Låna Pengar Från Banker

Fightertiger
26 juli 2010 · 237 Inlägg

Tänkte ja skulle kolla lite här om de är NÅGON som har eller har haft samma problem som ja sitter i nu..

Jag med käring har försökt att tagit lån på olika banker och kollat olika räntor igenom låne ansökan på olika internet sidor för att få ner våran månadskostnad och samla ALLA lån på ett ställe...

Detta gjorde vi då bara en hade fast jobb så vi förstod att de skulle bli svårt.
Rätt hade vi och ingen godtog våra lån. fick många svar om att har ja ett fast så är de inga problem..

Nu har ja fått fast jobb och vi tjänar tillräckligt bra för att klara av våra månadskostnader men vem vill inte betala mindre??

Så vi gick igång igen med låneansökningar DENNA gång med 2 fasta jobb i bagaget och en bra månadsinkomst.

Nu får vi svaren att vi är inte betrodda med lån PGA kreditupplysningen där alla banker syns.
Då har vi kollat för mycke och blir inte betrodda mitt i allt...

Så min FRÅGA är.. VET NÅN hur man kan få ta ett lån eller är de klippt totalt och man får vänta i 3 år tills kreditupplysningen ska ha raderat uppgifterna???

Velocitas by proxy
26 juli 2010 · 167 Inlägg

Såg nåt om detta på tv för ett tag sedan. Det är många som har samma problem.

Risken ligger i att du kan ha möjlighet till att ta flera lån samtidigt.

Tyvärr är det bara att vänta tills registret nollställs.

Dura lex, sed lex
Volvo S60 2.5T "Limited Sports Edition" (2004)
Caffe
26 juli 2010 · 1 436 Inlägg

Du kan prova att tjata på dem, förklara läget och deala lite.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Cupra_
26 juli 2010 ·

bluestep.se annars?

Andromeda Rumpmas
27 juli 2010 · 3 860 Inlägg

Ouch, det där svider sad

Det de är rädda för är nog som sagt att du kan tacka ja till flera lån inom en kort tidsperiod, och på så sätt "lura" flera banker så att du får flera samtidiga lån. Det lär ju ha gjorts förut.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
jimbon
27 juli 2010 · 711 Inlägg

Har ni varit till en bank fysiskt,eller sitter ni bara och ansöker på internet?
Annars gå till eran bank och prata,säger dom nej så går du till en konkurrerande bank
och säger att du/ni vill bli kund där om ni kan baka ihop alla lån/krediter.

Jag var i samma sits förut och gjorde som jag tipsat om nu,"Min" bank sa nej,så jag gick helt enkelt
till nordea och fick hjälp där....

Funkar inte detta så är det tyvärr bara att gilla läget,såvida ni inte har en lägenhet etc i säkerhet=bluestep.

Fightertiger
27 juli 2010 · 237 Inlägg

jimbon skrev:
Har ni varit till en bank fysiskt,eller sitter ni bara och ansöker på internet?
Annars gå till eran bank och prata,säger dom nej så går du till en konkurrerande bank
och säger att du/ni vill bli kund där om ni kan baka ihop alla lån/krediter.

Jag var i samma sits förut och gjorde som jag tipsat om nu,"Min" bank sa nej,så jag gick helt enkelt
till nordea och fick hjälp där....

Funkar inte detta så är det tyvärr bara att gilla läget,såvida ni inte har en lägenhet etc i säkerhet=bluestep.

Vi har varit på SEB nordea och Swed.. men då vart de nej :S. sen provade vi som sagt lite olika internet lån...

5komma2racing
27 juli 2010 · 183 Inlägg

Hur mkt rör det sig om?

Grabber Dagdrömmare
27 juli 2010 · 2 836 Inlägg

Du måste ha fast anställning X antal månader innan lånen beviljas samt att du har ansökt X antal gånger vilket dom ser hos/på kredit upplysningen.
Har du fått X antal NEJ så får du helt enkelt vänta... Tror att det är 1 år...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang