Låsbara ventilhattar?

BoraV6
26 juni 2006 · 677 Inlägg

Fick höra idag att det finns låsbara ventilhattar.

Blev lite nyfiken på hur dom ser ut och fungerar. Någon som vet nått om dom och vet var man kan köpa.

Vore ju kul om inte annat för att jävlas med tjuvarna. smile

Martin 9-3 Fisketokig
26 juni 2006 · 2 997 Inlägg

vete fasen hur de funkar men tänkt beställa ett pack med saab-hattar med gripenloggan på men det är väl inte intressant för dig på Bora:n tongue

Men vad är du ute efter, jävlas med tjuvarna. låter lite roligt men snor de bara original-ventilhattarna för dig eller vad? tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Phaetoon
26 juni 2006 · 8 156 Inlägg

Jag tror att det kan jävlas minst lika mycket för dig själv, som för tjuvarna. Tänk när du står på macken med dåligt lufttryck och inte hittar "nyckeln"...
Men det är klart. Har man problem med att idioter luftar däcken lite då och då så kan det vara en smart lösning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FugitivE BMW Power
26 juni 2006 · 2 362 Inlägg

Köp coola på Biltema istället big_smile har deras blåa på min golf wink haha big_smile Biltema-styling föralltid big_smile

BMW, bogsering med wire :/
BoraV6
26 juni 2006 · 677 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag tror att det kan jävlas minst lika mycket för dig själv, som för tjuvarna. Tänk när du står på macken med dåligt lufttryck och inte hittar "nyckeln"...
Men det är klart. Har man problem med att idioter luftar däcken lite då och då så kan det vara en smart lösning.

Det är inte direkt det som är grejjen utan att dom stjäl mina fina cromade ventilhattar som faktiskt kostar 25kr st. Man får väl hålla reda på nyckeln helt enkelt!



Matin 9-3: var beställer du det, har hört att det finns med alla möjliga loggor, kanske finns VW. Men då är det ett måste med låsbart!

Senast redigerat av BoraV6 (26 juni 2006)

Germax
27 juni 2006 · 12 086 Inlägg

I vår stad har vi problem med moppepojkar som gillar att sno sånna här ventilhattar.. ingen som har något bra sätt som man kan koppla högspänning på dem lr något annat effektivt? Livslängden på min hattar brukar vara 2 veckor sen är dom spårlöst försvunna..

horsekiller
27 juni 2006 · 747 Inlägg

JapMax skrev:
I vår stad har vi problem med moppepojkar som gillar att sno sånna här ventilhattar.. ingen som har något bra sätt som man kan koppla högspänning på dem lr något annat effektivt? Livslängden på min hattar brukar vara 2 veckor sen är dom spårlöst försvunna..

Ha ha lätt som Djävulen hade talat.... HÖGSPÄNNING!! hehe de är rätt fan i mej...

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
BoraV6
27 juni 2006 · 677 Inlägg

Har bara blivit av med 2 i år, i fjol var det massvis. Då visade det sig att det grannungarna! Men dom fick allt betala för dom! Ha!

Founder
27 juni 2006 · 1 414 Inlägg

JapMax skrev:
I vår stad har vi problem med moppepojkar som gillar att sno sånna här ventilhattar.. ingen som har något bra sätt som man kan koppla högspänning på dem lr något annat effektivt? Livslängden på min hattar brukar vara 2 veckor sen är dom spårlöst försvunna..

Det är samma här, varenda jäkla moppe åker runt med kromade ventil hattar som dom snott från bland annat mig o tjejen tongue

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
27 juni 2006 · 1 414 Inlägg

ett tips är att dra åt hattarna med nykel, jag drog åt mina med 15 N det vill till att man har rediga nypor om man ska få loss dom med bara fingrarna =P

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Martin 9-3 Fisketokig
27 juni 2006 · 2 997 Inlägg

http://www.partsforsaabs.com/images/large_images/valvecaps_locking_large.jpg

en annan modell på dem.

Hittar fasen inte sidan med gripenloggan just nu. är en stor sida som man länkats till innan. tror de är lite orange / gul i layouten på sidan. men sen ligger de under "gifts" fanns 2 alternativ, vanligt 4pack eller presentförpackning.

Återkommer om jag hittar.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
jetta16v
27 juni 2006 · 1 534 Inlägg

Googlade och hittade denna shop http://spin-caps.com/

Finns bland annat dessa låsbara ventilhattar från dem wink

http://www.mach1performance.org/images/SpinCaps_Chromies.jpg

BoraV6
28 juni 2006 · 677 Inlägg

Coolt, hehe

Det märkliga är att än så länge har jag inte sett en enda moppenisse som använder mina ventilhattar.

k0tt3n
28 juli 2006 · 21 Inlägg

Visst fasiken blir man förbenad när dom snor såna skitsaker för 100 Kronor. Har blivit av med dom 2-3 gånger.
Visst blir man glad att dom inte slår ut rutan och rotar runt i bilen eller snor bilen men orka ta smådetaljer från mina däck.
Högspänning eller sån där laddning som finns på bankomaten om man försöker komma in. Skulle vilja höra moppepojkens historia till mammsen när han kommer hem grön som hulken i hela ansiktet tongue

Mitt nya motto för året; Race'a aldrig mot en civilpolis! Man vinner ju för tillfället men förlorar i det stora loppet :P
Goffevr6
29 oktober 2007 · 11 Inlägg

JapMax skrev:
I vår stad har vi problem med moppepojkar som gillar att sno sånna här ventilhattar.. ingen som har något bra sätt som man kan koppla högspänning på dem lr något annat effektivt? Livslängden på min hattar brukar vara 2 veckor sen är dom spårlöst försvunna..

Ahhhhhrg.. Har visat sig att livslängden på mina är.... ca 1 dag!! Suck..... Orka sno ventilhattar....

Mazda 3 Mps "Mazze" (2008)
BMW Z4 "The Pearl" (2003)
MrTobias
29 oktober 2007 · 1 297 Inlägg

Jag har tur som vill ha svart look på min bil å mina däck. så original funkar bäst smile annars de där låsbara var ju inte helt fel.

Tall3n Nätverkstekniker(snart)
31 oktober 2007 · 164 Inlägg

På ett sätt vore det ju gött med låsbara ventilhattar, men sen när man väl står vid macken för o pumpa däcken så kan de ju bli tjurigt om man råkat förlagt nyckeln någon stans tongue Ne är nog bättre att försöka o dra åt dom rejält så att de små moppepojkarna inte lyckas vrida bort dom.. har själv blivit av med flertalet cromade hmm

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)
FugitivE BMW Power
1 november 2007 · 2 362 Inlägg

ganska simpelt faktiskt..

du kan köpa ett par vanliga biltema ventilhattar i valfri färg wink

sen när du ska spänna åt dom så är det bara att använda 10ans blocknyckel för att dra åt den lite? för menar, oftast så är dom "åtdragna" med handen bara.. därför är dom så lätta att sno.

BMW, bogsering med wire :/
audi_96 göteborg
26 juni 2010 · 38 Inlägg

det finns på tradera massa olika det finns Audi Bmw massa:)

Audi coupe quattro 20v "quattron" (1992)
Audi 100 "Audi 100" (1986)
Nisse_R Maskinförare
26 juni 2010 · 287 Inlägg

fick tillbaka bilen min i förrgår då den har stått på volvo, visade sej att någon har snott 2 st kromade ventilhattar.. så man vet nog vart dom hattarna hamnade på för ett fordon.. va nog en fattig 15åring som knappt har råd me bränsle..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang