Köpråd: Att gå över till tyskt?

zedthepunk Rocknroller
18 september 2010 · 296 Inlägg

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

Du har så rätt så har både volvo och golf och grejerna till golfen är dyrare fast jag köper ju iförsig av volvo och vw och inte ekonomen,biltema m.m

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
skjortan Down n`out
18 september 2010 · 514 Inlägg

Rspeter skrev:

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

Vilka delar var dyrast? till 740 eller Audi/VW?

köpte tex en kylarslang till min golf 2, mellan topp och vatten pump ca 15-20cm lång, 970kr

Down n`out
zedthepunk Rocknroller
18 september 2010 · 296 Inlägg

skjortan skrev:

Rspeter skrev:

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

Vilka delar var dyrast? till 740 eller Audi/VW?

köpte tex en kylarslang till min golf 2, mellan topp och vatten pump ca 15-20cm lång, 970kr

det kosta det för mig med. plus att jag va tvungen att byta hela den där plast grejen på toppen som temp givarn och alla kylar slangar går in i bara den gick på 600spänn tror jag

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
TheMan89 MR Andersson
18 september 2010 · 1 229 Inlägg

Pajkastningstråd nr ETT? Kom igen nu skärp er!

Har ägt 2 e34 och nu en e39.

Kan man bara skruva lite så är det ingen fara med rep kostnader. Delar finns det oändligt med på skrotar för att inte tala om på e-bay för noll och ingenting.

Köper man dock delarna hos BMW så är dem dyra.

Ett exempel för o få tyst på del diskutionen:

Komplett sats med ALLA stag och leder i framvagnen
http://intercare-trading.com/product_in … mvs461k070

ca 1800kr med frakt hem till dörren! OCH nej det är ingen skit.

Köp en 525 från 93-96 så får du vanos motorn som drar mindre soppa och har mer bottendrag.

Senast redigerat av TheMan89 (18 september 2010)

Volkswagen Amarok "3.0 v6 Aventura" (2018)
BMW 320i "Finbilen" (1988)
fredde85
18 september 2010 · 1 798 Inlägg

Kolla på bmw 525 eller bmw 535


e34ans svagheter är väl just alla stag i framvagnen som ofta är glapp o styrsnäckan. Jag har ägt 3 st bmw e34 två st 525 o en 530 alla hade mer eller mindre glapp i framvagn o styrsnäckan.

På speciellt 535 kolla motor noga vanligt med tickande ventiler o kamaxlar på m30 annars en bra motor med fint ork i.


Har även ägt en audi 100 93 upp levde den som säkrare på vägen mer stadig o inte glappig o klonkig

Så audi 100 är ett bra tips de med eller a6

Delar finns i överflöd på ebay.de till tyska bilar

Senast redigerat av fredde85 (18 september 2010)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Sharky
18 september 2010 · 10 287 Inlägg

Kasta otidigheter på varandra hör inte hemma på forumet. Två stycken i denna tråd bör skärpa sig.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
fredde85
18 september 2010 · 1 798 Inlägg

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_Co … amp;last=1

Skulle annars rekomendera något sådant eller liknande finns billigare både me v6 eller 10v femman både bra motorer eller en vanlig 80 quattro 2.8 v6

lycka till

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
18 september 2010 · 1 948 Inlägg

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

Snälla är du 14 år eller? 

fredriq skrev:
Läser allt som oftast påståenden som "det är GRYMT billiga delar till Volvo".

Gjorde en snabb jämförelse på några vanliga slitagedelar på Mekonomens hemsida, jämförde med samtida Audi eftersom det står mej närmast.

Audi 100 2,3E 1988-1991 100kW

Bromsskiva fram 472kr
Bromsbelägg fram 438kr
Styrled 367kr
Luftfilter 174kr
Oljefilter 77kr
Stötdämpare fram 1089kr
Hjullagersats fram 985kr
Fördelarlock 254kr
Rotor 92kr

Summa: 3948kr



Volvo 740 1989-1991 96kW

Bromsskiva fram 636kr
Bromsbelägg fram 339kr
Styrled 271kr
Luftfilter 205kr
Oljefilter 76kr
Stötdämpare fram 753kr
Hjullagersats fram 1273kr
Fördelarlock 345kr
Rotor 98kr

Summa: 3996kr
Så GRYMT mycket billigare var det inte till Volvo...

AcesHigh666 skrev:
3795 SEK till min GTi, roll  VW är billigare än båda två och nu kan tråden låsas.

saxat från tråden där vi jämnförde... vill du fortfarande hävda motsatsen???

En del är helt otroliga alltså....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
skjortan Down n`out
18 september 2010 · 514 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

Snälla är du 14 år eller? 

fredriq skrev:
Läser allt som oftast påståenden som "det är GRYMT billiga delar till Volvo".

Gjorde en snabb jämförelse på några vanliga slitagedelar på Mekonomens hemsida, jämförde med samtida Audi eftersom det står mej närmast.

Audi 100 2,3E 1988-1991 100kW

Bromsskiva fram 472kr
Bromsbelägg fram 438kr
Styrled 367kr
Luftfilter 174kr
Oljefilter 77kr
Stötdämpare fram 1089kr
Hjullagersats fram 985kr
Fördelarlock 254kr
Rotor 92kr

Summa: 3948kr



Volvo 740 1989-1991 96kW

Bromsskiva fram 636kr
Bromsbelägg fram 339kr
Styrled 271kr
Luftfilter 205kr
Oljefilter 76kr
Stötdämpare fram 753kr
Hjullagersats fram 1273kr
Fördelarlock 345kr
Rotor 98kr

Summa: 3996kr
Så GRYMT mycket billigare var det inte till Volvo...

AcesHigh666 skrev:
3795 SEK till min GTi, roll  VW är billigare än båda två och nu kan tråden låsas.

saxat från tråden där vi jämnförde... vill du fortfarande hävda motsatsen???

En del är helt otroliga alltså....

du menar dig själva va hehe!

Down n`out
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
18 september 2010 · 1 948 Inlägg

skjortan skrev:

AcesHigh666 skrev:

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

Snälla är du 14 år eller? 

fredriq skrev:
Läser allt som oftast påståenden som "det är GRYMT billiga delar till Volvo".

Gjorde en snabb jämförelse på några vanliga slitagedelar på Mekonomens hemsida, jämförde med samtida Audi eftersom det står mej närmast.

Audi 100 2,3E 1988-1991 100kW

Bromsskiva fram 472kr
Bromsbelägg fram 438kr
Styrled 367kr
Luftfilter 174kr
Oljefilter 77kr
Stötdämpare fram 1089kr
Hjullagersats fram 985kr
Fördelarlock 254kr
Rotor 92kr

Summa: 3948kr



Volvo 740 1989-1991 96kW

Bromsskiva fram 636kr
Bromsbelägg fram 339kr
Styrled 271kr
Luftfilter 205kr
Oljefilter 76kr
Stötdämpare fram 753kr
Hjullagersats fram 1273kr
Fördelarlock 345kr
Rotor 98kr

Summa: 3996kr
Så GRYMT mycket billigare var det inte till Volvo...

AcesHigh666 skrev:
3795 SEK till min GTi, roll  VW är billigare än båda två och nu kan tråden låsas.

saxat från tråden där vi jämnförde... vill du fortfarande hävda motsatsen???

En del är helt otroliga alltså....

du menar dig själva va hehe!

Inse att du är ägd, och gå och trolla någon annan stans...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
zedthepunk Rocknroller
18 september 2010 · 296 Inlägg

Tycker du borde köpa en audi a4 1,8t-96 jäkligt goa att köra och går bra och drar inte så mycket eller a inte den jag körde iaf smile och dom ser ju jäkligt bra ut också smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
twin_cam Smålänning
18 september 2010 · 7 877 Inlägg

Jag skulle glömma VAG, och sikta på Mercedes eller BMW. De är lite riktiga grejer.

Ska du glo på VAG kan du kolla på Ford också.

5-serien E39 går att göra jävligt fet, likaså MB W124 smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ToP Anything But Ordinary..
18 september 2010 · 80 Inlägg

Tycker du ska välja Audi smile
kanske inte den kvickaste bilen men rolig på vintern.
samtliga bilar är ju tunga och inte speciellt billiga att äga, men de hör ju till tyska bilar.

Men Audi är något jag själv funderat på, speciellt som vinterbil och kombi 100an quattro då.

skjortan Down n`out
18 september 2010 · 514 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

skjortan skrev:

AcesHigh666 skrev:

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

Snälla är du 14 år eller? 

fredriq skrev:
Läser allt som oftast påståenden som "det är GRYMT billiga delar till Volvo".

Gjorde en snabb jämförelse på några vanliga slitagedelar på Mekonomens hemsida, jämförde med samtida Audi eftersom det står mej närmast.

Audi 100 2,3E 1988-1991 100kW

Bromsskiva fram 472kr
Bromsbelägg fram 438kr
Styrled 367kr
Luftfilter 174kr
Oljefilter 77kr
Stötdämpare fram 1089kr
Hjullagersats fram 985kr
Fördelarlock 254kr
Rotor 92kr

Summa: 3948kr



Volvo 740 1989-1991 96kW

Bromsskiva fram 636kr
Bromsbelägg fram 339kr
Styrled 271kr
Luftfilter 205kr
Oljefilter 76kr
Stötdämpare fram 753kr
Hjullagersats fram 1273kr
Fördelarlock 345kr
Rotor 98kr

Summa: 3996kr
Så GRYMT mycket billigare var det inte till Volvo...

saxat från tråden där vi jämnförde... vill du fortfarande hävda motsatsen???

En del är helt otroliga alltså....

du menar dig själva va hehe!

Inse att du är ägd, och gå och trolla någon annan stans...

men du som är ägd? står ju några rader upp att 740 delar är dyrare*?

Down n`out
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
18 september 2010 · 1 948 Inlägg

skjortan skrev:
men du som är ägd? står ju några rader upp att 740 delar är dyrare*?

Det är ju du som påstår att det är dyrare med med vag delar.

skjortan skrev:
tyska bilar is the shit! men! tänl på att reservdelar brukar vara väldigt dyra till ex, bmw & vag

skjortan skrev:
äru full eller? vag delar är ta mej fan bra mycket dyrare än 740 delar,

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
zedthepunk Rocknroller
18 september 2010 · 296 Inlägg

men vem fan bryr sig? om han köper en bmw, audi eller volkswagen så kan han nog betala reservdelarna släpp det nu för fan

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
skjortan Down n`out
18 september 2010 · 514 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

skjortan skrev:
men du som är ägd? står ju några rader upp att 740 delar är dyrare*?

Det är ju du som påstår att det är dyrare med med vag delar.

skjortan skrev:
tyska bilar is the shit! men! tänl på att reservdelar brukar vara väldigt dyra till ex, bmw & vag

skjortan skrev:
äru full eller? vag delar är ta mej fan bra mycket dyrare än 740 delar,

skjortan skrev:
du är ju för fan dum i huuvudet! jag har haft en 740gl, golf1 g,l golf mk2 gti 16 och jetta cl, och 74o delarna va nått så  innihelvette dyrare grejor till! och jag har med mina egna HÄNDER GETT MINA EGNA PENGAR till idioten i kassan på mekonomen, och alla vw och audi saker som jag/mina vänner har köpt har varit bra mycket dyrare än 740

hmm? har du fan rätt i xD

Down n`out
Mr_EmCom Med.lem
18 september 2010 · 3 759 Inlägg

Jag hade valt e34 525i
Jag gick för några år sedan från att bara tycka att allt annat än Volvo bara var skit och dyrt.

ALLT det handlade om okunskap, när min kompis köpte en 525d med skininredning blev jag såld.
Efter första månaderna med BMW kunde jag bara inte förstå hur jag kunnat åkt runt och lidit, för i jämförelse med dom volvos jag haft så var det verkligen så!

Och som några redan konstaterat i tråden, vissa delar kan vara dyrare, och att lämna in på BMW verkstad är inte att tänka på, fast det är det väll inte på volvo heller för den delen.

Dock kan vissa saker vara väldigt prisvärda på BMW, köpte en halv innerskäm (3 delad) till 540in, den kostade 230kr, oljefilter 140kr, kylarslang från höger topp-värmeventil (ca 45 cm och 5 böjar) 350kr....

Sen är makanden för reservelar väldigt stor för bmw, tex på autopowers säljdel kan du köpa nästan vad som hellst för småpengar från folk som köper bilar och plockar ner osv..

Ska sälja min 6 växlade 540 nu ifall du vill hoppa till "topp of the line" på en gång wink

Senast redigerat av Mr_EmCom (18 september 2010)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 september 2010 · 5 650 Inlägg

Tjo hör igen nu värkar va  1 jävla liv om volvo delar haha kört Volvo i 4 och halvt år och deras delar är inte biliga om man ska ha original så nog om de!!!

Tycker början på 90 tals bmws verkar helt ok Fast då undrar ja då så vilken motor är man ska satsa på då? 6an eller v8an finns dock väldigt många 4 fyll i min prisklass med men känns inte som de skulle vara ett vettigt val
Man får gärna räkna med att de kommer hämsko klassen à-b / vinterbil tills man kommer upp sig lite i prisklasserna

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Rquired Allmänt envis
18 september 2010 · 12 512 Inlägg

MrEricsson skrev:
Tjo hör igen nu värkar va  1 jävla liv om volvo delar haha kört Volvo i 4 och halvt år och deras delar är inte biliga om man ska ha original så nog om de!!!

Tycker början på 90 tals bmws verkar helt ok Fast då undrar ja då så vilken motor är man ska satsa på då? 6an eller v8an finns dock väldigt många 4 fyll i min prisklass med men känns inte som de skulle vara ett vettigt val
Man får gärna räkna med att de kommer hämsko klassen à-b / vinterbil tills man kommer upp sig lite i prisklasserna

Undviker du fyrcylindriga M40 är det fritt fram, fyrorna har en trevlig karaktär och låg förbrukning men några direkta lyckopiller är det inte. I en Bmw skall det vara sexa eller åtta, och vilken av dessa man väljer beror mer på vad man är ute efter och hur mycket man är beredd att betala.

Men en Bmw med sexcylindiga M50 eller nyare, i en E34 eller E36 spelar ingen större roll, är mitt tips. Bra konstruktioner med en skottsäker drivlina, den bästa kombinationen av Bmw-känsla och ekonomi. smile

Men i prisklassen 10-20.000:- får du vara försiktig om du skall skaffa framför allt en E36, det finns många slutkörda bilar!

Senast redigerat av Rquired (18 september 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang