Saab 9-5 2,3t -98 startar inte efter topp byte.

pitch88
4 september 2010 · 54 Inlägg

Har precis bytt topp på bilen,finns gnista och bensin men  bilen tänder endast med hjälp av start gas. är ett surrande som kommer underifrån instrument panelen, vad det nu kan vara? är rätt säker på att jag fått kamkedjan rätt med markeringar osv.. finns det nån som har någon ide vad det kan vara? annars blir det skroten nästa!mad    tack på förhand!

Strömstad Holigans Leader Of The Pack
Volvo V70 T5 "trackday" (2000)
Mreque89 Oturen själv
4 september 2010 · 593 Inlägg

"Rätt så säker" tongue måste va 100% annars kan de gå illa ^^

Brum
Rallyhalle
4 september 2010 · 4 299 Inlägg

Låter ju som att du har problem med bränsletillförseln.

Hade det varit fel på kamkedjeinställningen tror jag inte att motorn hade tänt till på startgas ens smile

Ekis!
4 september 2010 · 1 210 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Låter ju som att du har problem med bränsletillförseln.

Hade det varit fel på kamkedjeinställningen tror jag inte att motorn hade tänt till på startgas ens smile

Håller med.. du verkar inte få nån soppa...
men du måste vara säker på att allt är 100% kika på allt du rivit och att de är som de ska va...

pitch88
4 september 2010 · 54 Inlägg

Har kollat så att kamarna stämmer överens med veven nu.. det finns bensin till fulerailen eller vad det nu heter.. är det nått speciellt tryck det skall vara?

Strömstad Holigans Leader Of The Pack
Volvo V70 T5 "trackday" (2000)
ScottaN Medlem 5280
4 september 2010 · 552 Inlägg

Har du kollat så bensinslangen sitter rätt så du inte satt in slangen på returen?

pitch88
5 september 2010 · 54 Inlägg

dom sitter rätt.. tror motorn står nått varv fel? det finns ju två gula markeringar på kjedjan. dom sitter rätt på kammen nu men kolven går imot ventilerna på cyl 1 och 2.. hur i helafriden skall man göra? finns det ingen med nån bild eller riktigt bra förklaring?

Strömstad Holigans Leader Of The Pack
Volvo V70 T5 "trackday" (2000)
Mreque89 Oturen själv
5 september 2010 · 593 Inlägg

Plocka ner toppen igen å kolla ifall du haft sönder ventilerna.

Brum
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang