hejsan äger en saab 9-3 sc 2,0t och skulle vilja veta om de möjligt att sätta i en dump?? kan inte så mycket om just turbo bilar är nämligen min första tacksam för svar mvh
De går att sätta i en dump men är verkligen inte att rekomendera på dessa motorer pga att du har en luftmassemätare som mäter all luft som kommer in i motorn, och med öppen dump så försvinner en del av den uppmätta luften vilket gör att luft-bränsleblandningen blir fel och motorn kommer gå dåligt. Möjligen att en hybriddump skulle funka bättre, men skulle nog köpa ett öppet luftfilter om jag var du. Då får du iaf lite dumpljud o bilen kommer fortfarande att gå bra..
okej så jag kan ha öppet luft filter untan problem? för killen som jag lämmnade bilen hos för chipping rekomenderade inte öppet luftfilter för han sa att de kunde komma in olja på något vis vet inte vad han menade men de gör de knaske ine då eller??? går han bra volvo el:P???
okej blev lite förvirrad nu öppet luftfiler eller inte
Skaffa ett vettigt filter med avskärmning, för det sitter ju redan en dumpventil på din bil. Åtminstone jag tycker det är dumt att byta ut den mot någon eftermarknadsgrej med halvtaskig kvalité när det går att få pysljudet ändå!