Volvo 940 LTT 2.3s Inget Turbo ladd

Toaton
9 augusti 2010 · 6 Inlägg

Hej min 940 dummar sej. ställde upp Turbo laddet så det den blev som en full tryckare. Sedan åkte jag ett par veckor med den så, sen startade jag den en dag och den gick inge vidare den ryker inget , den låter inte skumt ellet någe och man hör att den pyser ytterst lite. Min kompis 740 tic fick samma problem och han sa att jag ska titta på avgassystemet hade bytte allt och den går som en klocka. Tm racing sa att det va skit i katten till han. Så enligt mej så tycker jag att jag ska titta på kablar och rör så allt är tätt till turbon funkar inte det så passar jag på att köper 3" från huven ner till kat sedan 2 " resten så får jag lite extra pulver...

Finns de någe mer ni hade tittat ?
Finns de nån hemsida för köp av avgassystem ni rekommendera?
Finns de något annan tum av avgasrör som ni tycker är bättre eller är det som jag sa det ultimata ?

Volvo 944 "Ltt" (1995)
Marlboroman
9 augusti 2010 · 8 234 Inlägg

3" dp + kat och resten 2,5" är det bästa. 2" är väl tom mindre än original, är 2,25" original om jag inte missminner mig. Om det väser så är det första mankollar att alla slangar är hela och sitter som dem  ska, men även att intercoolern är tät.

Senast redigerat av Marlboroman (9 augusti 2010)

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
wallden88
9 augusti 2010 · 68 Inlägg

kolla så wg-staget sitter  på med.........så kallat en klassiker att dom kan hoppa av å man  kan inte förstå vad det är  tongue

Dagge88
9 augusti 2010 · 629 Inlägg

Tror oxå på WG staget, sätt dit en ståltråd om den trillat av helt hehe wink

Mröh
Volvo 855 "T5r" (1995)
Opel Rekord (1982)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang