Inlåst nyckel i en vw passat 4-motion nyare modell, hjälp!

sotar The Bear
8 augusti 2010 · 293 Inlägg

Ja, som rubriken säger.. hur kan jag enklast möjligt få upp bilen utan reservnyckel då vi står på en camping bra många mil hemifrån..

Tack på förhand! sad

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Dubs I got Dubs!
8 augusti 2010 · 2 423 Inlägg

Ring en låssmed om du inte vill panga rutan.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
sotar The Bear
8 augusti 2010 · 293 Inlägg

Det är söndag och just här vet jag inte om dem har öppet, provat ringa men fick inget svar, är panga rutan enda lösningen isf? sad

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Boostrider Försöker iaf
8 augusti 2010 · 1 998 Inlägg

Asistancekåren brukar väl fixa sådana där saker?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
twin_cam Smålänning
8 augusti 2010 · 7 877 Inlägg

Boostrider skrev:
Asistancekåren brukar väl fixa sådana där saker?

Japp dom kan nog fixa det.

020-912 912

EDIT: Hur lyckades ni? Tycker dom verkar idiotsäkra... Går väll bara låsa med fjärren?

Senast redigerat av twin_cam (8 augusti 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
sotar The Bear
8 augusti 2010 · 293 Inlägg

ja, man låser med fjärr, så förstår inte hur hon lyckades.. (flickvännens mor)... wink får la ringa kåren, tack för hjälpen.

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
VWRaffe
8 augusti 2010 · 55 Inlägg

Inte alls så idiotsäkert som man tror....vissa låser ju bilen när de kliver ut ur förardörren, samtidigt som en passagerare har en dörr öppen, så har man rotat fram något och tappat eller lagt undan nyckeln vid sidan om och sen stängt....smile därför jag aldrig låser bilen förän ja har allt och alla ute

Saab 9-3 Aero SS "BSR" (2005)
Kavli Motborgare
8 augusti 2010 · 1 099 Inlägg

Jo. Om man låser upp med fjärren på nyckeln och låter bli att sätta nyckeln i tändningslåset inom en viss tid (med stängda dörrar) så självlåser bilen. Hinner man då slänga in nyckeln i det tidsfönstret, så har man vunnit antijackpoten den dan.

-- K

Panzar_Audi
8 augusti 2010 · 820 Inlägg

Jag har lyckats göra samma sak med min firmabil(VW Transporter -05), som tur var hade jag reservnyckeln.

Jag läste nånstans att en mekaniker från ja VW i detta fallet då skall kunna lösa det på nåt vänster, men det hjälper ju inte er mycket eftersom det är söndag sad Lycka till!

Om man säger
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
8 augusti 2010 · 1 898 Inlägg

Morsans mondeo (02) går inte att låsa överhuvudtaget om man har förardörren öppen, den låser upp sig själv direkt.
Och det är ju bra tycker jag, då kan man nog inte låsa in nycklarna om man inte hittar på nå jävelskap eller inte tänker på vad fan man håller på med big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
__hogberg__
8 augusti 2010 · 1 161 Inlägg

Tror kåren kan få problem med att öppna åt dig om det inte går att fiska ut nyckeln genom den springan som blir i dörrkanten när dom fått i sitt verktyg..

Går ju inte att öppna dom där ifrån insidan om man låst med fjärren tyvärr..

twin_cam Smålänning
8 augusti 2010 · 7 877 Inlägg

__hogberg__ skrev:
Tror kåren kan få problem med att öppna åt dig om det inte går att fiska ut nyckeln genom den springan som blir i dörrkanten när dom fått i sitt verktyg..

Går ju inte att öppna dom där ifrån insidan om man låst med fjärren tyvärr..

Inte? Borde väll gå tycker ja? Inte ens tyskarna är väll dumma nog att göra dörröppningen elektrisk...

Kåren brukar fixa det, men va berädd på att larmet kan gå wink

Annars är det bara att bita i det sura och vänta tills närmaste VAG-verkstad öppnar på måndag...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
sotar The Bear
8 augusti 2010 · 293 Inlägg

det löste sig med kåren, dock gick det på 1800.. ;P

när vi ringde dom sa dem 1200 och uppåt, sen beror det ju på hur långt bort kårbilen är..

men men, vi är på vägen igen iaf smile

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Caravellestrul
22 april · 1 Inlägg

sotar skrev:
det löste sig med kåren, dock gick det på 1800.. ;P

när vi ringde dom sa dem 1200 och uppåt, sen beror det ju på hur långt bort kårbilen är..

men men, vi är på vägen igen iaf smile

Hej, länge sedan men du får gärna berätta hur de gjorde för jag står i samma sits nu o assistanskåren lyckas ej.

Caravelle 2008 låst med fjärr utifrån.
Går ej att dra i handtag på insidan o få upp dörr eller trycka på knappen på insidan för att låsa upp.

zemet
22 april · 4 043 Inlägg

Caravellestrul skrev:

sotar skrev:
det löste sig med kåren, dock gick det på 1800.. ;P

när vi ringde dom sa dem 1200 och uppåt, sen beror det ju på hur långt bort kårbilen är..

men men, vi är på vägen igen iaf smile

Hej, länge sedan men du får gärna berätta hur de gjorde för jag står i samma sits nu o assistanskåren lyckas ej.

Caravelle 2008 låst med fjärr utifrån.
Går ej att dra i handtag på insidan o få upp dörr eller trycka på knappen på insidan för att låsa upp.

Han löste det genom att ringa assistancekåren som fixade problemet år honom.

Om inte assistancekåren kan lösa ditt problem så återstår väll bara att knäcka en ruta.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Mossan1
22 april · 2 832 Inlägg

Caravellestrul skrev:
Caravelle 2008 låst med fjärr utifrån.
Går ej att dra i handtag på insidan o få upp dörr eller trycka på knappen på insidan för att låsa upp.

Men, om bilen är låst UTIFRÅN borde ju nyckeln finnas? Eller är den och reserver borta.

Även om bilen är strömlös går det att låsa upp mekaniskt med nyckelbladet.
Om inte låset ignorerats i årtionden och fastnat. Då får man smörja, jobba, smörja, jobba, osv osv...

Innifrån går GIVETVIS inte på dubbellåst bil. (När innerhandtagen kopplas bort)  många moderna bilar har det.  Aktiverad låsknapp med utifrån låst bil vore hål i huvudet.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 april · 14 075 Inlägg

Caravellestrul skrev:

sotar skrev:
det löste sig med kåren, dock gick det på 1800.. ;P

när vi ringde dom sa dem 1200 och uppåt, sen beror det ju på hur långt bort kårbilen är..

men men, vi är på vägen igen iaf
smile

Hej, länge sedan men du får gärna berätta hur de gjorde för jag står i samma sits nu o assistanskåren lyckas ej.

Caravelle 2008 låst med fjärr utifrån.
Går ej att dra i handtag på insidan o få upp dörr eller trycka på knappen på insidan för att låsa upp.

Det står ju i texten hur han gjorde, bara att läsa.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 april · 13 749 Inlägg

Caravellestrul skrev:

sotar skrev:
det löste sig med kåren, dock gick det på 1800.. ;P

när vi ringde dom sa dem 1200 och uppåt, sen beror det ju på hur långt bort kårbilen är..

men men, vi är på vägen igen iaf smile

Hej, länge sedan men du får gärna berätta hur de gjorde för jag står i samma sits nu o assistanskåren lyckas ej.

Caravelle 2008 låst med fjärr utifrån.
Går ej att dra i handtag på insidan o få upp dörr eller trycka på knappen på insidan för att låsa upp.

var bor du?

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hemmamek
22 april · 170 Inlägg

__hogberg__ skrev:
Tror kåren kan få problem med att öppna åt dig om det inte går att fiska ut nyckeln genom den springan som blir i dörrkanten när dom fått i sitt verktyg..

Går ju inte att öppna dom där ifrån insidan om man låst med fjärren tyvärr..

Har inte bärgarna nåt elektroniskt? Typ "universalnyckel"?

Oreggad Ruter Knekt
22 april · 659 Inlägg

Nej det finns sannolikt inte i gemene verktygslåda, vore ett satans påfund. Däremot vore en signalstark flash-apparat smart att ha i såna situationer, kopiera datan utifrån o låsa upp utan åverkan.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang