellan_Clausen
2 juli 2010 · 635 Inlägg

Andromeda skrev:

Hot_Rod_Nisse skrev:
eller ska du ringa och knappar in telefonnummret för att prata i mobilen samtidigt som du kör bil, då ska du spana in dom här filmerna som jag hitta på POLISforumet "California Highway Patrol", det är kanske du som råkar ut för detta nästa gång... många bagateliserar detta ämne då dom inte förstår det hela, det är bara synd att dessa människor måste först själva råka ut för en incident för att förstå det hela, och att andra oskyldiga som är inblandade måste få lida.... har själv råkat ut för mobilpratande förare som kört ut framför mej från parkeringar och småvägar några gånger, har dock klarat mej från att krocka med dessa dårar, jag kom på en väg som är huvudled, en snubbe i röd golf kom från höger, jag ser att han har mobilen vid örat och pratar, han vänder på huvudet och tittar mot mej så han ser att jag kommer, men hans hjärna funkar inte utan han kör ut framför mej, så det blir till att brommsa in och styra över till motsatta körfilen för mötande trafik, som tur var den tom på trafik just då, förra veckan hände det igen, en gubbe med mobilen vid örat titta inte ens åt mitt håll utan körde rakt ut med en jävla fart från en parkeringsplats, jag såg han i god tid som tur var, har även sett incidenter vid övergångställen i karlstad, på just dessa platser är det 30 km som gäller, folk kör mycket fortare än 30 och med mobilen i örat, en kvinna med barnvagn var nära att bli påkörd av en mobiltalande kvinna i för hög fart mitt i centrala Karlstad för inte så länge sen, på platsen är det 30 km som gäller, riktigt ruggit att se !! yikes

skickar SMS. VARNING FÖR BLODIGA BILDER !
http://www.youtube.com/watch?v=fpswG3vQ1ZU

knappar in telenummer, OJ SÅ FEL DET KAN GÅ !!
http://www.youtube.com/watch?v=O9ch3DCBac0

FY FAN vad illa du skriver... mad

Nej, jag skickar aldrig SMS och kör samtidigt.

Vadå skriver illa, vad är det som skrivits illa !!??? big_smile


Själv så har jag min mobil avstängd när jag kör bil !!

ZonaX Svetsare
2 juli 2010 · 3 150 Inlägg

Roos skrev:
Messar gör jag då även jag, som någon tidigare skrivit, inte behöver se på telefonen för att veta vad jag skriver. Pratar gör jag iof också då jag har mobilen inkopplad i stereon så behöver inte hålla i den utan kan köra som normalt och ha ett samtal ändå.

Som någon här ovanför skrev, "Enligt mätningar och tester så tappar man koncentrationen lika mycket med Handsfree som att sitta och köra med bara en hand" - Jag kör alltid med en hand? Oavsett vad jag gör.

Samma här, en hand klockan 1-2 eller 5-6 och en hand/arm på dörrsidan.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Glader9991
2 juli 2010 · 956 Inlägg

Inte ens en tanke på det. För några veckor sedan var jag nära att smälla i en ganska skarp vänsterkurva när en tjej kom o SMS:a. Jag hade ytterspår och hon körde rakt fram i princip i kurvan. En jävla tur att de inte gick o vända nånstans, för då hade hon fått sig en uppläxning.

Möter ofta folk som sitter o SMS:ar, o har telefonen på ratten, och båda händerna vid den. Enligt mig egen erfarenhet, är det ett "tjej problem". Aldrig mött en kille som gjort så.

Muttley
2 juli 2010 ·

Glader9991 skrev:
Inte ens en tanke på det. För några veckor sedan var jag nära att smälla i en ganska skarp vänsterkurva när en tjej kom o SMS:a. Jag hade ytterspår och hon körde rakt fram i princip i kurvan. En jävla tur att de inte gick o vända nånstans, för då hade hon fått sig en uppläxning.

Möter ofta folk som sitter o SMS:ar, o har telefonen på ratten, och båda händerna vid den. Enligt mig egen erfarenhet, är det ett "tjej problem". Aldrig mött en kille som gjort så.

Värsta jag sett är en tjej som sminka sig i rusningtrafik=) i malmö.

martinn
2 juli 2010 · 2 624 Inlägg

Det händer ibland.. inte allt för ofta dock!

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Andromeda Rumpmas
2 juli 2010 · 3 860 Inlägg

Hot_Rod_Nisse skrev:

Andromeda skrev:

Hot_Rod_Nisse skrev:
eller ska du ringa och knappar in telefonnummret för att prata i mobilen samtidigt som du kör bil, då ska du spana in dom här filmerna som jag hitta på POLISforumet "California Highway Patrol", det är kanske du som råkar ut för detta nästa gång... många bagateliserar detta ämne då dom inte förstår det hela, det är bara synd att dessa människor måste först själva råka ut för en incident för att förstå det hela, och att andra oskyldiga som är inblandade måste få lida.... har själv råkat ut för mobilpratande förare som kört ut framför mej från parkeringar och småvägar några gånger, har dock klarat mej från att krocka med dessa dårar, jag kom på en väg som är huvudled, en snubbe i röd golf kom från höger, jag ser att han har mobilen vid örat och pratar, han vänder på huvudet och tittar mot mej så han ser att jag kommer, men hans hjärna funkar inte utan han kör ut framför mej, så det blir till att brommsa in och styra över till motsatta körfilen för mötande trafik, som tur var den tom på trafik just då, förra veckan hände det igen, en gubbe med mobilen vid örat titta inte ens åt mitt håll utan körde rakt ut med en jävla fart från en parkeringsplats, jag såg han i god tid som tur var, har även sett incidenter vid övergångställen i karlstad, på just dessa platser är det 30 km som gäller, folk kör mycket fortare än 30 och med mobilen i örat, en kvinna med barnvagn var nära att bli påkörd av en mobiltalande kvinna i för hög fart mitt i centrala Karlstad för inte så länge sen, på platsen är det 30 km som gäller, riktigt ruggit att se !! yikes

skickar SMS. VARNING FÖR BLODIGA BILDER !
http://www.youtube.com/watch?v=fpswG3vQ1ZU

knappar in telenummer, OJ SÅ FEL DET KAN GÅ !!
http://www.youtube.com/watch?v=O9ch3DCBac0

FY FAN vad illa du skriver... mad

Nej, jag skickar aldrig SMS och kör samtidigt.

Vadå skriver illa, vad är det som skrivits illa !!??? big_smile


Själv så har jag min mobil avstängd när jag kör bil !!

Ett tips i all välmening är att använda sig av punktation och radbrytning för att göra texten mer lättläst. Har du dyslexi ber jag om ursäkt, men är du bara lat ska du bara ha smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Tias88 OEM Rox
2 juli 2010 · 245 Inlägg

Händer, dock väldigt sällan. Och aldrig mer än ett par ord.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
bmx
2 juli 2010 · 7 100 Inlägg

japp de gör jag

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang