2692
Sök

230f sugtrimmning!

148 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
tja! behöver nån som VET hur jag enklast får lite orra i min orginal 745 gl me b230f (lh-jetronic 2,4) helt jävla orginal me M-kam, 530-topp mm.. enda "trim" är fäll sporluftfilter o sista ljuddämparn ersatt av 3" rör! tongue

vad kan jag göra för att få bortåt 140-160 häst? toppen.. vad kan jag göra åt den för en snabb effektökning? cool

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

326 Inlägg
148 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
okej, vilken kam ska jag änvända mej av då? 2 ½" system ska på till vintern/våren.. katten ska plockas! men gör d nån markant skillnad egentligen? hört att dom går bättre o tar mindre soppa + skönare ljud?

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

326 Inlägg
14 september 2010
vet inte vad de ska va för kam. den låter mer med 2.5" men nån större skillnad gör de inte om man inte trimmar vidare smile den drar inte mindre soppa för man kastar på annat rör smile lätta foten från gasen så slipper du gräva fram soppa pengar big_smile

148 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
ja självklart! tongue syfta på om den går bättre utan katt? har hört att dom går bättre, låtrer skönare o tar mindre soppa? fundrar främre rör från 230a/e motorn = slipper ju alla böjjar o skit vilket oxå innebär att jag slipper hålla på o bocka eller kötpa bockade räör för att slippa katt, kan jag ju ha rakt 2 ½" hela vägen me en dämpare längst bak? vx3kammen ska vara jävligt bra! sitter ju i b230fs/fb ihop med en 531-topp..

11 Inlägg
29 mars 2012
angående katten, och avgassystemet, katten stryper avgasflödet från bilen, tar man bort den så "andas" motorn bättre och på så sätt går den bättre wink men se upp så du inte kör raka rör utan någon dämpare, sugmotorer måste ha lite motstånd i avgassystemet annars går dom bara sämre men låter mer wink
vad jag har kollat lite så skulle jag planat, portat toppen, bytt kam, extraktor-grenrör, ingen katt, andra spridare kanske sen säkert något mer, ska själv trimma upp min gamla 8v volvomotor så har läst på lite tongue

120 Inlägg
30 mars 2012
Jag tycker V kammen är ganska bra, kommer efter 2000~ varv. Extraktor, porta, plana, 16v spridare, etanol, 2½" hela vägen utan kam

11 Inlägg
31 mars 2012
h-kammen har jag hört att den ska vara rätt rolig, visserligen lite halvdan i låga varv men en jävla puff i högre big_smile

148 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Tack för svar! smile V eller VX-3 kam är på ingång wink

11 Inlägg
1 april 2012
med vx3-kammen kommer du få skjutet ungefär vid 3-4 tusen varv och upp till 5 tusen varv om jag inte misstar mig smile

148 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
okay, ja det kan stämma mkt bra smile men v kammen börjar dra redan från 2000 varv till 4500 eller nåt sånt om det nu kan stämma? kam från b230e big_smile

11 Inlägg
1 april 2012
satt och kollade lite på kgtriminig innan, får många ideér därifrån faktiskt smile ska lämna in min topp, till en kille som har alla maskiner som behövs för att plana, porta samt fräsa ut ventilerna så jag kan trycka dit större ventiler smile

148 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
kollat en del där jag med:) jag vill mest göra mindre ingrepp tongue men porta o plana toppen 2mm blir det attgöra iaf wink sen blir det v-kam smile

11 Inlägg
2 april 2012
ok, jag tänkte köra lite mer som sagt för att sen börja på med att turbokonventera samma motor för att trycka ut ännu mera big_smile

Forummoderator
26 455 Inlägg
2 april 2012
putte-740 skrev:
kollat en del där jag med:) jag vill mest göra mindre ingrepp tongue men porta o plana toppen 2mm blir det attgöra iaf wink sen blir det v-kam smile

Ska du plana så mycket så kan du förbereda dig på att eventuellt behöva köra med ställbart kamdrev och annan rem.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

120 Inlägg
2 april 2012
Vx3 kammen drar från botten, V kammen efter ca 2-2,5.

148 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
kan plana ner till 2mm med originalrem. 2,5 mm så är det en kortare rem som gäller, typ ford pinto.. '

okay, men bättre drag med v-kam säger dem flesta?

Forummoderator
26 455 Inlägg
2 april 2012
putte-740 skrev:
kan plana ner till 2mm med originalrem. 2,5 mm så är det en kortare rem som gäller, typ ford pinto.. '

okay, men bättre drag med v-kam säger dem flesta?

Säger du det så..

148 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
värst vad trevliga en del verkar vara då?

Forummoderator
26 455 Inlägg
2 april 2012
putte-740 skrev:
värst vad trevliga en del verkar vara då?

Njae, men jag har bara fått annan information, men det stämmer säkert det du säger..

Sök