Hur många här på Garaget är nykterister?

Alex_M Steker som aldrig förr
1 september 2010 · 503 Inlägg

jag dricker MAX 4-5 gånger per år. och med dricker menar jag kanske ta två tre öl max. till maten då. brukar ta nåra öl på julafton, nyår, påsk och valborg. men jag blir aldrig ens full. 2-3 öl sen är det bra. så skönt att stiga upp dagen efter vid 9 pigg å fräsch och veta att man kan köra bil utan problem..

8-)
Delta_Rebel
1 september 2010 ·

Inte druckit en droppe alkohol sen 2008.No more booze for me;)

xXSammy
1 september 2010 · 6 580 Inlägg

Dricker inte..om jag dricker så är de 0.1% Cider ifrån Ica

De/Dem
Noxxer
1 september 2010 · 1 482 Inlägg

Enligt alkoholtester så dricker jag mer än 98% av sveriges befolkning i samma åldersgrupp ( 18-24 )...

Jag är nog inte nykterist :p

BLT Service
Theracords Music Label
Booornis
1 september 2010 · 158 Inlägg

Jag har gjort som många andra, fullt ös medvetslös fredag-lördag jämt jämt jämt, i vissa fall även 3 dagars när det infaller röd dag före helg. Men har nu varit nykter x-antal månader,  senast jag drack var nog midsommar, men då ångrade jag mig halvvägs å blev mest irriterad över att jag inte kunde få med bilen hem. Har helt enkelt inte varit det minsta sugen, folk och vänner har tjatat hål i huvudet på mig om att bli o supa, men suget finns inte, tycker fan de är roligare att hitta på nå med de andra vännerna som är nyktra, även om det innebär 17varv på stan och ett evigt klagande på brist att saker o göra,men trevligt är det iallafall!  men jag kan inte anse mig som nykterist, någonstans mitt emellan känns det som.  Och jag som många andra har alkolism i blodet , det gör att jag tänker en extra gång när man korkar upp. Alla har sina val och jag tjatar inte på folk hur dom ska vara. Jag kan enbart stå på mig själv och göra som jag känner.

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
te_wik Forummoderator
1 september 2010 · 12 813 Inlägg

En öl varje kväll lugnar nerverna smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
1 september 2010 · 1 948 Inlägg

te_wik skrev:
En öl varje kväll lugnar nerverna smile



Mvh Tommy

+1 wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
JonR
1 september 2010 · 3 259 Inlägg

davel skrev:
Kan ju vara så att vi helt enkelt inte håller med om det. Har varit full någon gång men tyckte inte det var roligt alls och dessa "roliga" fester är ju mestadels sorgliga när man är med nykter...

Är själv inte nykterist av princip utan tycker verkligen inte om drycker med alkohol i rent smakmässigt och speciellt inte öl. Har testat det mesta men inte hitta något som går att dricka. Dricker tex helst cider utan alkohol i eftersom alkoholen förstör smaken på den...

Har inga problem att ha schyssta festkvällar utan alkohol och ha hur skoj som helst + att man kan ta bilen hem, gör inget dumt och kommer ihåg allt. Fast det bygger lite på att ingen dricker.

Det ju utav den enkla anledningen man dricker så klart! big_smile Nej skämt o sido!

Alkhol ska intas i måttliga mängder, och som endel andra skriver så har man själv supit fredag-lördag och endel onsdagar med för den delen sen man gick ut gymnasiet(är 27 nu) men helt plötsligt för nåt år sen så tappade man suget, känns bara meningslöst.. och det har aldrig känts bättre! Jäklar vad piggare o kryare man blev! Visst kan man supa till nångång o härja runt men det är sällan numera, är inte ens sugen på öl, man var ju lite orolig över att man skulle bli alkis där men nu finns det inte en tillstymmelse till sug efter alkohol, har provat att ta en öl hemma o så men det slutar med att man häller ut halva! Men det är skönt att komma ut o träffa folk o snacka skit och dricka några öl när tillfälle ges, blir helt klart annorlunda stämning med alkohol med i bilden, dumheter är kul, och det händer alltid nåt dumt och det kommer jag aldrig bli för gammal för! smile

Med dumt menar jag nån som gör bort sig eller säger fel saker, berättar nåt som dom inte borde osv! Inget olagligt givetvis!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
ripklo
1 september 2010 · 43 Inlägg

Hallådär! Går saaben bra? Har kört den på fyllan måånga ggr smile haha nejdå

Hellre pissa i en stupränna, än stupa i en pissränna
Sanizz
1 september 2010 ·

Blir väl någon öl nån gång då och då men inte alls ofta. Sisst jag var berusad var nog 07-08 tongue

KHRacing
2 september 2010 ·

Bilen drar 5 liter sprit per mil, det får räcka.

har aldrig gillar alkohol alls, finns ingen orsak, det bara är så, så jag är en äkta nykterist,
hade t.o.m avdrag på försäkrningspremien förr via en förening man vad med i.

Magda
2 september 2010 · 331 Inlägg

Nästan nykterist iaf. Dricker några ggr per år (5 typ?) och då kanske 2 cider. Gillar inte smaken så jag håller mig hellre nykter så jag kan sätta mig i bilen om jag skulle känna för det! Dessutom är det kul att reta kompisarna om dom gör nått kul eller dumt på fyllan wink

Senast redigerat av Magda (2 september 2010)

Streethawk Billjuds Wannabe
2 september 2010 · 1 771 Inlägg

Mja nästan nykterist kan man nog säga, dricker bara på nyår så det blir 1 gång per år med anledning till att man var på örat lite för mycket när man var yngre, varav man var nykter 1-2 veckor på ett sommarlov hmm Ursch.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
FoXoN
2 september 2010 · 502 Inlägg

Det brukar bli några öl för mig lite då och då. Dom flesta av mina vänner blir stenpackade. Jag håller mig alltid lugn. Dricker mest öl för att det är gott. Inte för att få ett rus av det hela. Men sen när jag äntligen fixat mitt körkort så kommer det bli ännu mindre dricka av. Kommer lägga största delen av pengarna till bilen och bensin.

Har tröttnat på att festa och att supa.

Kanske till och med slutar med att man blir nykterist helt och hållet. Skulle kännas skönt.

Mvh//FoXoN

666_Beast
2 september 2010 · 1 863 Inlägg

Total nykterist.
Har haft alkohol runt mig hela min barndom och hatade varje sekund av det, nu när jag själv är pappa vill jag inte att min son ska ha samma uppväxt  som mig. Plus att jag kan köra närsomhelst utan att tänka på när man drack sist.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 september 2010 · 5 753 Inlägg

JapMax skrev:
Förstår inte hur man kan va nykterist, ni fattar inte vad ni går miste om tongue
Jag är absolut ingen "varje helg drickare" men umgås med vänner och ha trevlig en helgkväll gör man bäst berusad tongue

+1 big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
LeafBox Lat Perfektionist
2 september 2010 · 6 359 Inlägg

Jag är nykterist! smile
Och förstår inte riktigt vad meningen med att dricka är?
Nu har inte mina föräldrar uppfostrat mej så. Nästan mer tvärtom. Så det är jag själv som tagit det valet.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
LeafBox Lat Perfektionist
2 september 2010 · 6 359 Inlägg

skalman1 skrev:
Jag kan väl räknas som nykterist, mestadels för att jag inte gilla sprit å sånt.
Köpte en flaska jägermeister och smakade, men nä den hällde jag ut.

Jag är förmodligen sveriges yngsta gubbe (21 år) eftersom jag aldrig går på fester heller......    wink

19, jag vann wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
2 september 2010 · 2 972 Inlägg

_Glenne_ skrev:

JapMax skrev:
Förstår inte hur man kan va nykterist, ni fattar inte vad ni går miste om tongue
Jag är absolut ingen "varje helg drickare" men umgås med vänner och ha trevlig en helgkväll gör man bäst berusad tongue

+1 big_smile

Det är väl egentligen bara ett fåtal i dagens Sverige som är total-nykterister och aldrig har provat. Själv är jag snudd på nykterist då jag bara väldigt sällan dricker något alkoholhaltigt och skulle kunna tänka mig att låta bli helt.
Jag vet vad jag "missar", men jag väljer medvetet "att missa" och känner inte det som en förlust. Tvärtom.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
te_wik Forummoderator
2 september 2010 · 12 813 Inlägg

LeafBox skrev:

skalman1 skrev:
Jag kan väl räknas som nykterist, mestadels för att jag inte gilla sprit å sånt.
Köpte en flaska jägermeister och smakade, men nä den hällde jag ut.

Jag är förmodligen sveriges yngsta gubbe (21 år) eftersom jag aldrig går på fester heller......    wink

19, jag vann wink

Du har bara inte vuxit upp än, gosse lilla får inte ens gå på bolaget än! wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang