Volvo 960 låg front på volvo 940?

Whisper
20 oktober 2010 · 136 Inlägg

Hejsan.
Vet redan att det finns massa trådar men behöver veta lite om alla modifieringar av skärmar med mera och lite bilder hur det går till och hur det ser ut för jag har redan alla chassidelar så vill veta hur man ska göra om allt för att de ska passa big_smile

Tack för alla svar smile

Volkswagen Golf GTI "White Pearl" (1999)
schnauz
20 oktober 2010 · 1 758 Inlägg

Frontplåten (den där strålkastare etc. sitter skruvade) = kapa bort och byta.
Överdelarna på innerskärmarna (där ytterskärmarna är skruvade) = kapa bort och byta.
Överdelen av torpedväggen = kapa bort och byta.
Ytterplåten på A-stolparna = kapa bort och byta.

Sen tillkommer diverse mindre saker som att byta vindruta och lite annat plock, men vad gäller plåten är det nog allt!

Whisper
22 oktober 2010 · 136 Inlägg

men jag kommer att behålla 940 huven så jag kommer inte ha någon långhuv, måste man verkligen kapa och byta så pass mycket, jag hörde att det i princip bara skulle vara bult on? hmm

Volkswagen Golf GTI "White Pearl" (1999)
schnauz
22 oktober 2010 · 1 758 Inlägg

Beror ju på vilket resultat du vill ha! Men om du inte ska ha långhuv sparar du MYCKET jobb!
Då behöver du egentligen bara kapa bort hörnen mot A-stolparna och svetsa i motsvarande bit från 940-skärmar.
Infästningen mot innerskärmarna passar inte helt 100, men det går att få dit några av skruvarna så det sitter fast ändå. Ser fult ut med huven öppen, men passar gör det.
Samma sak med frontplåten: verkar inte som att man behöver byta den, har hört att det tydligen ska funka om man bara borrar några nya hål. Inte så snyggt om man tittar nära, men det funkar!

Whisper
23 oktober 2010 · 136 Inlägg

ok tack big_smile

Volkswagen Golf GTI "White Pearl" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang