Jackacks BMW 330 Individual cabriolet

Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd :) Välkomna!
  • 92 Följare
  • 206 926 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 maj 2012
Jackack BMW-entusiast
16 oktober 2011 · 362 Inlägg

Antre: underredet är det inga fel på, bilen rullar bara sommar tid.

Darkie: bara o sätta igång o sikta på nästa sommar!

Isak90: jag pendlar mellan Herrljunga - Uddevalla några dagar i veckan så det det är mycket möjligt det är mig du har mött på vägen mellan vårgårda - trollhättan.

Angående bilbyte, inget o tveka på! bilen är underbar!

//jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
isak90
17 oktober 2011 · 1 997 Inlägg

Jackack skrev:
Isak90: jag pendlar mellan Herrljunga - Uddevalla några dagar i veckan så det det är mycket möjligt det är mig du har mött på vägen mellan vårgårda - trollhättan.

Angående bilbyte, inget o tveka på! bilen är underbar!

//jackack

Ja, det förklarar ju saken! smile

Jodå, jag är allt lite sugen på en sådan men jag är rädd att motorn är lite för klen.. Har ju 200hk och turbo i s60in idag, känns lite som att 231hk utan turbo kommer att kännas lite slöare.. Men jag får åka o provköra någon 330 e46 hos någon bilhandlare och se om det är något för mig.

Funderar lite på en Camaro cab med Ls1, då är det ju en bit över 300hk ist. Känns kanske lite roligare wink

Men men, långt till våren och jag måste få sålt s60in innan det kan bli något byte..

Jackack BMW-entusiast
17 oktober 2011 · 362 Inlägg

""känns lite som att 231hk utan turbo kommer att kännas lite slöare.. ""

Du glömmer att det är en rak 6:a ;-) o har du då på Eisenmann eller liknande så är helhetsupplevelsen goare än någon "pysturbo" ;-)

Det blir ju ingen "spark" men draget finns från början smile

Lycka till med bil affärerna, verkar vara lite trögt på marknaden just nu?

// jackack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
isak90
17 oktober 2011 · 1 997 Inlägg

Jackack skrev:
""känns lite som att 231hk utan turbo kommer att kännas lite slöare.. ""

Du glömmer att det är en rak 6:a ;-) o har du då på Eisenmann eller liknande så är helhetsupplevelsen goare än någon "pysturbo" ;-)

Det blir ju ingen "spark" men draget finns från början smile

Lycka till med bil affärerna, verkar vara lite trögt på marknaden just nu?

// jackack

Hehe jo jag ska allt ge den motorn en chans! smile

Tackar det kan nog behövas! Det är väldigt trögt tycker jag, har varit tyst nu under 2 ½ vecka som jag har haft bilen på blocket.. Ligger väl säkert lite för högt men jag vill ju inte direkt skänka bort den.. kommer gå tillräckligt mycket back på den iaf tongue

// Fredrik

Robin_89
26 oktober 2011 · 8 Inlägg

Grymt fin bil!

Jackack BMW-entusiast
26 oktober 2011 · 362 Inlägg

Robin_89 skrev:
Grymt fin bil!

Tackar! smile
BTW: vart fick du tag på din vxl - knopp ? (exakt sån ska jag ha! byta? ;-)

//jackack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Jackack BMW-entusiast
8 december 2011 · 362 Inlägg

Vart köper man bäst en 5 vxl M-växelspaksknopp i läder med belysning ?


Mvh// Jackack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
SebastianF
8 december 2011 · 92 Inlägg

Lysande! big_smile har läst igenom hela tråden och måste säga att den är grymt fin. bra jobbat!

//SebastianF

kozlowski
9 december 2011 · 123 Inlägg

grymt jobbat jackack!! kan inte bli bättre enligt mig.. Mvh

BMW 318i "Mary Jane" (2001)
Jackack BMW-entusiast
13 december 2011 · 362 Inlägg

Tack för kommentarerna och tipset! smile

Blir en sån i vinter, kommer sitta som en smäck, och är säkert sweet o hålla i också smile

Längtar så grymt till sommar med cabriolet och segling smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86020/86020-44a5cb221cdeee48332b58819c8a5134_large.jpg

Köpte denna Johnsson 23:an i sommras, så med både bil o segelbåt gjorda för bra väder så hoppas jag på väldigt mycket solsken och fina vindar 2012 big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86020/86020-a8a26ebb61374f314d7c356dcb6815f7_large.jpg

Uppdaterar med ny växelspak om nån vecka, se ya!
// jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
Jackack BMW-entusiast
20 februari 2012 · 362 Inlägg

Hej!

Sälja bmwn Liindh?,, hur kommer detta sig?

Nu är väl ändå våren på G va?, känns som om plusgraderna närmar sig och snön försvinner ute på gatorna!

Blir som sagt ny växelspak i vår, men finns där något annat att göra? (Tips mottages) svårt o säga faktiskt, tro att jag har kommit till den punkten där jag antingen gör om allt eller säljer bilen.
Nån som är intresserad av att köpa till hösten?? smile

Fiskebäckkil  - 2011    (Lysekil på andra sidan pölen)
https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86020/86020-45f3481505efaf6c1d7470251b406dc7_large.jpg

En av få cabbar som är snygga med taket uppe? cool
https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86020/86020-e11d21faa6a64b2e403e99a0d5f09ccb_large.jpg

Längtar till sommar och fälla ner cabben knappen!
// Jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
-AD-
20 februari 2012 · 314 Inlägg

Jackack skrev:
Hej!

Sälja bmwn Liindh?,, hur kommer detta sig?

Nu är väl ändå våren på G va?, känns som om plusgraderna närmar sig och snön försvinner ute på gatorna!

Blir som sagt ny växelspak i vår, men finns där något annat att göra? (Tips mottages) svårt o säga faktiskt, tro att jag har kommit till den punkten där jag antingen gör om allt eller säljer bilen.
Nån som är intresserad av att köpa till hösten?? smile

Fiskebäckkil  - 2011    (Lysekil på andra sidan pölen)
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

En av få cabbar som är snygga med taket uppe? cool
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Längtar till sommar och fälla ner cabben knappen!
// Jackack

Jag är absolut intresserad beroende på vad du tänkt begära för den såklart;)

Mvh

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Jackack BMW-entusiast
20 februari 2012 · 362 Inlägg

Liiindh skrev:
Tyvärr säljer jag den för den kostar rätt mycket att äga, den står ju på mig och vi är ju lika gamla så du vet ju hur dyrt det är med försäkring och så. Sen är jag nog lite för rädd om den, får ångest så fort jag kör den för jag vill inte att miltalet ska ticka iväg. Därför blir det att leasa en bil, då ska den ju verkligen köras och att ha en helt ny bil till ett bra pris och som inte drar nån bränsle i princip kan vara ganska skönt. Det blir ett väldigt bekymmersfritt ägande då allt ingår i månadsavgiften utom diesel. Det tråkiga är ju att jag inte får göra nåt med bilen men man vet ju aldrig, kanske köper nån billigare bil att greja med på sikt smile Om du ska sälja bilen så tycker jag att du ska sälja på våren, tror du kan få lite mer för den då när alla är sugna på sommarbil smile

Hej!
jag håller med dig och jag håller inte med dig ;-)  har ju inte sett några siffor men det är otroligt att det blir bättre, och isåfall gör du ju helt rätt! nytt är underbart, ´synd dock att det inte är en ny bmw ;-)


Säljer inte denna våren, för denna sommarn ska jag njuta som ett svin big_smile  det är en helt underbar bil som jag är så otroligt nöjd med, dock kommer jag i framtiden behöva en billigare och mer praktisk bil när jag ska flytta m.m.. men det är som du säger på våren är det mest sug. själv köpte jag denna bilen i slutet av september smile  så jag tror inte det bli några problem o få den såld på hösten, den är såpass fin att den är värd att förvara över vintern för att få njuta kommande sommar ;-)

// jack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Jackack BMW-entusiast
20 februari 2012 · 362 Inlägg

-AD- skrev:

Jackack skrev:
Hej!

Sälja bmwn Liindh?,, hur kommer detta sig?

Nu är väl ändå våren på G va?, känns som om plusgraderna närmar sig och snön försvinner ute på gatorna!

Blir som sagt ny växelspak i vår, men finns där något annat att göra? (Tips mottages) svårt o säga faktiskt, tro att jag har kommit till den punkten där jag antingen gör om allt eller säljer bilen.
Nån som är intresserad av att köpa till hösten?? smile

Fiskebäckkil  - 2011    (Lysekil på andra sidan pölen)
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

En av få cabbar som är snygga med taket uppe? cool
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Längtar till sommar och fälla ner cabben knappen!
// Jackack

Jag är absolut intresserad beroende på vad du tänkt begära för den såklart;)

Mvh

Ja för dig hade det ju blivit en schysst uppgradering smile  priset är ju alltid en viktig fråga...   får man vara feg o skriva BUD ? ;-)

Intresserade får självklart höra av sig, men det blir först till hösten den säljs.
// Jack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
-AD-
20 februari 2012 · 314 Inlägg

Jackack skrev:

-AD- skrev:

Jackack skrev:
Hej!

Sälja bmwn Liindh?,, hur kommer detta sig?

Nu är väl ändå våren på G va?, känns som om plusgraderna närmar sig och snön försvinner ute på gatorna!

Blir som sagt ny växelspak i vår, men finns där något annat att göra? (Tips mottages) svårt o säga faktiskt, tro att jag har kommit till den punkten där jag antingen gör om allt eller säljer bilen.
Nån som är intresserad av att köpa till hösten?? smile

Fiskebäckkil  - 2011    (Lysekil på andra sidan pölen)
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

En av få cabbar som är snygga med taket uppe? cool
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Längtar till sommar och fälla ner cabben knappen!
// Jackack

Jag är absolut intresserad beroende på vad du tänkt begära för den såklart;)

Mvh

Ja för dig hade det ju blivit en schysst uppgradering smile  priset är ju alltid en viktig fråga...   får man vara feg o skriva BUD ? ;-)

Intresserade får självklart höra av sig, men det blir först till hösten den säljs.
// Jack

Absolut smile Nej jag vet inte va dem ligger på riktigt. Men tror faktiskt dom gått ner rejält i pris de senaste året. Till och med E90 har ju sjunkit i pris. men de är ju upp till var och en vad man vill ha för sin bil. jag väntar nog lite med o lägga bud tills man vet lite mer om va de ligger i pris under sommaren. Om du ändå inte vill sälja förrän till hösten. Men hör absolut av dig! Jag vill ha en 330 men vet inte om de blir cab eller coupé. Älskar dock den färgen smile.

MVH

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
D_Nilsson
20 februari 2012 · 754 Inlägg

Ohoj Kamrat! cool Säljer du 330:n måste du köpa M3:a! Annars är det Big No No att sälja den! wink

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Darkie dARKiE
20 februari 2012 · 5 031 Inlägg

+ 1 på Davids kommentar! ^^

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Jackack BMW-entusiast
20 februari 2012 · 362 Inlägg

D_Nilsson skrev:
Ohoj Kamrat! cool Säljer du 330:n måste du köpa M3:a! Annars är det Big No No att sälja den! wink

jag vet,, är sugen på E46 M3, men jag vet ju att jag kommer förfina den så jag knappt vågar använda den heller ;-)  den som lever får se... smile

// jack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
Jackack BMW-entusiast
20 februari 2012 · 362 Inlägg

Darkie skrev:
+ 1 på Davids kommentar! ^^

Sant, de börjar ju komma ner i pris också = fördel och nackdel...

Billigare inköp, men det gör också att folk utan koll skaffar dem och antingen kör sönder dem eller sönder stylar dem...

Man kanske skulle börja kolla på 135i istället? big_smile

// jack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
D_Nilsson
20 februari 2012 · 754 Inlägg

Jackack skrev:

D_Nilsson skrev:
Ohoj Kamrat! cool Säljer du 330:n måste du köpa M3:a! Annars är det Big No No att sälja den! wink

jag vet,, är sugen på E46 M3, men jag vet ju att jag kommer förfina den så jag knappt vågar använda den heller ;-)  den som lever får se... smile

// jack

Jo för tusan! Det är ju ingen M3 E36 wink ...då hade jag förstått att du inte skulle våga köra med den, muahaha cool

Nädå, men jag tror att du skulle digga en M3 E46 rejält! Fantastiska bilar! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang