Min bil stulen (HITTAD), Grön SAAB 9-5 - 00 HBG

gard Fartsyndare
10 juli 2006 · 278 Inlägg

Han ser ut som en typisk snubbe som är ute och festar varje kväll tongue typ 180 lång, normal kropp, inte speciellt muskulös. Inga ärr eller tatueringa synliga. Han hade ett vitt armband på sig dock :p

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Slovenian
10 juli 2006 · 482 Inlägg

vad var det för armband?
Vitt guld eller ngt tygarmband?
Kläder/skor?

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
gard Fartsyndare
10 juli 2006 · 278 Inlägg

Typ nått sånt grejs man köper på semester i grekland / spanien. tror det var stenar men kan ha varit knutar.

Hum, han hade en grå / grön (tror jag) typ halvt v-ringad tröja med solbrillor hängandes i tröjan. Sen hade han typ jeans. Skor vet jag inte.

yrkesfotograf inom reklam och företag.
gard Fartsyndare
10 juli 2006 · 278 Inlägg

Kanske inte är så mycket nytta men kommer ihåg att han hade två mobiler och satt och fifflade med ett SIM-kort. :o

yrkesfotograf inom reklam och företag.
OverBoosted AUTOBAHNRASER
10 juli 2006 · 3 804 Inlägg

gard skrev:
Kanske inte är så mycket nytta men kommer ihåg att han hade två mobiler och satt och fifflade med ett SIM-kort. :o

så han rikta inte pistolen mot dig oavbrutet? vart hade han den när ahn fiffla med simmet då?


Bmw osv..
Slovenian
10 juli 2006 · 482 Inlägg

Bra där med armbandet..
Njae det där med SIM-kortet och mobilerna är inte ngt speciellt.. mobiler blir stulna hela tiden

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
gard Fartsyndare
10 juli 2006 · 278 Inlägg

Nej han hade den mer närvarande. Men antagligen har han väl nån kontaktperson han skulle komma i kontakt med hmm Eftersom han behövde byta SIM kort.

Så antagligen körs min bil genom tyskland eller polen just nu sad

yrkesfotograf inom reklam och företag.
gard Fartsyndare
10 juli 2006 · 278 Inlägg

** Bilen Körde Nyss Ifrån En Bensinstation I Tolered(?) Där Personen I Fråga Inte Betalade För Tanken Och Körde Vidare **

yrkesfotograf inom reklam och företag.
OverBoosted AUTOBAHNRASER
10 juli 2006 · 3 804 Inlägg

det ligger i göteborg sad kanske på väg till nån båt sad


Bmw osv..
M.Persson
10 juli 2006 · 461 Inlägg

det är inte långt från där ja jobbar, synd man inte kan dra härifrån, annars så hade man kunde drat och kollat efter bilen. men är polisen och letar efter han nu då? jävligt surt med bilen.

Senast redigerat av M.Persson (10 juli 2006)

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
Phaetoon
10 juli 2006 · 8 156 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
det ligger i göteborg sad kanske på väg till nån båt sad

Hade det inte varit bättre att ta bron över sundet istället, om han nu ville göra sig av med bilen utomlands? Hoppas fortfarande på att min teori stämmer (att han bara använder bilen som transportmedel). Det känns ju lite dumt att tanka bensin och sen inte betala för sig. Varför skaffa sig den onödiga uppmärksamheten om man är opåverkad? Den grabben finns nog med i registret sen tidigare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Saabare Avstängd
10 juli 2006 · 1 106 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
det ligger i göteborg sad kanske på väg till nån båt sad

Han vill nog ta sig till Fredrikshamn

Livet startar vid 220 km/h
carnageman Rallyförare
10 juli 2006 · 1 075 Inlägg

Hej då SAAB, nu är den troligtvis inte i Sverige längre...
Kan tänka mig att det är ett beställningsjobb med tanke på tillvägagångsättet och vilken bil dom valt.
Tur för dig att dom tjuvtankade, annars hade nog du stått som anklagad till försäkringsbedrägeri.
Som sagt inte vanligt att man hijackar en vanlig 9-5:a .
Men man kan ju alltid hoppas att den är kvar i landet men sannorlikheten är liten.
Du skulle skicka danska polisen till fredrikhavn men det ser ut som att det är lite sent påtänkt nu, färjan gick 07:00 i morse och kom fram till fredrikshavn 09:00 ...
Hade det varit jag så hade jag ringt upp stena line tidigt i morse, men det är ju bara jag....

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Redbull Moderator+
10 juli 2006 · 1 081 Inlägg

carnageman skrev:
Hej då SAAB, nu är den troligtvis inte i Sverige längre...
Kan tänka mig att det är ett beställningsjobb med tanke på tillvägagångsättet och vilken bil dom valt.
Tur för dig att dom tjuvtankade, annars hade nog du stått som anklagad till försäkringsbedrägeri.
Som sagt inte vanligt att man hijackar en vanlig 9-5:a .
Men man kan ju alltid hoppas att den är kvar i landet men sannorlikheten är liten.
Du skulle skicka danska polisen till fredrikhavn men det ser ut som att det är lite sent påtänkt nu, färjan gick 07:00 i morse och kom fram till fredrikshavn 09:00 ...
Hade det varit jag så hade jag ringt upp stena line tidigt i morse, men det är ju bara jag....

Knappast beställningsjobb.

OM dom ville ha bilen och inte bara var en random pundare, så lär dom nog inte tjuvtankat. Varför dra på sig onödig uppmärksamhet för att tjäna några hundra när man stulit en bil på beställning?

Hur som lider jag med trådskaparen, måste vara en sjukt otrevlig upplevelse! sad

Vem jag?
HummerBuster
10 juli 2006 · 59 Inlägg

Jävla Knarkare Som Snor Saker Ut Med Packet !!!!!:@

" Att styla en volvo är som att sminka en gris "
Stor snopp liten bil Liten snopp stor bil Fan jag har ju liten då.. :P haha
gard Fartsyndare
10 juli 2006 · 278 Inlägg

carnageman skrev:
Hej då SAAB, nu är den troligtvis inte i Sverige längre...
Kan tänka mig att det är ett beställningsjobb med tanke på tillvägagångsättet och vilken bil dom valt.
Tur för dig att dom tjuvtankade, annars hade nog du stått som anklagad till försäkringsbedrägeri.
Som sagt inte vanligt att man hijackar en vanlig 9-5:a .
Men man kan ju alltid hoppas att den är kvar i landet men sannorlikheten är liten.
Du skulle skicka danska polisen till fredrikhavn men det ser ut som att det är lite sent påtänkt nu, färjan gick 07:00 i morse och kom fram till fredrikshavn 09:00 ...
Hade det varit jag så hade jag ringt upp stena line tidigt i morse, men det är ju bara jag....

Den danska gränspolisen blev varnad bara minuterna efter att svenska polisen fick veta, så även om han skulle försöka föra den ur landet så har gränspolisen en flagga på den.

Sen angående macken ska där finnas en video med personen på. Vet dock inte om det är samma som tog bilen.

yrkesfotograf inom reklam och företag.
gard Fartsyndare
10 juli 2006 · 278 Inlägg

Och tack för er sympati.

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Saabare Avstängd
10 juli 2006 · 1 106 Inlägg

Du kan ha bilen tillbaka nu.

Livet startar vid 220 km/h
Jonni
10 juli 2006 · 1 256 Inlägg

carnageman skrev:
Vad är det för jäkla pucko som hijackar en saab??
Stackars dig som är drabbad men snubben som utförde dådet kan knappast ha alla hästarna hemma...

Kanske inte är ett pucko utan en person som skall använda bilen till ett rån t.ex, Saab är väldigt stöldbenägna,

Vid ett rån så behöver man en snabb och driftsäker bil såpass smarta e rånarna yikes

Lider med dig som blev av med bilen, måste kännas tufft.

gard Fartsyndare
10 juli 2006 · 278 Inlägg

Jonni skrev:

carnageman skrev:
Vad är det för jäkla pucko som hijackar en saab??
Stackars dig som är drabbad men snubben som utförde dådet kan knappast ha alla hästarna hemma...

Kanske inte är ett pucko utan en person som skall använda bilen till ett rån t.ex, Saab är väldigt stöldbenägna,

Vid ett rån så behöver man en snabb och driftsäker bil såpass smarta e rånarna yikes

Lider med dig som blev av med bilen, måste kännas tufft.

Jo SAABar är lätta, och har den då 250 hästar under huven så går den rätt bra med.. hmm

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang