folk som tankat bromsolja i bilen !!

Phaetoon
5 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Min morfar har precis slutat köra bil (han är 85)
Han hade lite svårt att hålla sig i rätt fil. Som tur var hade han en stor Jaguar Sovereign.
Säker och stabil, med en riktigt fet motor.
Det hände att han körde i över 200 utan att han märkte det.
Ljuddämpningen i bilen var enorm.
Stereon var ganska så bra också wink

Jag kan ju tillägga att han lyckades med konststsycket att både ha skrapat båda sidorna på bilen, förstört en bak- och en framskärm. Kromet i grillen var lite sisådär, för att inte tala om alla bucklor där bak. Han var inte så bra på att parkera big_smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Emre
5 juli 2006 · 66 Inlägg

Gillar inte att dra alla över en kant som det heter. Visst, det finns ungdomar som inte ens borde få sätta sig på en cykel, men sen finns det ju de som kör ansvarsfullt med.
När det gäller äldre är jag endast positiv till hälsokontroller. En gång när jag var ute och gick skulle jag gå över ett övergångsställe, ser en grön bil komma, den saktar in, jag går, OCH BILEN KÖR! Fick kasta mig undan, när jag gjorde det såg jag en äldre tant som knappt såg över ratten och hade glasögon som såg ut som flaskbottnar. Så de är lika farliga i innerstan som på landsvägen wink

Spelis
5 juli 2006 · 1 926 Inlägg

å andra sidan r det ju lika farligt med barn vid 5 årsåldern som bara cyklar rakt ut i vägen också ?

kommer ihåg när jag var runt 5 år o cyklade runt..sen vid en korsning åker han (min kompis) bara rakt ut utan att kolla sig för..tro det eller ej men hanns mamma kom gnaska fort körande där och hon fick verkligen tvärnita..det skreki däcken och hon springer ut och skäller ut honnom..han fick inte gå ut på en vecka efter det tongue jag stog vid sidan och titta på bara..har alltid vart noga att titta mig för i korsningar sen jag var pytteliten, och det är jag än idag wink

ghost_boy83 CREW
5 juli 2006 · 2 594 Inlägg

ironhead skrev:
intresset för vårdslös körning dalar ju äldre man blir fast inte på vissa skulle jag tro sen beror ju det på vad för bil och hur många hästar man har också

jo det har jag allt märkt nu skojj körman nästan alldrig man liksom tappar intresset

Emre
5 juli 2006 · 66 Inlägg

Inte lätt att va liten smile När de börjar ge sig ut på cyklar så är det bäst att se upp, gäller även de som spelar landhockey och har målen vända ut mot vägen. Hur är det med trafikundervisningen i skolan idag egentligen? Har hört att de minskat ner på den undervisningen? Lite OT kanske men jag undrar bara..
Synd i så fall i och med att det är ett bra sätt att lägga en grund för trafikvett.

Senast redigerat av Emre (5 juli 2006)

ghost_boy83 CREW
6 juli 2006 · 2 594 Inlägg

Emre skrev:
Inte lätt att va liten smile När de börjar ge sig ut på cyklar så är det bäst att se upp, gäller även de som spelar landhockey och har målen vända ut mot vägen. Hur är det med trafikundervisningen i skolan idag egentligen? Har hört att de minskat ner på den undervisningen? Lite OT kanske men jag undrar bara..
Synd i så fall i och med att det är ett bra sätt att lägga en grund för trafikvett.

hålle med när en annan va liten fick man hjälmar rflexer mm

Phaetoon
6 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Jag tror tyvärr att dom minskat ner undervisningen. På min låg-mellanstadieskola så fick vi besök av polisen lite då och då, lärde oss trafikvett (dom arrangerade till och med tävlingar i hur man cyklar rätt i trafiken).  Sen så kom ju RFSU, Non smoking generetion och några till på regelbunda besök i skolan. I dagens skola så finns det inte tid för sådana besök...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang