Har problem med min anslutna stereo i bilen!

Johan_B
9 juli 2006 · 14 Inlägg

Satt och kopplade ihop min bilstereo som satt i min gamla bil i min nya. Var tvungen att köpa ISO sladdar (tror jag det heter), då den killen som kopplat det i min gamla bil hade kört med sockerbitar och allt sånt skit. I vilket fall, jag klippte alla sockerbitar och sånt skit från kontakten som går från stereon, köpte en låda kabelskor och klämde ihop dem med respektive färger. Sen koppla jag den till min adapter till fords kontakter då.

Inget händer.

Lyckligtvis var då en polare med mig och hade lite mer kunskap än vad jag har, så han gjorde en "tjuvkoppling" mellan den röda och den gula sladden (tror det var tändningen och battery constant) och så klippte han den gula så att den inte skulle tjuva ström.. Men stereon startar inte utan att jag får sätta på den manuellt var gång jag startar bilen, är inte tändningen helt på så står den på MUTE och den förlorar alla ljudinställningar var gång jag stänger av bilen och sätter på den igen.

Någon som kan nåt om det här?

TACK!!

civic Naturally Aspiranted
9 juli 2006 · 543 Inlägg

Ni skulle inte klippt den gula eftersom den alltid ger konstant ström och därför sparas dina inställningar.
En stereo funkar om man har + och jord, jätte enkelt.
Har du prövat att sätta ihop både den röda och den gula?

Lycka till och hoppas det löser ditt problem.

Alphasonic Piratpartiet
9 juli 2006 · 339 Inlägg

på audi ska man korsdra röda med gula just för att få ström till minnet i stereon men tror inte man ska göra det i nån annan bil så testa koppla ihop gul med gul igen... hade samma problem i min när jag hade köpt en alpine.. fick ställa in allting hela tiden... var ganska mycket att ställa om (e en 9855:a). då frågade jag i en butik vad som skulle göras och han sa att man skulle korsdra gul och röd för att få ström till minnet, men det gäller audi.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang