Jag räknade presis ut min bensin förbrukning per månad och jag blev nu bara ännu mer irriterad på bensinpriset. 1875 kr under maj och 1889 kr under juni och det är ganksa mycket pengar för mig. Finns säkert ni som har betydligt mer också.
Kunde bara vara lite roligt att få sig en uppfattning om hur mycket andra är ute och åker per månad.
Och till sist bara en liten grej tror nästan alla har vart där och skrivit på men ändå värt att nämna www.bensinskatteuppror.se
Nu är det inte så farligt mkt när man kör diesel merca och kör på röd diesel går kanske 1500kr i månaden men när jag körde med bmw´n lega det på just över 3000kr i månaden
Under vintern på bushumör med min lill-omega 2,0 har jag legat på runt 1800 i månaden..
Rekordet var förra sommaren med stor-omegan, 5000 spänn på en månad... Och då var bensinpriset på rekordlåga 8,x här i stan! Kan även tillägga att jag jobbar bara 1,5 mil hemifrån så det var inte mycket från punkt a-b utan det blev omvägar a-u-v-z-p-ä-l-b
Jag tankar för ca 500kr i veckan.. o de kanske inte är så mkt i relation men jag tycker de är mkt, nu kör jag en bennasnål renna dessutom.. när jag kör Maximan blir de 50% mer minst.. fast jag tog studenten nu så har hittills kört på bidrag och helgjobb..
Joodå, finns säkert dom som har 2 eller 3 ggr så hög skatt som på min golf men jämfört med en bensin golf som har under 1000kr i skatt så är 3800kr mkt för en så här liten bil.