Vart är den bästa plats att sätta ett slutsteg i en volvo 740?

Xsiba
16 juli 2010 · 39 Inlägg

vart sägs de att den bästa plats att sätta dit ett slut steg i en volvo 740 gl -88 vart är den bästa plats att sätta dit den på?roll

Bergztrom Diesel är det enda rätta!
16 juli 2010 · 229 Inlägg

i bagaget? bra ställe att jorda i är skruven till låset som låser bakluckan

Xsiba
16 juli 2010 · 39 Inlägg

jo jag satte gjorde i skruven som håller reg-skylten. men vart i bagaget?

volvoentusiasten
16 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Många brukar sätta dem under hatthyllan. Eller mot väggen.

Här är en bild innan steget i taket hoppade ner till väggen:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/108679/906400_qezxdk.jpg

Förresten så skulle jag nog säga att bälteshållarskruven är bästa stället bak o jorda på. Glöm inte rengöra från färg med t ex stålborste så att du får bättre kontakt.

Senast redigerat av linuslinje (16 juli 2010)

Bensinskallen P o r s c h e
16 juli 2010 · 1 700 Inlägg

ska du ha steget till bas eller? I så fall är det ju säkert bäst i bagaget, men ska du ha det till framsystem hade jag satt det vid passagerarplatsen fram, antingen på väggen, eller ovanför fötterna. Har gjort så i min 240 wink

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Xsiba
16 juli 2010 · 39 Inlägg

ska ha de till en bas låda...

Cgee ohshit
16 juli 2010 · 1 285 Inlägg

steget på baslådan e.v? dock har ja hört historier om att lödningar kan släppa, skeptiskt till detta dock

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
stagesix
16 juli 2010 · 161 Inlägg

tycker man kan sätta den exakt vart som helst där den får plats. Allt handlar om hur  mycket jobb du vill lägga för att få det snyggt/annorlunda/eget. Bagage utrymmet är den mest vanliga platsen men också den mest praktiska. Vet att evilaudio håller på att plasta in slusteget till framsystemet i framdörren vilket jag tycker är rätt udda och coolt.

Om du vill vara udda så tycker jag att du ska göra någon cool plastning i trunken och inte bara sätta den under hatthyllan. Men de beror ju helt på hur mkt du vill lägga ner på de.
Your choice!

lycka till smile

stagesix

FreddeLi Studerande maskiningenjör
16 juli 2010 · 1 903 Inlägg

hur du än gör och vart du än placerar steget så var riktigt noga med att chassit inte ligger emot någon metall eller kan ligga och skava mot några kablar. dessutom ska du vara väldigt uppmärksam på att steget behöver ventilation för att inte bli överhettat. att montera steget på baslådan fungerar bra om du har en stabilt byggd låda. jag själv har steget monterat på baslådan och den skakar en hel del men det har funkat bra hittills.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
stagesix
16 juli 2010 · 161 Inlägg

PRECIS!

exakt de fredde_volvo_ sa så:
*se till att du har en bra jordpunkt från chassit. *
*Att steget får god ventilation. (går att sätta in chassifläktar från datorer) *
*Se till att in klämma några kablar.*

FreddeLi Studerande maskiningenjör
16 juli 2010 · 1 903 Inlägg

stagesix skrev:
PRECIS!

exakt de fredde_volvo_ sa så:
*se till att du har en bra jordpunkt från chassit. *
*Att steget får god ventilation. (går att sätta in chassifläktar från datorer) *
*Se till att in klämma några kablar.*

en annan lösning än datorfläktar är att lägga distanser emellan steget och ytan man fäster det emot.
låt säga att du har en skruv i varje hörn, borra ett hål i en liten träbit och trä på träbiten på skruven innan du skruvar fast steget. då får du lite mer utrymme mellan steget och ytan = luften kan cirkulera bättre.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
evilaudio
16 juli 2010 · 16 195 Inlägg

Cgee skrev:
steget på baslådan e.v? dock har ja hört historier om att lödningar kan släppa, skeptiskt till detta dock

de e inte helt ovanligt om lådan e klent byggd å flexar med bastrycket.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Cgee ohshit
16 juli 2010 · 1 285 Inlägg

evilaudio skrev:

Cgee skrev:
steget på baslådan e.v? dock har ja hört historier om att lödningar kan släppa, skeptiskt till detta dock

de e inte helt ovanligt om lådan e klent byggd å flexar med bastrycket.

joo, inte helt omöjligt som du säger, själv har jag ju mitt steg på baslådan så får väl se om det håller smile

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang