Marcus Bmw 525 M50 Turbo - Ras...

vofloo
1 maj 2011 · 739 Inlägg

TooS skrev:
men men sad Jag måste ha mer info. satt och läste tråden igen igår kväll och jakten är igång fortfarande efter en e34 ^^ Finns där nån video eller någe på körning med snurra?

köp min ;D

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

Har fått igång den och provkört. Men har problem med laddet, dumpen, för grov oljetillförsel för turbon, bränsleblandningen m.m. Så ska tag tag i detta när motivation finns tongue Men bilen sköt på rätt jävligt med ladd på runt 0,8 big_smile hehe.

Senast redigerat av Marcus_89 (1 maj 2011)

ralle man
1 maj 2011 · 106 Inlägg

fan va nice! bara pilla ihop d sista nurå så d e riktigt gjort smile fick igång min förra veckan smile

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

jajemen! Ska se vad det är som kan strula, men det visar sig. smile

Fint det! Hur går den?

ralle man
1 maj 2011 · 106 Inlägg

va äre som e med laddet då? skenar d eller? njaa laddar bara 0.25 med org spridare så länge t jag kan fixa chip smile så går la inte jätte bra just nu wink

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

ralle man skrev:
va äre som e med laddet då? skenar d eller? njaa laddar bara 0.25 med org spridare så länge t jag kan fixa chip smile så går la inte jätte bra just nu wink

Jaha, jag trodde du hade fått dit större spridare och fått allt att lira smile

Ja, det skenar iväg lite. Ska prova och se vid vilket tryck wg´n egentligen öppnar. Är ngt knasigt där

ralle man
1 maj 2011 · 106 Inlägg

ja min e lite knasig med, wg verkar öppna vid 0.25 på min, även har jag trycktestat den och kollat så den öppnar 0.5.. kina skit! ska skaffa större fjäder i min tänkte jag.. njaa har ju inte fått på dom tyvär, längtar grovt mkt efter dom dock smile d är inte så att din utgång t WG e för dålig till den?

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

Ok, har inte kollat så mkt på det. Men den är bra placerad och allt, ska kika lite på det. Har inte orkat kolla på det än. 38mm kör jag med. Borde funka

TooS Hjultomte
1 maj 2011 · 1 500 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Har fått igång den och provkört. Men har problem med laddet, dumpen, för grov oljetillförsel för turbon, bränsleblandningen m.m. Så ska tag tag i detta när motivation finns tongue Men bilen sköt på rätt jävligt med ladd på runt 0,8 big_smile hehe.

Hoppas du kommer lösa det snart för hade velat se filmer samt kanske någon dag IRL big_smile
Visste dock inte att man kunde få för grov oljetillförsel. Trodde den var glad för all olja den kunde få.

Vad var det för snurra du hade på henne nu då? tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

TooS skrev:

Marcus_89 skrev:
Har fått igång den och provkört. Men har problem med laddet, dumpen, för grov oljetillförsel för turbon, bränsleblandningen m.m. Så ska tag tag i detta när motivation finns tongue Men bilen sköt på rätt jävligt med ladd på runt 0,8 big_smile hehe.

Hoppas du kommer lösa det snart för hade velat se filmer samt kanske någon dag IRL big_smile
Visste dock inte att man kunde få för grov oljetillförsel. Trodde den var glad för all olja den kunde få.

Vad var det för snurra du hade på henne nu då? tongue

Det kommer, har lite annat än bilar att pyssla med också. Så det får ta den tid det tar tongue Nja har du för grov tillförsel så kan det trycka ut olja genom packboxarna och då kommer det olja in i turbon. Vilket resulterar i blårök.

När den går helt 100 så blir det film smile

TooS Hjultomte
1 maj 2011 · 1 500 Inlägg

Då lärde man sig någe nytt igen ^^

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

Jajemen tongue Likadant om du har för klen oljeretur så oljan inte hinner rinna undan, då blir det så med.

Elving_
1 maj 2011 · 675 Inlägg

Fixa en stoor uppdatering nu då wink

Volvo V90 (1998)
Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
vofloo
1 maj 2011 · 739 Inlägg

för högt oljetryck så pressar oljan ut i packboxarna på turbon också wink men har du itne strypning på oljetillförslen?

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

vofloo skrev:
för högt oljetryck så pressar oljan ut i packboxarna på turbon också wink men har du itne strypning på oljetillförslen?

Ja, det är ju rätt självklart.


Bakis idag och inte mkt motivation, så blir inget skruvat idag iallafall tongue

vofloo
1 maj 2011 · 739 Inlägg

haha så är det själv har man inte tid att dricka tur det inte så roligt roligare o skruva ^^

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

Hehe, lite sprit då och då är aldrig fel tongue  Hehe, nja inte alltid så jäkla kul tongue

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

Bjuder på 3 bilder som visar att jag faktiskt var ute med den i veckan wink Ska väl försöka lösa en del av problemen i veckan.

http://forumbilder.se/images/c8201175105PMb8b2.jpg
Rätt fet ändå smile

http://forumbilder.se/images/22201175243PMd306.jpg
Får tyvärr köra utan dimljus nu. Tryckrören är i vägen tongue

http://forumbilder.se/images/96201175417PM6cbc.jpg
Så ser han ut. Burnisar på och lite skitig wink

Så i veckan ska jag försöka få ordning på lite av problemen. Hinner nog skruva först på onsdag.

TooS Hjultomte
1 maj 2011 · 1 500 Inlägg

Såå vacker big_smile Jävla fint jubbat.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Marcus_89 Biltokig elektriker
1 maj 2011 · 3 352 Inlägg

TooS skrev:
Såå vacker big_smile Jävla fint jubbat.

Tackar! Den är inte så tokig faktiskt smile Ljudet är sjukt najs, ni ska få höra den sjunga när jag fixat allt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang