940 lysen på Volvo 740 årsmod 90, passar det?

Rauken91 Driftwannabee
30 augusti 2010 · 142 Inlägg

Har ju min Volvo 740gl årsmod 90, och har stått o kliat mig i huvudet och insett att de är ingenting som skiljer min front ifrån 940 mer än lysena, undrar om 940 lysen passar bolt on eller är det något jag måste göra om med lysramarna invändigt?

Tankar och idéer och svar, skriv och jag svarar direkt!!

Kolla gärna in min projekttråd på min sida!

Mvh Emil.k

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847
Pim_Pim
30 augusti 2010 ·

du får byta lysen,grill,blinkers.. sen kommer inte huven stämma riktigt överens med grill kanten, så den kan du byta för att det ska se lite bättre ut.

Rauken91 Driftwannabee
31 augusti 2010 · 142 Inlägg

Jag tror faktiskt jag har 940 turbogrill allaredan, o e de inte samma blinkers på 940 som 740-90 och uppåt ?

Tack för bra svar iaf smile

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847
mustang1966 lastbils chaufför
31 augusti 2010 · 240 Inlägg

för att 940 front ska passa på 740 så ska detta bytas: lysen, grill, blinkers, huv, torped plåten (den som sitter under framrutan) och lyckt listerna (listerna under lysena)

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!
Volvo 740 TIC "Turbon" (1990)
zedthepunk Rocknroller
9 november 2010 · 296 Inlägg

ööö om det är 90ians så passar det ju rakt på

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Zzoink
9 november 2010 · 1 229 Inlägg

zedthepunk skrev:
ööö om det är 90ians så passar det ju rakt på

jaa det är ju bara slänga på 940ins lysen :S

zedthepunk Rocknroller
9 november 2010 · 296 Inlägg

manne_940 skrev:

zedthepunk skrev:
ööö om det är 90ians så passar det ju rakt på

jaa det är ju bara slänga på 940ins lysen :S

aa och grill och blinkers smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Zzoink
9 november 2010 · 1 229 Inlägg

zedthepunk skrev:

manne_940 skrev:

zedthepunk skrev:
ööö om det är 90ians så passar det ju rakt på

jaa det är ju bara slänga på 940ins lysen :S

aa och grill och blinkers smile

men blinkers är ju samma tongue

aF
9 november 2010 · 357 Inlägg

manne_940 skrev:

zedthepunk skrev:

manne_940 skrev:
jaa det är ju bara slänga på 940ins lysen :S

aa och grill och blinkers smile

men blinkers är ju samma tongue

Nej.. inte samma lutning i framkant.

Senast redigerat av aF (9 november 2010)

Zzoink
9 november 2010 · 1 229 Inlägg

aF skrev:

manne_940 skrev:

zedthepunk skrev:

aa och grill och blinkers smile

men blinkers är ju samma tongue

Nej..

nehe det trodde jag :s vad är det för skillnad på 740 90-91 blinkers och 940 blinkers?

Mreque89 Oturen själv
20 mars 2011 · 593 Inlägg

Jag lyfter denna tråden med en relevant fråga, har du fått bytt? Behövde du byta plasten där grillen sitter i? eller 740 90- har väl samma fästen i grill som 940?

Brum
aF
20 mars 2011 · 357 Inlägg

Mreque89 skrev:
Jag lyfter denna tråden med en relevant fråga, har du fått bytt? Behövde du byta plasten där grillen sitter i? eller 740 90- har väl samma fästen i grill som 940?

Nej, fästena till grillen är inte samma.

Knugcab
20 mars 2011 · 5 111 Inlägg

manne_940 skrev:

aF skrev:

manne_940 skrev:

men blinkers är ju samma tongue

Nej..

nehe det trodde jag :s vad är det för skillnad på 740 90-91 blinkers och 940 blinkers?

Lutningen. 740ns front är mer upprät.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 mars 2011 · 13 784 Inlägg

man måste inte byta huv+frontplåten men dessa skiljer mot 940
940huven är mer som ett V i framkanten mot 740

men lysen grill fästena till grillen lyckthållare plasten vid kylarbalken och kofongare måste man byta för att det ska se skapligt ut

kan ta bild på min 740turbo 91:a om ni vill se hur illa det ser ut med 740 huv med 940 lysena
håller själv på att förhandlar med lackarn så han kan lacka huv frontplåt lycktplasten kofongare fram och bak så man slipper skämmas=)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Mreque89 Oturen själv
20 mars 2011 · 593 Inlägg

Då vart man lite kräsen när man la beställning så blev endel nydelar wink detta beställde jag och hoppas ja inte glömmt något. Då åker ja å köper på skroten smile
940 strålkastare ( Nya )
940 vita blinkers ( Nya )
Lycksarg utan hål för torkare ( Nya )
Svart 940 Turbogrill Rutad ( Ny )
Frontplåt övre som håller kylare och grill etc på plats, Även plastbiten som sitter mot grillen då. ( Begagnad )
Grilldel Höger/vänster infästning i grill och strålkastare ( Begagnade )

Eftersom garaget.org inte gillar bilderna på mina andra bilar och 740in i fråga så kan jag bara berätta att det är en årsmodell 90 med "nya fronten" Enligt mig äckligt fula fronten big_smile

Kommer nog bli en skarv som folk säger där huven inte går i kant med grillen men det blir ett framtida sak.

Brum
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 mars 2011 · 13 784 Inlägg

varför nya saker låter onödigt dyrt

då betalar man samma pris för ett lyse som man får en helt komplett front inkl huv och skärmar för smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Mreque89 Oturen själv
21 mars 2011 · 593 Inlägg

Growe skrev:
varför nya saker låter onödigt dyrt

då betalar man samma pris för ett lyse som man får en helt komplett front inkl huv och skärmar för smile

Sant, Men jag tänker inte snåla på denna bilen smile Vill ha fräsha grejjer med nydelsgaranti etc big_smile Dessutom kostar 2 st strålkastare inte mer än 2tusen big_smile Och köper du tex styling strålkastare te v70 så äre dyrare ^^

Något måste man ju skylla på!Dessutom är alla skrotar här i närheten jävligt dyra. så blev bara några hundralappar dyrare smile

Brum
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 mars 2011 · 3 404 Inlägg

Mreque89 skrev:

Growe skrev:
varför nya saker låter onödigt dyrt

då betalar man samma pris för ett lyse som man får en helt komplett front inkl huv och skärmar för smile

Sant, Men jag tänker inte snåla på denna bilen smile Vill ha fräsha grejjer med nydelsgaranti etc big_smile Dessutom kostar 2 st strålkastare inte mer än 2tusen big_smile Och köper du tex styling strålkastare te v70 så äre dyrare ^^

Något måste man ju skylla på!Dessutom är alla skrotar här i närheten jävligt dyra. så blev bara några hundralappar dyrare smile

hahaha det måste ju vara mer än vad bilen är värd för att få den att se ut som en "hottad" 940 tongue Men men det skall finnas folk till allt

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Mreque89 Oturen själv
21 mars 2011 · 593 Inlägg

TenZer skrev:

Mreque89 skrev:

Growe skrev:
varför nya saker låter onödigt dyrt

då betalar man samma pris för ett lyse som man får en helt komplett front inkl huv och skärmar för smile

Sant, Men jag tänker inte snåla på denna bilen smile Vill ha fräsha grejjer med nydelsgaranti etc big_smile Dessutom kostar 2 st strålkastare inte mer än 2tusen big_smile Och köper du tex styling strålkastare te v70 så äre dyrare ^^

Något måste man ju skylla på!Dessutom är alla skrotar här i närheten jävligt dyra. så blev bara några hundralappar dyrare smile

hahaha det måste ju vara mer än vad bilen är värd för att få den att se ut som en "hottad" 940 tongue Men men det skall finnas folk till allt

För din information så är bilen i jättebra skick. Och det är en projektbil som ska ner en vässad B230FT i.

Så ja, De ja lägger ner på bilen kommer vara långt utöver värdet på bilen. Men vissa gillar ju att fixa med bilar, andra förstår inte varför man lägger pengar på dom. Du värkar va den som inte förstår smile

Brum
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 mars 2011 · 3 404 Inlägg

Mreque89 skrev:

TenZer skrev:

Mreque89 skrev:

Sant, Men jag tänker inte snåla på denna bilen smile Vill ha fräsha grejjer med nydelsgaranti etc big_smile Dessutom kostar 2 st strålkastare inte mer än 2tusen big_smile Och köper du tex styling strålkastare te v70 så äre dyrare ^^

Något måste man ju skylla på!Dessutom är alla skrotar här i närheten jävligt dyra. så blev bara några hundralappar dyrare smile

hahaha det måste ju vara mer än vad bilen är värd för att få den att se ut som en "hottad" 940 tongue Men men det skall finnas folk till allt

För din information så är bilen i jättebra skick. Och det är en projektbil som ska ner en vässad B230FT i.

Så ja, De ja lägger ner på bilen kommer vara långt utöver värdet på bilen. Men vissa gillar ju att fixa med bilar, andra förstår inte varför man lägger pengar på dom. Du värkar va den som inte förstår smile

Jo jag förstår men jag fattar inte varför man vill lägga några större pengar på att bygga om en 740 till 940. Från traktor till traktor

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang