_NeeX_ - Nissan 200sx s13 "Illest" G-corporation

Neo666
13 november 2010 · 474 Inlägg

Nice projekt big_smile kommer följas big_smile
Mvh Arsen

D_Ohlsson
13 november 2010 · 487 Inlägg

Gött wink

Monterade panelerna tillfälligt, speciellt mätarpanelen då mätarna måste kopplas om osv...
Såhär ser det ut i hytten nu:

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31850000-31859999/640x480/31855232.jpg?0

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31850000-31859999/640x480/31855227.jpg?0

Tycks? smile

Senast redigerat av _NeeX_ (13 november 2010)

mate
13 november 2010 · 45 Inlägg

nice som fan!big_smile

D_Ohlsson
14 november 2010 · 487 Inlägg

Tack mannen!

D_Ohlsson
16 november 2010 · 487 Inlägg

Sitter och klurar inför framtida köp...

Har extrem beslutsångest över vad för fälgar jag ska införskaffa!
Jag försöker inte få bilen att se så snabb ut som möjligt, utan fälgarna ska dra till sig blickar. Det står just nu mellan Rota RB-X gunmetal eller white & Rota p45 GTR. Då Rota p45 i hyper black skulle vara ett ganska självklart val men är så svåra att få tag i så lutar det åt Svart med röd kant... vilket jag är tveksam till!

Jag har även varit inne på XXR 501 bl.a., men tror att 16" blir lite för litet. Har nu börjat kika på vita RB-X fälgar då gunmetal börjar trötta mina ögon, men är somsagt sjukt osäker.

Här är nuvarande intressanta fälgar:
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31860000-31869999/640x480/31864471.jpg?0
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31860000-31869999/640x480/31864473.jpg?0
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31860000-31869999/640x480/31864474.jpg?0

Fälgarna hamnar på detta chassit som kommer dekalstrippas:
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31730000-31739999/640x480/31734882.jpg?0

Senast redigerat av _NeeX_ (17 november 2010)

JDMCRAZE
16 november 2010 · 2 077 Inlägg

Fattar inte att man kan paja sin bil sådär med fake fälgar!!

http://sirpierresgodispase.blogspot.com … algar.html
läs och begrunda ditt beslut om fälgar, bättre spara än köpa sånt skit som rota!!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Aerodynamik ...
16 november 2010 · 7 120 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Fattar inte att man kan paja sin bil sådär med fake fälgar!!

http://sirpierresgodispase.blogspot.com … algar.html
läs och begrunda ditt beslut om fälgar, bättre spara än köpa sånt skit som rota!!

Men kom igen nu.. Det finns ingen anledning till att köpa äkta fälgar om man inte har pengarna. Man får så sjukt mycket mer för pengarna om man köper kopior.
Nu kan vi ju ta Rota som exempel när det ändå är på tapeten, hur många Rota fälgar har du sett här i Sverige som har gått sönder av körning? Jag har då inte sett en enda och det är många som har Rota på sina bilar nu, men det kanske bara är en tillfällighet?

Vill man ha snygga fälgar till en human peng (speciellt om man går i skolan eller inte har så katigt betalt) så är Rota/XXR/Konig m.fl vettiga alternativ för att köpa enbart fälgar för lika mycket som bilen är värd är bara dumt.

Förlåt, men var tvungen att avreagera mig men att säga att man förstör sin bil med Rota är inte så smart tongue

Senast redigerat av Aerodynamik (16 november 2010)

D_Ohlsson
16 november 2010 · 487 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Fattar inte att man kan paja sin bil sådär med fake fälgar!!

http://sirpierresgodispase.blogspot.com … algar.html
läs och begrunda ditt beslut om fälgar, bättre spara än köpa sånt skit som rota!!

Du är medveten om att din kommentar talar mot alla personer som kör Rota och liknande på hela garaget.org? Har du bil själv, eller sitter du och leker proffs bakom dumburken för skojs skull? Verkar vara mycket snack och liten verkstad hos dig mannen wink


-Sebbe, du talar inte bara för dig själv... väl valda ord!


Ge förslag! Vad tror ni om vita RBX, eller kanske de svarta p45'na tillsammans med gultonade framlysen och liknande detaljer?

JDMCRAZE
16 november 2010 · 2 077 Inlägg

_NeeX_ skrev:

JDMCRAZE skrev:
Fattar inte att man kan paja sin bil sådär med fake fälgar!!

http://sirpierresgodispase.blogspot.com … algar.html
läs och begrunda ditt beslut om fälgar, bättre spara än köpa sånt skit som rota!!

Du är medveten om att din kommentar talar mot alla personer som kör Rota och liknande på hela garaget.org? Har du bil själv, eller sitter du och leker proffs bakom dumburken för skojs skull? Verkar vara mycket snack och liten verkstad hos dig mannen wink


-Sebbe, du talar inte bara för dig själv... väl valda ord!


Ge förslag! Vad tror ni om vita RBX, eller kanske de svarta p45'na tillsammans med gultonade framlysen och liknande detaljer?

Japps det vet jag och jag ändrar inte min åsikt ett dugg för det!
men jag gillar inte fake oavsett om det är klocka/bil/tandborste/kläder etc..

Jag har inte sagt jag är ett proffs överhuvudtaget, jag gillar din bil allt annars så chilla lite för guds skull.
Jag VET att det är en kostnadsfråga för det är det för alla så.. alla har olika, men jag säger snälla köp något annat än rota.. säger jag till alla oavsett wink

Sebbe kan jag hålla med också, bra vän med sebbe så smile

men om jag nu ska svara på din fråga säger jag oavsett P45 fälgarna..
Menade inte och klanka ner på bilen osv.. för det ENDA jag anmärkte på var fälgarna ju ^^

Visst jag har ingen bil men det är svårt utan jobb wink men oavsett så har alla rätt till en åsikt..
Och åter igen så har jag inget emot bilen osv alls..

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
NOOX
17 november 2010 · 873 Inlägg

JDMCRAZE skrev:

_NeeX_ skrev:

JDMCRAZE skrev:
Fattar inte att man kan paja sin bil sådär med fake fälgar!!

http://sirpierresgodispase.blogspot.com … algar.html
läs och begrunda ditt beslut om fälgar, bättre spara än köpa sånt skit som rota!!

Du är medveten om att din kommentar talar mot alla personer som kör Rota och liknande på hela garaget.org? Har du bil själv, eller sitter du och leker proffs bakom dumburken för skojs skull? Verkar vara mycket snack och liten verkstad hos dig mannen wink


-Sebbe, du talar inte bara för dig själv... väl valda ord!


Ge förslag! Vad tror ni om vita RBX, eller kanske de svarta p45'na tillsammans med gultonade framlysen och liknande detaljer?

Japps det vet jag och jag ändrar inte min åsikt ett dugg för det!
men jag gillar inte fake oavsett om det är klocka/bil/tandborste/kläder etc..

Jag har inte sagt jag är ett proffs överhuvudtaget, jag gillar din bil allt annars så chilla lite för guds skull.
Jag VET att det är en kostnadsfråga för det är det för alla så.. alla har olika, men jag säger snälla köp något annat än rota.. säger jag till alla oavsett wink

Sebbe kan jag hålla med också, bra vän med sebbe så smile

men om jag nu ska svara på din fråga säger jag oavsett P45 fälgarna..
Menade inte och klanka ner på bilen osv.. för det ENDA jag anmärkte på var fälgarna ju ^^

Visst jag har ingen bil men det är svårt utan jobb wink men oavsett så har alla rätt till en åsikt..
Och åter igen så har jag inget emot bilen osv alls..

det är kanske därför du inte har någon bil ännu , om du sänker din ribba lite kanske du får råd att köpa bil du med big_smile btw vad är poängen med fälgar som är värda mer än bilen ???????

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
D_Ohlsson
17 november 2010 · 487 Inlägg

Ser ingen poäng med att ha dyrare fälgar än bil om man inte vill skryta om hur många miljoner pappa tjänar per år smile

Håller med dig noox, men nog om detta... ge tips på fälgar!

raketragnar Legitimerad idiot :)
17 november 2010 · 59 Inlägg

Om pappa tjänar så mycket så är nog bilen dyrare än fälgen endå wink men kör på rota det hade jag gjort!
Är väldigt få personer som kan har ekonomin till att köra med t.ex äkta volk när man pluggar!
Gillar din stil hårt, och kör på! Måste dock tillägga att "skinnet" inte var så snyggt, försök få tag på mocka ist, kommer bli grymt!! Lycka till! smile

grillchips
17 november 2010 · 462 Inlägg

Rota fighter (svarta med en röd kant) skulle jag ha valt om jag hade en så fin s13 som du! Grattis till en så fin bil! big_smile Bor i samma ort som den rullade i innan smile Roligt att se att den ska förändras!

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
JDMCRAZE
17 november 2010 · 2 077 Inlägg

NOOX skrev:

JDMCRAZE skrev:

_NeeX_ skrev:
Du är medveten om att din kommentar talar mot alla personer som kör Rota och liknande på hela garaget.org? Har du bil själv, eller sitter du och leker proffs bakom dumburken för skojs skull? Verkar vara mycket snack och liten verkstad hos dig mannen wink


-Sebbe, du talar inte bara för dig själv... väl valda ord!


Ge förslag! Vad tror ni om vita RBX, eller kanske de svarta p45'na tillsammans med gultonade framlysen och liknande detaljer?

Japps det vet jag och jag ändrar inte min åsikt ett dugg för det!
men jag gillar inte fake oavsett om det är klocka/bil/tandborste/kläder etc..

Jag har inte sagt jag är ett proffs överhuvudtaget, jag gillar din bil allt annars så chilla lite för guds skull.
Jag VET att det är en kostnadsfråga för det är det för alla så.. alla har olika, men jag säger snälla köp något annat än rota.. säger jag till alla oavsett wink



Sebbe kan jag hålla med också, bra vän med sebbe så smile

men om jag nu ska svara på din fråga säger jag oavsett P45 fälgarna..
Menade inte och klanka ner på bilen osv.. för det ENDA jag anmärkte på var fälgarna ju ^^

Visst jag har ingen bil men det är svårt utan jobb wink men oavsett så har alla rätt till en åsikt..
Och åter igen så har jag inget emot bilen osv alls..

det är kanske därför du inte har någon bil ännu , om du sänker din ribba lite kanske du får råd att köpa bil du med big_smile btw vad är poängen med fälgar som är värda mer än bilen ???????

haha jag har inte satt någon ribba bara så du vet, men så resonerar jag såhär och detta gäller ALLT..
Vill man ha ngt så får man spara så enkelt e det, jag lyckades spara 21k medans jag pluggade via CSN lån så själv anser jag att inget e omöjligt... och då betalade jag alla hyror/kamera utrustning osv smile
Vilket inte är gratis..

Det där med prisfrågan igen, nu kommer ett annat resonomang med och ta detta nu med en nypa salt för jag menade inte och starta något internt krig här.. känns allt bra onödigt tycker jag smile
Håller du inte med?

Men det beror ju på vad man ska ha bilen till anser jag..
men visst pluggar man är det inte lätt spara tro mig det vet jag, men sen handlar det om prioteringar.. då när jag pluggade och sparade så valde jag tex bort festa och supa..

Men jag sa faktiskt även vilka jag tyckte av dem _NeeX_ sa smile
SÅ jag e inte all hater,gillar bilen annars så tagga ner lite nu!

Och det finns annat än Volk med som inte kostar multum men ändå e bra..

Senast redigerat av JDMCRAZE (17 november 2010)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
raketragnar Legitimerad idiot :)
18 november 2010 · 59 Inlägg

JDMCRAZE skrev:

NOOX skrev:

JDMCRAZE skrev:

Japps det vet jag och jag ändrar inte min åsikt ett dugg för det!
men jag gillar inte fake oavsett om det är klocka/bil/tandborste/kläder etc..

Jag har inte sagt jag är ett proffs överhuvudtaget, jag gillar din bil allt annars så chilla lite för guds skull.
Jag VET att det är en kostnadsfråga för det är det för alla så.. alla har olika, men jag säger snälla köp något annat än rota.. säger jag till alla oavsett wink



Sebbe kan jag hålla med också, bra vän med sebbe så smile

men om jag nu ska svara på din fråga säger jag oavsett P45 fälgarna..
Menade inte och klanka ner på bilen osv.. för det ENDA jag anmärkte på var fälgarna ju ^^

Visst jag har ingen bil men det är svårt utan jobb wink men oavsett så har alla rätt till en åsikt..
Och åter igen så har jag inget emot bilen osv alls..

det är kanske därför du inte har någon bil ännu , om du sänker din ribba lite kanske du får råd att köpa bil du med big_smile btw vad är poängen med fälgar som är värda mer än bilen ???????

haha jag har inte satt någon ribba bara så du vet, men så resonerar jag såhär och detta gäller ALLT..
Vill man ha ngt så får man spara så enkelt e det, jag lyckades spara 21k medans jag pluggade via CSN lån så själv anser jag att inget e omöjligt... och då betalade jag alla hyror/kamera utrustning osv smile
Vilket inte är gratis..

Det där med prisfrågan igen, nu kommer ett annat resonomang med och ta detta nu med en nypa salt för jag menade inte och starta något internt krig här.. känns allt bra onödigt tycker jag smile
Håller du inte med?

Men det beror ju på vad man ska ha bilen till anser jag..
men visst pluggar man är det inte lätt spara tro mig det vet jag, men sen handlar det om prioteringar.. då när jag pluggade och sparade så valde jag tex bort festa och supa..

Men jag sa faktiskt även vilka jag tyckte av dem _NeeX_ sa smile
SÅ jag e inte all hater,gillar bilen annars så tagga ner lite nu!

Och det finns annat än Volk med som inte kostar multum men ändå e bra..

Ja du 21 tusen räcker inte ens till bilen i det här fallet så..

JDMCRAZE
18 november 2010 · 2 077 Inlägg

raketragnar skrev:

JDMCRAZE skrev:

NOOX skrev:
det är kanske därför du inte har någon bil ännu , om du sänker din ribba lite kanske du får råd att köpa bil du med big_smile btw vad är poängen med fälgar som är värda mer än bilen ???????

haha jag har inte satt någon ribba bara så du vet, men så resonerar jag såhär och detta gäller ALLT..
Vill man ha ngt så får man spara så enkelt e det, jag lyckades spara 21k medans jag pluggade via CSN lån så själv anser jag att inget e omöjligt... och då betalade jag alla hyror/kamera utrustning osv smile
Vilket inte är gratis..

Det där med prisfrågan igen, nu kommer ett annat resonomang med och ta detta nu med en nypa salt för jag menade inte och starta något internt krig här.. känns allt bra onödigt tycker jag smile
Håller du inte med?

Men det beror ju på vad man ska ha bilen till anser jag..
men visst pluggar man är det inte lätt spara tro mig det vet jag, men sen handlar det om prioteringar.. då när jag pluggade och sparade så valde jag tex bort festa och supa..

Men jag sa faktiskt även vilka jag tyckte av dem _NeeX_ sa smile
SÅ jag e inte all hater,gillar bilen annars så tagga ner lite nu!

Och det finns annat än Volk med som inte kostar multum men ändå e bra..

Ja du 21 tusen räcker inte ens till bilen i det här fallet så..

Nej det vet jag med, men menade att det går och spara oavsett om man har tight budget wink
Nej man får inte råd med en bil på CSN om man har kamera utrustning och massa annat som ska betalas varje månad så ^^

Sen sa jag annat bra med men det kanske du missade? :S

Senast redigerat av JDMCRAZE (18 november 2010)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
D_Ohlsson
21 november 2010 · 487 Inlägg

Fick upp blicken för vita p45:or häromdagen...  :twisted:

En liten framtidslista på grejer jag förhoppningsvis får tag på:

*Rota p45 white, 17x9 et25 (?)
*T28 turbo, rostfritt 3" från turbo och bakåt samt nytt grenrör
*Justerbara kamdrev
*Coilovers (Tein står högst på önskelistan)
*Diverse jdm stickers
*Kouki front samt oem bakkjol (den med plats för liten skylt)
*Gultoning för framlyktor

Detta kommer fullföljas till hösten 2011 då jag kommer tjäna ihop pengar över sommaren.
Prio 1 är just nu fälgar! smile

Har blivit fullständigt kär i koukifronten, vore riktigt skoj att få tag på en billigt och se om den skulle sitta bra på nissen...
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31870000-31879999/640x480/31877510.jpg?0


Tack på förhand!

//Danne

Senast redigerat av _NeeX_ (21 november 2010)

JDMCRAZE
21 november 2010 · 2 077 Inlägg

_NeeX_ skrev:
Fick upp blicken för vita p45:or häromdagen...  :twisted:

En liten framtidslista på grejer jag förhoppningsvis får tag på:

*Rota p45 white, 17x9 et25 (?)
*T28 turbo, rostfritt 3" från turbo och bakåt samt nytt grenrör
*Justerbara kamdrev
*Coilovers (Tein står högst på önskelistan)
*Diverse jdm stickers
*Kouki front samt oem bakkjol (den med plats för liten skylt)
*Gultoning för framlyktor

Detta kommer fullföljas till hösten 2011 då jag kommer tjäna ihop pengar över sommaren.
Prio 1 är just nu fälgar! smile

Har blivit fullständigt kär i koukifronten, vore riktigt skoj att få tag på en billigt och se om den skulle sitta bra på nissen...
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt … 7510.jpg?0


Tack på förhand!

//Danne

Danne det där kommer bli sjukt bra wink ;D
Kouki e najs big_smile
Lycka till nu och hoppas det går vägen!!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
mate
21 november 2010 · 45 Inlägg

yeah den fronten är grym!big_smile

Marroe
21 november 2010 · 197 Inlägg

Lycka till med att få tag i en sådan billigt wink Lycka till med att få tag i en överhuvudtaget big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang