Byte av motor på 200sx s13

Rapid
7 juli 2006 · 88 Inlägg

tjena jag ska byta min motor på min s13 imorgon! E det något speciellt jag behöver tänka på innan jag börjar eller e det bara att riva ur och slänga i en ny? Behöver alla tipps jag kan få för det är första gången jag gjör det! mvh jimmy

______________________
Man lever bara en gång
tecman
7 juli 2006 · 1 741 Inlägg

märk upp kablar, A-A B-B m.m även slangar kan behövas märkas men syns ganska enkelt på dom.

ha en massa tid och ett och lång stubin det kommer att vara j-a trångt och vara allmänt jävligt men då du lyckets byta så är lyckan i topp big_smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
vaughn
7 juli 2006 · 674 Inlägg

vevlager ras eller?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Rapid
8 juli 2006 · 88 Inlägg

allt e ras nässtan! lagerna knackar noll komp på 3an turbon låter konstigt och den läcker olja och vatten! köpte en hel 200 idag för 13000 med en motor som har 200hk på bakhjulen bänkade och 232hk i motorn plus att hela bilen e komplett så vill någon köpa delar så har jag det messta

______________________
Man lever bara en gång
Lada Tuning Lada-missbrukare
8 juli 2006 · 566 Inlägg

Ett tips: Ju mer tid du lägger på att märka upp var alla kablar å slangar ska vara, desto mindre huvudbry får du när den nya motorn är i å kablaget å slangar ska inkopplas..!! Lycka till!!

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
Rapid
8 juli 2006 · 88 Inlägg

så då har jag plockat ut två motorer och märkt varenda liten skruv idag. så nu e den nya motorn redo att läggas i direkt imorgon bitti

______________________
Man lever bara en gång
Rapid
9 juli 2006 · 88 Inlägg

äntligen klart! så nu har jag 232 bänkade hk i motorn och 194 på bakhjulen! gött gött gött

______________________
Man lever bara en gång
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang