Angående: Drivers Open Tidaholm 6/11 2010

zetec
15 oktober 2010 · 603 Inlägg

Jag har av "motorsportsvänner" blivit ombedd att via detta forum annonsera att det preliminärt arrangeras:
Drivers Open i Tidaholm 6/11 2010

-och självklart hjälper jag mer än gärna till med det. Jag själv är helt såld på dessa arrangemang smile

Tävlingsformen heter Drivers Open och går under SBF:s "Enkla tävlingsformer" Bilarna skall vara standard bilar, skattade och besiktigade, vanliga personbilsdäck.
Alla bilar tävlingsbesiktigas och kontrolleras innan start. Man kör sedan en eller flera sträckor på tid en o en med 1 min startmellanrum. Det brukar vara så att det körs 3-4 vändor beroende på antal startande, varav de 2-3 bästa räknas.
Alla bilar får ett omräkningstal som räknas ut på skillnaden mellan vikt/effekt vilket sedan gångras med körtiden. Detta gör att alla bilar har liknande effekt.


Titta gärna på följande filmer för tidigare arrangemang:

http://www.vimeo.com/15767999

http://www.garaget.org/video/v0tk14dfi0n2

http://www.vimeo.com/10535289

Senast redigerat av zetec (15 oktober 2010)

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
FHolmgren Arn Racing
16 oktober 2010 · 166 Inlägg

åhh härligt! nu måste ja hittat en bil tills dess:D

MVH/Holmgren

Bjork OEM <3
18 oktober 2010 · 6 957 Inlägg

Det är alltså samma som körts ute på Uddagården här hemma? big_smile

OEM <3
Retromance
18 oktober 2010 · 23 Inlägg

Låter riktigt kul, kanske något att pröva nya vinterbilen på!

Audi S4 "Down to earth" (1992)
zetec
18 oktober 2010 · 603 Inlägg

Bjork skrev:
Det är alltså samma som körts ute på Uddagården här hemma? big_smile

Exakt

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
cheva_raggare
19 oktober 2010 · 534 Inlägg

vart nånstans körs de å när börjar de ?

Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
zetec
19 oktober 2010 · 603 Inlägg

cheva_raggare skrev:
vart nånstans körs de å när börjar de ?

Troligen Klevaliden, Daretorp. Men det är bara gissning från mig.
Det är som sagt ännu "bara" preliminärt. Får invänta en inbjudan för mer detaljer.
Men det brukar se ut nånting i stil med: Besiktning och anmälan på banan 08:00 - 09:00, Förarsammanträde 09:30, Första start 10:00.

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
carlsson77
19 oktober 2010 · 50 Inlägg

tråkigt all trimmning och sänkning är inte tillåtet .http://www.sbf.se/sportgrenar/enkla-tavlingsformer/regler/          3.4 Tillåtna modifieringar karosseri
3.4.1 Hasplåt får monteras.
3.4.2 Stötdämpare och fjäder får bytas till ersättning av standard typ, dock ej kortas eller modifieras.
3.5 Tillåtna modifieringar motor och drivlina
3.5.1 Motor, växellåda och drivlina vara standard och följa bilens ursprung enligt reg. bevis.
3.5.2 Bil med original monterad katalysator som standard ska bibehålla den eller ersättas av SBF
godkänd katalysator.
3.5.3 Avgassystem/fastsättning får modifieras efter katalysator, bilar före -89 efter grenrör om ej
katalysator finns standard.
3.5.4 Ljud nivå får ej överstiga 95db.
3.5.5 Differential får ej låsas, om differentialbroms är standard ges ett tillägg på 0,5
3.5.6 Luftfilter får bytas

zetec
19 oktober 2010 · 603 Inlägg

carlsson77 skrev:
tråkigt all trimmning och sänkning är inte tillåtet

Alla tävlingar av den här typen jag har startat i har det startats med trimmade och mer modifierade bilar än vad regelverket tillåter.
Är det omfattande modifikationer/trim (alltså inte överensstämmer med regbeviset) så har de inte fått vara med i resultatlistan, men ingen har nekats starta.
-Så vad jag vill säga är: Kom och kör o ha kul! smile

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
injectioncleaner
19 oktober 2010 · 19 Inlägg

låter jävligt kul detta ! wink blir nog att man tar o sätter på andra däck på 945an o kör på ! wink

carlsson77
20 oktober 2010 · 50 Inlägg

-Så vad jag vill säga är: Kom och kör o ha kul! smile  helt rätt .så ska det vara vi kör för att det är kul. försök att få sbf med på det.

Senast redigerat av carlsson77 (20 oktober 2010)

Thunraz
28 oktober 2010 · 2 Inlägg

Tja alla!
Ny på det här forumet men blev tvungen att bli medlem när jag läste om detta. Låter asballt! big_smile
Har lite frågor om detta evenemang:
- Måste man föranmäla sig till tävlingen?
- Kommer en ev. inbjudan att läggas upp i denna tråd isf? Börjar väl bli kort varsel om det kommer att bli av...
- Jag har sbf's offroad-licens, kan jag köra på den eller kan jag lösa licens på plats?

Tack på förhand

zetec
29 oktober 2010 · 603 Inlägg

Thunraz skrev:
Tja alla!
Ny på det här forumet men blev tvungen att bli medlem när jag läste om detta. Låter asballt! big_smile
Har lite frågor om detta evenemang:
- Måste man föranmäla sig till tävlingen?
- Kommer en ev. inbjudan att läggas upp i denna tråd isf? Börjar väl bli kort varsel om det kommer att bli av...
- Jag har sbf's offroad-licens, kan jag köra på den eller kan jag lösa licens på plats?

Tack på förhand

Hej!
...och Välkommen! smile
Man måste inte föranmäla sig, anmälan på plats på tävlingsdagen sker i mån av plats. Brukar vara ett max deltagarantal på 60 startande ungefär.
Länk till inbjudan: http://www.proteamonline.se/storage/cus … s_open.htm
-Jag antar att du kan köra på din licens, men ta kontakt med någon i tävlingsledningen/arrangörerna för ett säkert svar på den frågan.

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
Thunraz
3 november 2010 · 2 Inlägg

zetec skrev:

Thunraz skrev:
Tja alla!
Ny på det här forumet men blev tvungen att bli medlem när jag läste om detta. Låter asballt! big_smile
Har lite frågor om detta evenemang:
- Måste man föranmäla sig till tävlingen?
- Kommer en ev. inbjudan att läggas upp i denna tråd isf? Börjar väl bli kort varsel om det kommer att bli av...
- Jag har sbf's offroad-licens, kan jag köra på den eller kan jag lösa licens på plats?

Tack på förhand

Hej!
...och Välkommen! smile
Man måste inte föranmäla sig, anmälan på plats på tävlingsdagen sker i mån av plats. Brukar vara ett max deltagarantal på 60 startande ungefär.
Länk till inbjudan: http://www.proteamonline.se/storage/cus … s_open.htm
-Jag antar att du kan köra på din licens, men ta kontakt med någon i tävlingsledningen/arrangörerna för ett säkert svar på den frågan.

Tackar! smile

Då var man anmäld iaf. Ska bli riktigt kul detta! Den gamle Polon, alias "The Great White", ska få bekänna färg! haha tongue

Kinnastreet
4 november 2010 · 362 Inlägg

hörde att det nu va fullbokat. 66 bilar om ja inte minns helt fel...

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Phranz
7 november 2010 · 725 Inlägg

amazon_jonsson skrev:
hörde att det nu va fullbokat. 66 bilar om ja inte minns helt fel...

Vi var 74 startande smile Kan rekommendera folk att vara med på detta, riktigt kul och folk uppskattade det smile

zetec
7 november 2010 · 603 Inlägg

Roligt att den här grenen bara blir större och större och mer populär för varje arrangemang som körs. Tyvärr kunde jag inte delta den här gången. Hoppas ni hade kul och det gick bra där ute! smile

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
Phranz
7 november 2010 · 725 Inlägg

zetec skrev:
Roligt att den här grenen bara blir större och större och mer populär för varje arrangemang som körs. Tyvärr kunde jag inte delta den här gången. Hoppas ni hade kul och det gick bra där ute! smile

Det gick bra, tidtagningen strulade lite i början, och någon sladdade ner fotocellen en gång, annars var det inga problem, ryktades om att det skulle bli i falköping runt februari nästa år, kunde nog vara kul smile

carlsson77
8 november 2010 · 50 Inlägg

hur gör ni med trimmade. om reggade bilar.

Waahlvik
22 december 2010 · 508 Inlägg

vad gör man i drivers open? sen finns de ju nå som e uthållighet också å det innebär?

är sj sugen på trimma 740in lite å börja köra strippen

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang