[KÖPRÅD] Vad ska jag köpa för bil? (budget ca 750.000kr)

Skagersten Streetracer
11 augusti 2010 · 80 Inlägg

om jag hade mkt pengar liggande så finns det bara ett alternativ......KLEEMANN..
jag skulle köpa antingen en amg cl eller cls och lämna dit för uppgradering.
roligare med bibehållen komfort kan man inte få.
Stefan.

Volvo s60 "Autotech 610hk" (2001)
BMW 633csi "Bad to the bone.Elak sleeper." (1977)
TJP
11 augusti 2010 · 17 Inlägg

Aldin skrev:
Utan Tvekan Nissan GTR

För "sportig" tbh, precis som alla japaner typ hmm


Necrocide skrev:
Ingen sportbil direkt, men jävlar så brutal: http://www.blocket.se/malmo/Mercedes_Be … 18&w=3

Jag kan säga att mercor i mitt hjärta, men jag har aldrig hört talas om en "G-klass", den var ju stencool! Vad har den under huven?

Skagersten skrev:
om jag hade mkt pengar liggande så finns det bara ett alternativ......KLEEMANN..
jag skulle köpa antingen en amg cl eller cls och lämna dit för uppgradering.
roligare med bibehållen komfort kan man inte få.
Stefan.

Har redan bestämt mig för ett kleemann kit smile haha, om det blir merca vill säga.

Senast redigerat av TJP (11 augusti 2010)

Necrocide
11 augusti 2010 · 138 Inlägg

TJP skrev:

Aldin skrev:
Utan Tvekan Nissan GTR

För "sportig" tbh, precis som alla japaner typ hmm


Necrocide skrev:
Ingen sportbil direkt, men jävlar så brutal: http://www.blocket.se/malmo/Mercedes_Be … 18&w=3

Jag kan säga att mercor i mitt hjärta, men jag har aldrig hört talas om en "G-klass", den var ju stencool! Vad har den under huven?

Kompressormatad V8 på 476hk och 700nm, lämna in den hos Kleemann så kan du få den upp mot 600hk och 900nm smile

Lowpass
11 augusti 2010 · 1 224 Inlägg

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/konto.JPG

Inte för att jag bryr mig om vad du tycker, tro att jag är troll eller ej

LOL! vad mer kan man säga?

Senast redigerat av Mazda6sex (11 augusti 2010)

i-vtec Do you?
S40_POWER
11 augusti 2010 · 52 Inlägg

Jag vill inte vara den som e den men om du har tex ärvt pengarna så kan de va en bra idé om du e ung tänka på att försäkringen är svindyr på alla lyxbilar. Sen tillkommer reparationer och slitage delar också. Inte billigt att äga men om du har någon jätte inkomst så satsa på dessa bilar. Lägg sedan upp vilken bil du ska köpa e nyfiken:)

TJP
11 augusti 2010 · 17 Inlägg

Mazda6sex skrev:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/konto.JPG

Inte för att jag bryr mig om vad du tycker, tro att jag är troll eller ej

LOL! vad mer kan man säga?

Haha vadå? tongue

Necrocide skrev:
text

DEN ska kollar närmare på, den var ju iskall. Kul att dra på mot någon vid ett rödljus som sitter i sin 500 med 400 hästar och säga byebye med någon som liknar en gammal militarjeep smile

S40_POWER skrev:
Jag vill inte vara den som e den men om du har tex ärvt pengarna så kan de va en bra idé om du e ung tänka på att försäkringen är svindyr på alla lyxbilar. Sen tillkommer reparationer och slitage delar också. Inte billigt att äga men om du har någon jätte inkomst så satsa på dessa bilar. Lägg sedan upp vilken bil du ska köpa e nyfiken:)

Mina päron kommer självklart ta den i sitt namn smile Jag är ju inte dum ^^.

IceEyes Varningar: För många..
11 augusti 2010 · 2 552 Inlägg

Personligen hade jag kikat på lite mer udda och exklusivare märken och modeller än Mercedes, BMW och Audi exempelvis:

Aston Martin Vantage V8 Coupé

Maserati Quattroporte

Ford Mustang Shelby GT500

Dodge Challenger SRT 8

Bentley Continental GT


Men om du nu är en Mercedeskille så bör du kunna hitta en Mercedes C 63 AMG med din budget. Eller möjligtvis en BMW M6 om du även kan tänka dig Bayerskt wink

Det var ett par förslag från min sida i alla fall.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TJP
11 augusti 2010 · 17 Inlägg

IceEyes skrev:
Personligen hade jag kikat på lite mer udda och exklusivare märken och modeller än Mercedes, BMW och Audi exempelvis:

Aston Martin Vantage V8 Coupé

Maserati Quattroporte

Ford Mustang Shelby GT500

Dodge Challenger SRT 8

Bentley Continental GT


Men om du nu är en Mercedeskille så bör du kunna hitta en Mercedes C 63 AMG med din budget. Eller möjligtvis en BMW M6 om du även kan tänka dig Bayerskt wink

Det var ett par förslag från min sida i alla fall.

Vantagen sa jag tidigare i tråden att jag ska kolla närmare på, gillade den!

Quattroporten jag har haft en hard-on på sedan E i entourage fick den av Vince (för er som kollar, haha), känns dock lite "gubbig".

mustang gillar ja inte hmm

Challenger likaså

Men bentleyn gillar vi! Dock tycker jag den ser klumpig ut, fast det kanske bara är jag? :S

Senast redigerat av TJP (11 augusti 2010)

Lozinmust "Unloaded"
11 augusti 2010 · 1 557 Inlägg

TJP skrev:

Necrocide skrev:
Den här är ju inte helt fel heller: http://www.blocket.se/goteborg/Chevrole … 18&w=3

Lite för skrytig för min smak, den skriker efter uppmärksamhet (precis som en lambo eller ferrari)

BMWgrabben skrev:
text

Audi gillar vi inte hmm Cayenne har jag tittat på, men alltså, finns där krut bakom pedalen på en cayenne (vet att dom har en sportmodell)? jag menar om där kommer någon i en 500 merca, kommer jag bli förnedrat omkörd eller håller jag ikapp?


BodyShot skrev:
Köp nån ball bil för 750K och säg till mig då, älskar att smiska dyra originalbilar :-D

Vad kör du? smile

Åkt i en Porsche Cayenne Turbo S, 550hk. Den flyttar på sig så jävlar, för att vara en tung, hög bil. Du får nog stryk i slutändan av en lika eller nästan jämnstark sportbil, men du kan nog hänga på en stund smile

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
TJP
11 augusti 2010 · 17 Inlägg

Mechanimal skrev:
wall of text

Skönt att höra, fan har lust att se alla dessa bilar in person, finns där något bilgalleri med bara lite "finare" bilar någonstans? Så man slipper åka runt i sverige för att kolla bilarna en och en? hmm

Skalman
11 augusti 2010 · 508 Inlägg

Köp en Hummer smile

kolvas
11 augusti 2010 · 4 001 Inlägg

1. Troll

2. du har redan valt bort Ferrari & Lambo för dom är "skrytiga"
3. du har valt bort Audi
4. BMW har du också valt bort
5. Japs är också borta...
6. Cheva är inte heller aktuellt

på mig verkar du redan ha bestämt dig för en MB

men visst, vill man bara spendera pengar så t.ex en Saab 9-5 Aero eller en Volvo V70 med alla tillval landar väl på 650-700k

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
volvoentusiasten
11 augusti 2010 · 4 005 Inlägg

http://image.bayimg.com/aaojoaacd.jpg

Här är den rätta specifikationen!

TJP
11 augusti 2010 · 17 Inlägg

Skalman skrev:
Köp en Hummer smile

Kollat på, tydligen inte mycket kraft under huven på dom hmm


kolvas skrev:
text

tro vad fan du vill


linuslinje skrev:
http://image.bayimg.com/aaojoaacd.jpg

Här är den rätta specifikationen!

Haha? Att du orkar sitta o göra om bilden..
Flera bevis för att du gjort om den är att jag har ändrat bilden, att jag sprayat över sista siffrorna, om du nu hade lyckats "återställa" bilden och hitta ditt såkallade "riktiga" saldo så hade detta också varit borta, avundsjuka jävla nolla. Håll dig borta från tråden bara

Senast redigerat av TJP (11 augusti 2010)

trippelturbo Trucker
11 augusti 2010 · 2 710 Inlägg

kolvas skrev:
1. Troll

2. du har redan valt bort Ferrari & Lambo för dom är "skrytiga"
3. du har valt bort Audi
4. BMW har du också valt bort
5. Japs är också borta...
6. Cheva är inte heller aktuellt

på mig verkar du redan ha bestämt dig för en MB

men visst, vill man bara spendera pengar så t.ex en Saab 9-5 Aero eller en Volvo V70 med alla tillval landar väl på 650-700k

Börjar nästan likna de här smile
Finns tydligen ingen bil han tycker om :S, jag menar hade jag haft dom pengarna o ett mer välbetalt jobb så hade inte tvekat på en Audi RS4 eller Mercedes E55 AMG. Tycker oxå att BMW är för mkt blatte-bil och därför hade den gått bort för min del oxå (är själv blatte) smile

Fart missbrukare
volvoentusiasten
11 augusti 2010 · 4 005 Inlägg

TJP skrev:

linuslinje skrev:
http://image.bayimg.com/aaojoaacd.jpg

Här är den rätta specifikationen!

Haha? Att du orkar sitta o göra om bilden..
Flera bevis för att du gjort om den är att jag har ändrat bilden, att jag sprayat över sista siffrorna, om du nu hade lyckats "återställa" bilden och hitta ditt såkallade "riktiga" saldo så hade detta också varit borta, avundsjuka jävla nolla. Håll dig borta från tråden bara

Äh, om du orkar göra om bilden så orkar jag återställa den. smile

Sen kan du kanske vara lite trevligare, jag är ingen nolla bara för att jag driver lite med dig.

Klii
11 augusti 2010 · 195 Inlägg

linuslinje skrev:
http://image.bayimg.com/aaojoaacd.jpg

Här är den rätta specifikationen!

Hahah!

Skagersten Streetracer
11 augusti 2010 · 80 Inlägg

TJP skrev:

Aldin skrev:
Utan Tvekan Nissan GTR

För "sportig" tbh, precis som alla japaner typ hmm


Necrocide skrev:
Ingen sportbil direkt, men jävlar så brutal: http://www.blocket.se/malmo/Mercedes_Be … 18&w=3

Jag kan säga att mercor i mitt hjärta, men jag har aldrig hört talas om en "G-klass", den var ju stencool! Vad har den under huven?

Skagersten skrev:
om jag hade mkt pengar liggande så finns det bara ett alternativ......KLEEMANN..
jag skulle köpa antingen en amg cl eller cls och lämna dit för uppgradering.
roligare med bibehållen komfort kan man inte få.
Stefan.

Har redan bestämt mig för ett kleemann kit smile haha, om det blir merca vill säga.

glöm inte att byta ut diffen också..
Stefan..

BMW 633csi "Bad to the bone.Elak sleeper." (1977)
Volvo s60 "Autotech 610hk" (2001)
Kreutz
11 augusti 2010 · 71 Inlägg

Varför göra en sån här tråd när man dömer ut alla bilar utom MB? tongue för att "skryta"?

Kreutz
11 augusti 2010 · 71 Inlägg

BMWgrabben skrev:
*massa text*

Tycker oxå att BMW är för mkt blatte-bil och därför hade den gått bort för min del oxå (är själv blatte) smile

lägg det där "är själv blatte" som signatur istället. så slipper du skriva det varje gång ;p

Senast redigerat av Kreutz (11 augusti 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang