Jordningspunkt i bagaget?

Vallås Locos
8 juli 2006 · 407 Inlägg

Finns bilder med en kort fråga på länken:

http://www.minhembio.com/forum/index.ph … pic=127135

niclas_swe bitter besserwisser
8 juli 2006 · 644 Inlägg

kan du väl

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
alexus65
8 juli 2006 · 152 Inlägg

Jorda i bälteshållarens bult, den sitter rakt ner i balken.

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Malmoe SSS -12
8 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Skulle säga bältesfästet... Eller hållaren som alexus65 säger! Men glöm inte att skrapa/slipa färg!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Vallås Locos
8 juli 2006 · 407 Inlägg

Jo men det är ett helvetes jobb med att få dig fingrarna och sedan ska man fästa fast något i bälteshållaren alternativt bältesbulten. Har dock inte grävt alltför mycket där men provade att trycka ner fingrarna där och det var väldigt trångt. Men tror ni det är så dålig jordning i hållaren där i "baljan"? Men det blir väll att man får ta och göra som experterna säger.

Miklen
8 juli 2006 ·

..att sätta i den där metallplattan e väl inte så bra e den ens i kontakt me nån plåt som e jordad ? eller e baljan av plåt me  ?

Malmoe SSS -12
8 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Du kanske kan prova att fälla sittdynan i baksätet, då brukar det vara lättare att komma åt! På de bilar jag lagt ögonen på ialllafall... Annars måste där finnas någon synlig plåt någonstans i bagaget?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Vallås Locos
8 juli 2006 · 407 Inlägg

Nja det är svårt att säga vad det är lådan är av för material, det ser ut och låter som en blandning mellan plast och metall. Det blir till att jag jordar i fästerna till bältet så blir allt bra. Tack för råden!


Här ser ni för övrigt mitt heta bygge av ventilation till slutsteget....

http://www.minhembio.com/forum/index.ph … pic=127146

Senast redigerat av Vallås Locos (8 juli 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang