Min bil stulen (HITTAD), Grön SAAB 9-5 - 00 HBG

gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Redbull skrev:
Dom fick inte tag på idioten som orsakade det antar jag? sad

Såg inget trevligt ut med bilen, du lär ju dock få tillbaks den på både gott och ont kanske...

mvh

Polisen hittade inte bilen sad Utan det var en släkting som av en slump såg den. Sen tog de polisen typ två timmar att komma och konstatera att det var den bilen :S

yrkesfotograf inom reklam och företag.
gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

PeterNorrk skrev:

Edman skrev:
fan man skulle ha så man kan aktivera rattlåset å fullgas samt lossa säkerhetsbältet via fjärr. bränna in idioten i nåt väldigt hårt i bra fart så det blir slut på fanskapet.

hehe de skulle inte va fel i den situationen...för då får man en ny bil plus att snubben får vad han förtjänar...o ja antar att "gard" vill ha det o inte en reparerad bil utan en ny bil...
ja skulle vilja ser mer bilder om du har...även om du lyckades ta nån på inredningen osv?
lycka till

Jag kommer inte vilja ha tillbaka den, men har inte mycket till val nu. sad

Så fort den är fixad ska jag hitta en köpare och leta ny bil hmm


Fick inte lov att öppna bilen, pga olova frihetsberövande så är det så pass straffbart att det kan bli fängelse. Dvs att teknikerna hos polisen vill ha den och leta hår och sperma wink Nä men skämt å sido. Han kanske har gjort sånt förr och de vill kunna koppla honom till fler brott än detta.

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Kirre
11 juli 2006 · 2 122 Inlägg

skulle jag ha kvar den bilen skulle försäkringsbolaget få betala en motor renovering också inte bara de "synliga" eftersom det ser ut som om bilen haft det tungt en vända...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Polluxe
11 juli 2006 · 303 Inlägg

Ja fy fan.. när man inte får ha saker i fred.. Spec. inte sin/sina ögonstenar. Sjukt sjuk kille det dära... jag hoppas VERKLIGEN de får tag på han.   Ris åt alla stolpskott!


notis: Jag och sambon blev av med två cyklar och en bilstereo på 2 veckor (3 tilfällen och inte allt samtidigt)  Tvingas ha min bil på gästparkeringen pga brist på p-platser men om någon skulle röra den går jag upp i "svetsfogen!"


Ändå bra att kunna förtälla andra om sådana hära saker.. Vi lever ju i samma "garage" så alltid skönt om någon har sett eller hört något..


Kanske en permanent tråd där man kan lägga in om något stulits o dyl?

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Darkie dARKiE
11 juli 2006 · 5 031 Inlägg

Med tanke på alla skador på bilen, måste han väl ändå "synts" på vägarna? krockande osv?? eller??  han borde ju varit ganska så synlig med bilen, med dem skadorna han har orsakat på den menar jag..  genom sin färd..

Senast redigerat av Darkie (11 juli 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Allt skedde på natten antar jag, men någon borde ha sett honom. Dock ingen som rapporterat verkar de som sad

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Darkie dARKiE
11 juli 2006 · 5 031 Inlägg

okey, verkar ju skumt.. han borde ju varit nära att köra ihjäl någon eller nåt så som han "verkar" ha kört med bilen..


aja.. tycker synd om dej! speciellt när du berättar om pistolhot också:S man blir ju lite rädd själv nu.. snart vågar man ju knappt gå ut i sverige..

menar förr, kunde man ställa bilen utan att låsa den!.

Senast redigerat av Darkie (11 juli 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Jo det är jävligt jobbigt sad Kommer inte kunna behålla bilen, som jag verkligen gillade.. sad

yrkesfotograf inom reklam och företag.
maLic
11 juli 2006 · 4 Inlägg

Blä, jag kommer också sakna din pärla. sad Nästan så jag känner mig lite som en delägare till den. ;p

Ska man skriva något orginellt här?
http://www.victorgard.com
Victors bil (jag äger varken bil eller körkort) ;)
Nknn
11 juli 2006 ·

Edman skrev:
fan man skulle ha så man kan aktivera rattlåset å fullgas samt lossa säkerhetsbältet via fjärr. bränna in idioten i nåt väldigt hårt i bra fart så det blir slut på fanskapet.

Ja osså kör den över folk på övergångstället?.. nja, inte den bästa idén va? Men som nån sa, så skulle man kunna strypa bränsletillförseln på bilen så kmr dem inte långt.

Fint att du hittade den, men vore ännu skönare om dem fick fast den som gjorde det! Känns ju nästan som det är hela poängen...

mrBira
11 juli 2006 · 209 Inlägg

Jäkla va trist.. Lider med dig!
Jag vet själv hur jävla förbannad jag var när jag upptäckte att något kört in i högra framskärmen i min första Passat när vi var och julhandlade i kiruna (-99:a, TDi Syncro som jag köpt för DYRA pengar eftersom den var minst sagt i NYSKICK och knappt några mil på mätarn), det vart bara en lätt buckla utan lackskador, men jag sålde bilen efter det, vart så jävla less...   sad

gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Det hela är jävligt surt. Men kan inte mycket annat än gå vidare. hmm

yrkesfotograf inom reklam och företag.
mrBira
11 juli 2006 · 209 Inlägg

Men du lär ju knappast behöva stå för några kostnader vad gäller reparationer utav din bil.
Pratar något med försäkringsbolaget? Försök få dom att förstå att du inte vill ha tillbaka en bil som blivit så hårt körd, säg att du har verkligen varit pendantisk, och den är otroligt sliten nu.. överdriv gärna allt du bara kan.

Åkte spolingen fast förresten?

Saabare Avstängd
11 juli 2006 · 1 106 Inlägg

Jag gillade din 9-5 verkligen

Livet startar vid 220 km/h
ironhead volvoraggare
11 juli 2006 · 4 776 Inlägg

för djävla jobbigt detta men du får ta och kriga för att dom ska lösa in bilen din

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
maLic
11 juli 2006 · 4 Inlägg

mrBira skrev:
Men du lär ju knappast behöva stå för några kostnader vad gäller reparationer utav din bil.
Pratar något med försäkringsbolaget? Försök få dom att förstå att du inte vill ha tillbaka en bil som blivit så hårt körd, säg att du har verkligen varit pendantisk, och den är otroligt sliten nu.. överdriv gärna allt du bara kan.

Åkte spolingen fast förresten?

Det var som sagt inte polisen som hittade hans bil. Utan en släkting till honom, som av en slump sgå den på en bensinmack här i stan.

Så spolingen är fortfarande på frifot. hmm

Ska man skriva något orginellt här?
http://www.victorgard.com
Victors bil (jag äger varken bil eller körkort) ;)
gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Det senaste är att polisen ringde mig vid 10-tiden och bad mig berätta allt igen. Nog kul att bli väckt för att snacka om sånt ;(

Polisen hade då missat att bilen polisanmälts i göteborgstrakten. Och även att bilen var återfunnen och körd till tekniska.

Lokaltidningen skriver idag:
http://hd.se/helsingborg/2006/07/11/19_ … in_bil_vid

yrkesfotograf inom reklam och företag.
_Nordh_
11 juli 2006 · 134 Inlägg

hemskt o läsa denna tråd : (. Som tur va aldrig blivit av med nån bil själv..bara moppe.. o d sved faktiskt imed man e ju rädd om det man har. Lycka till med försäkrings bolaget nu = )

Mazda Rx-7 (1994)
gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Pratade precis med tekniska. De har gjort en mindre undersökning nu.

Motorn är helt slut på olja och låter som jag citerar "inte alls bra". Någon som vet hur skadorna i motorn kan vara? Det fanns ingen olja på stickan.

Sen har man hittat lite papper efter nån macka och så som han lämnat efter sig som de kanske kan plocka dna/fingeravtryck av..


Än så länge har försäkringsbolaget varit väldigt villiga att hjälpa till! - Ska utomlands imorgon så jag kan ju berätta vad som sker med försäkringsbolag och så när jag vet någonting. smile

yrkesfotograf inom reklam och företag.
940R
11 juli 2006 · 1 567 Inlägg

gard skrev:
Bilen är som sagt återfunnen. Min fasters man såg den när han tankade, överlämnad på en bensinmack bara ett par hundra meter från där den stals. Bor i området (?).

Skadorna är följande:
Enorma repor och bucklor på förarsidan.
Lackskador bakre spoiler
Förarens sidospegel knäckt/skadad
Vänster framhjul rejält skadat. Hjulaxel knäckt?
Blinkers skadad/krossad
Repor båda sidorna i främre spoiler
Bucklor på båda sidorna av bilen
Repor på sidokjol på passagerarsida
Repor på taket
ALLA fälgar kantskrapade
Främredäcken 2mm däckmönster kvar

Har ej fått gå in i bilen pga tekniska ska undersöka den först.

Låter som bilen är Tjejkörd ju.... wink



Frågor?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang