Börja alltid med att experimentera med den LMM som ni efter operationen INTE skall använda. På så sätt så lär man sig mycket, och ett misstag är inte hela världen
LMM med slutnummer 010 (Ifrån 740 16V) är 3" stort, men det är fel elektronik i för att köra ihop med t.ex gröna spridare i en Volvo 940.
1: Börja med att ta en kniv eller värma bort limmet runt luckan på toppen av LMM:en
NOTERA ATT DELARNA MED RINGAR PÅ SKALL SITTA IHOP, OCH INTE VARA SOM PÅ BILDEN (Bild 1)!!!
2: Tag bort de 4 skruvarna som sitter i framkant, väl synliga utanpå LMM:en
3: Tag ett borr 1-2mm bredare än skruvskallarna och borra igenom plasten där de gula ringarna är (Bild 2)
4: Tag bort de två skruvarna
5: Den sista skruven, röd ring, går EJ att få fram efter som den gömmer sig under en gjuten elektronik platta, så man får bända och bryta lite för att den skall släppa ifrån gängorna i plasten. Behövs inte mycket alls för att den skall släppa.
6: Tag och slipa av den röda skruven så den blir slät emot botten (Den behövs inte)
Pillade med en 016 idag. Men hur får man loss allt för själva röret? Den sitter med 6 små stjärn skruv, varav 4 synliga och två under plasten. Fick trasslat loss plasten men då gick 5 eller 6 st spröt isär, ska man löda dessa efter eller finns det annat sätt att få isär den hel?
Gaijin skrev: Pillade med en 016 idag. Men hur får man loss allt för själva röret? Den sitter med 6 små stjärn skruv, varav 4 synliga och två under plasten. Fick trasslat loss plasten men då gick 5 eller 6 st spröt isär, ska man löda dessa efter eller finns det annat sätt att få isär den hel?
Hmm, undra om du får ihop de igen ordentligt. Jag tyckte det såg väldigt svårt ut, men det är så klart inte omöjligt
Ja precis. LMM:en som jag pillade med vart ju så klart kass, men nu vet jag hur jag ska göra. Ska ner till garaget och operera lite strax så får vi se hur det går