Läcker kylvätska vid motorvärmaren (Defa Insticksvärmare) saab 9-3 2.8t

snabeln
8 september 2010 · 84 Inlägg

Hej!
Hissade upp bilen idag och lokaliserade en lite läcka vid motorvärmaren. Kommer några droppar varje gång jag vart ute och kört.
Hur löser man detta lättast?
Bara att testa att dra åt eller hur fungerar det?

Senast redigerat av snabeln (8 september 2010)

snabeln
8 september 2010 · 84 Inlägg

Ingen? Har nämligen noll koll.

Glenn9K Montör
9 september 2010 · 664 Inlägg

Finns det någonting att dra åt ens? På de bilar jag har sett så ersätter defa's värmare en av motorns befintliga frostpluggar, och sitter därmed bara "inbankad" i motorblocket.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
snabeln
9 september 2010 · 84 Inlägg

berthelsen skrev:
Finns det någonting att dra åt ens? På de bilar jag har sett så ersätter defa's värmare en av motorns befintliga frostpluggar, och sitter därmed bara "inbankad" i motorblocket.

Ok, får åka till ok och hissa upp bilen  imorgon. Får testa mig fram lite, så jäkla svårt att komma åt bara:(

Glenn9K Montör
9 september 2010 · 664 Inlägg

snabeln skrev:

berthelsen skrev:
Finns det någonting att dra åt ens? På de bilar jag har sett så ersätter defa's värmare en av motorns befintliga frostpluggar, och sitter därmed bara "inbankad" i motorblocket.

Ok, får åka till ok och hissa upp bilen  imorgon. Får testa mig fram lite, så jäkla svårt att komma åt bara:(

Gör det. Och ja, det är ju inte direkt gott om plats i de där bilarna... Lycka till!

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
9 september 2010 · 857 Inlägg

berthelsen skrev:
Finns det någonting att dra åt ens? På de bilar jag har sett så ersätter defa's värmare en av motorns befintliga frostpluggar, och sitter därmed bara "inbankad" i motorblocket.

Vissa bilar har gängad plugg och då kan det gå att dra åt eller gänga ur värmaren och byta tätning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang