BMWKimmo skrev:
Haha, ska jag plugga i ämnet? Jag kan tala om två saker för dig.
1: Jag jobbar på en Volvoverkstad.
2: Jag är relativt nyutbildad och i kursen om systemteknik ottomotor fick jag MVG.
Men det är klart. Du har ju hört massa folk prata som "kan sin sak" så du är nog bättre.
Att du jobbar på volvoverkstad är väl snarare en nackdel när vi diskuterar den här frågan.
Volvo är emot eftermarknaden på motoroptimering av volvobilar, så jag gissar att du tutats i samma smörja som de ovetande kunderna får från volvo "trimma inte, motorn kan gå sönder..."
Du får tro vad du vill, men du känner inte mig och du vet inte vilka kunskaper jag sitter på.
Hört folk som "kan sin sak", gå och lägg dig istället. Jag vet precis hur mycket marginal jag har på mina spridare, du däremot verkar inte ha den minsta aning om kapaciteten på de delar som ingår i de motorer som du hävdar att du arbetar med, och vet man inte så ska man enl. mig låta bli att uttala sig.
Just folk som "tror sig" veta är ett stort problem på i princip alla forum på nätet. Uttalar man "vad man tror" och samtidigt hävdar att man på grund av sitt jobb på t.ex. Volvo är en trovärdig källa så kommer det inte dröja länge innan många på forumet börjar säga samma sak med tillägget: "jag känner en kille som jobbar på volvo, och han säger att...".
Efter ett antal trådar kommer det du
tror beskrivas som säkerställd fakta och de som inte vet bättre kommer utgå från att det är så eftersom folk som egentligen inte kan något vill visa sig duktiga genom att citera dig.
Och sedan är spridningen av felaktig information igång. Efter någon månad kommer ingen ens komma ihåg att det var just du som jobbade på volvo, men den felaktiga uppfattningen
att t.ex. spridarna i en volvo s60 T5 inte orkar med ens 10 hk (eller vad du nu tror) ökning från orginaleffekten kommer ligga kvar i forumet, både i gamla och nya trådar.
Så, jag säger det igen. Läs på innan du uttalar dig så slipper vi att felaktig information sprids på ännu ett forum.
mvh