Av med körkort 145 på 110 väg

Krist
29 september 2010 · 716 Inlägg

Jimmylainen skrev:

Krist skrev:
Brorsan smet i sin r1'a från polisen, vurpa efter 5km, och där kommer polisen å plockar honom och vad som är kvar av bågen. 33 månader av me kortet och feta böter va de

Häftigt...... ?

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
trippelturbo Trucker
29 september 2010 · 2 710 Inlägg

Riktigt trist att du blivit av med kortet, kan faktiks ti värsta fall betyda att du får börja om hela rubbet sad

Du kan alltid överklaga. Ha då jävligt bra argument å låt nån ta hand om det, som kan snacka. Du förstår wink

Lycka till!

Fart missbrukare
te_wik Forummoderator
29 september 2010 · 12 813 Inlägg

dadooo skrev:
ut o kör de sista timmarna nu lite ...har för mig man få köra 24 h till efter att snuten tatt lappen från dej

48h sa dom åt mig.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Krist
29 september 2010 · 716 Inlägg

Fram till midnatt har ja läst någonstns

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
Wanegardh Asgammal medlem.
29 september 2010 · 2 246 Inlägg

Krist skrev:

Jimmylainen skrev:

Krist skrev:
Brorsan smet i sin r1'a från polisen, vurpa efter 5km, och där kommer polisen å plockar honom och vad som är kvar av bågen. 33 månader av me kortet och feta böter va de

Häftigt...... ?

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Va?

Blyfot_Racing
29 september 2010 · 904 Inlägg

dadooo skrev:
ut o kör de sista timmarna nu lite ...har för mig man få köra 24 h till efter att snuten tatt lappen från dej

det är så bara plattan i mattan igentligen är det bara för man ska kunna köra hem bilen men men

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
adde87
29 september 2010 · 228 Inlägg

48 timmar har man på sig..

Det e VI som e HAMMARBY!
FireTraXX DFFL
29 september 2010 · 9 020 Inlägg

Krist skrev:

Jimmylainen skrev:

Krist skrev:
Brorsan smet i sin r1'a från polisen, vurpa efter 5km, och där kommer polisen å plockar honom och vad som är kvar av bågen. 33 månader av me kortet och feta böter va de

Häftigt...... ?

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Alla blir ju inte av med det förr eller senare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
wistfors Performance meck
29 september 2010 · 342 Inlägg

FireTraXX skrev:

Krist skrev:

Jimmylainen skrev:

Häftigt...... ?

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Alla blir ju inte av med det förr eller senare.

på ett forum som detta(bil forum) så tror jag faktist alla någon gång kommer bli av med kortet

181 på 90väg 8mån o 5300kr

kommer bli fler gånger.....

snart är det dax att börja plugga igen haha

Mvh viktor

Muttley
29 september 2010 ·

wistfors skrev:

FireTraXX skrev:

Krist skrev:

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Alla blir ju inte av med det förr eller senare.

på ett forum som detta(bil forum) så tror jag faktist alla någon gång kommer bli av med kortet

181 på 90väg 8mån o 5300kr

kommer bli fler gånger.....

snart är det dax att börja plugga igen haha

Mvh viktor

förhoppningsvis så är yrkesförarna lite vettiga och verkligen väljer sina stunder.

Noxxer
30 september 2010 · 1 482 Inlägg

Varje gång jag ser en sånhär tråd får det mig att fundera.

När är det min tur....? :p

BLT Service
Theracords Music Label
Opelmadness German cars, quality and beyond
30 september 2010 · 8 197 Inlägg

Krist skrev:
Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Visst du... roll
Känner många som inte ens har fått en bot i hela sitt liv. Farsan bl.a... 65 år nu och långt från blyg på gasen. Inte ens en P-bot.

Senast redigerat av Opelmadness (30 september 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Noxxer
30 september 2010 · 1 482 Inlägg

Opelmadness skrev:

Krist skrev:
Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Visst du... roll
Känner många som inte ens har fått en bot i hela sitt liv. Farsan bl.a... 65 år nu och långt från blyg på gasen. Inte ens en P-bot.

Wohoooo de finns fan hopp!

Skämtosido. Samma med min far. Körkort sen 22 års ålder, idag 52. Kört streetrace på 70-80 talet, olagliga bilar, obesiktat osv osv. Aldrig fått böter. Dock va det kanske lite skillnad på poliser då mot idag.

BLT Service
Theracords Music Label
JoakimNilsson
30 september 2010 · 86 Inlägg

Så är det. efter 14:57 imorgon får jag inte köra mer på några månader

Heed
30 september 2010 · 72 Inlägg

adde87 skrev:
48 timmar har man på sig..

Om man inte har otur som jag hade, fick inte köra bilen ifrån platsen..
Polismannen får välja själv ifall han tycker du ska få köra i 24/48h eller inte alls..

Sitter också utan kort för tillfället, 160km/h på 90väg.. 4 månader och 4000:- fattigare..

hardrox
30 september 2010 · 731 Inlägg

Skillnaden med att inte ha prövotid är ju att du får tillbaka kortet efter ett par månader. Tycker jag känns någorlunda tryggt. Sen kan man väl tänka till lite, har man bråttom kan man lägga sig i 130, för då riskerar du inte att bli av med kortet utan "bara" en saftig böter. Hade jag blivit av med kortet råder de ingen tvekan om att jag säljer bilarna och köper en MC så man kan ta sig fram ändå.

Audi RS3 (2018)
Masquerade Aldrig nöjd
30 september 2010 · 804 Inlägg

Krist skrev:
De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare.

Dummaste jag läst på väldigt länge. Alla kör inte som idioter.

Livet är för kort för att äga Volvo.
HalfShell
30 september 2010 · 162 Inlägg

Masquerade skrev:

Krist skrev:
De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare.

Dummaste jag läst på väldigt länge. Alla kör inte som idioter.

Man behöver inte köra som en idiot för att bli tagen av snuten, oftast är det bara fel plats vid fel tid och lite för fort. Man litar ju på sitt eget omdöme, klart att man kan ligga i 130 på motorväg, utan några som helst problem. 130-140 är ju fan standard på E6an Malmö-Helsingborg.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Biggi
30 september 2010 · 352 Inlägg

JoakimNilsson skrev:
För ungefär en timme sedan blev man av med lappen för man körde 145 på 110 väg. Största jävla misstaget i mitt liv.
Någon som vet ungefär hur länge det tar innan jag får ta om kortet ? hade bara prövotid ju sad(((

det största misstaget var att du åkte fast! synd att det hände, tror nog att alla här inne bryter hastighetsgränserna dagligen så sluta va såna moraltanter!

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang