Min bil stulen (HITTAD), Grön SAAB 9-5 - 00 HBG

Necrodamus
11 juli 2006 · 220 Inlägg

Ang. det där med att motorn är slut på olja så skulle jag gissa på att han kört i nånting och smackat till oljetråget vilket resulterat i att all olja runnit ur, för det är näst intill omöjligt att KÖRA bilen så hårt att all olja försvinner.. Och när han kört bilen utan olja så har nog vevlager och lite annat mysigt i motorn tagit enormt med stryk. Motorn lär vara slut efter den urfrestningen, så antingen en helrenovering eller oxå stoppa i en utbytesmotor.

Sambon fick sin Kadett Gsi stulen, men den återfanns i någorlunda bra skick, den hade antagligen bara använts som transportfordon från punkt a till punkt b. Kan bara tänka mig hur det känns för dig,och med en såpass dyr bil.. Nä fy fan, dags för att ta i med hårdhandskarna mot såna här drägg! Man får ju för helvete inget straff i detta land för såna här saker. Kan säga att jag som medelsvensson får ett hårdare straff om jag kör 120 på 90 väg. Snacka om SJUKT..



gard skrev:
Pratade precis med tekniska. De har gjort en mindre undersökning nu.

Motorn är helt slut på olja och låter som jag citerar "inte alls bra". Någon som vet hur skadorna i motorn kan vara? Det fanns ingen olja på stickan.

Sen har man hittat lite papper efter nån macka och så som han lämnat efter sig som de kanske kan plocka dna/fingeravtryck av..


Än så länge har försäkringsbolaget varit väldigt villiga att hjälpa till! - Ska utomlands imorgon så jag kan ju berätta vad som sker med försäkringsbolag och så när jag vet någonting. smile

Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
Volvo V40 (2003)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Jo jag räknade med att det motorn skulle behöva renoveras. Vet dock inte om de är lönt. Jag gillar verkligen bilen men vill inte köra den igen sad

Så egentligen vill jag bara få pengarna så jag kan köpa nått nytt och gå vidare sad

yrkesfotograf inom reklam och företag.
EyeLighter
11 juli 2006 · 381 Inlägg

lider verkligen med dig. Inte alls kul att läsa sånt här. Men hoppas dom får tag i idioten som gjort detta!! Håll oss uppdaterade.

gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Polisen skulle försöka ha bilen klar imorgon runt lunch och ge besked hur det gick smile

yrkesfotograf inom reklam och företag.
hipotop
11 juli 2006 · 30 Inlägg

maLic skrev:
Nästan så jag känner mig lite som en delägare till den. ;p

Jo, samma här. Jag har slitit som ett djur med den bilen.

AdamOpel DraMinBil.nu
11 juli 2006 · 1 016 Inlägg

så jävla hemskt. hoppas dom får tag i killen!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
maLic
11 juli 2006 · 4 Inlägg

hipotop skrev:

maLic skrev:
Nästan så jag känner mig lite som en delägare till den. ;p

Jo, samma här. Jag har slitit som ett djur med den bilen.

Du har slitit, jag har bara glidit wink

Ska man skriva något orginellt här?
http://www.victorgard.com
Victors bil (jag äger varken bil eller körkort) ;)
gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

min plånbok har många hål efter den bilen sad

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Mafghan
11 juli 2006 · 353 Inlägg

men är du bara 19 år?? hur har du råd med den bilen??

Enjoy....
Darkie dARKiE
11 juli 2006 · 5 031 Inlägg

Mafghan skrev:
men är du bara 19 år?? hur har du råd med den bilen??

Han kanske har jobbat slitigt för att få ihop pengar, eller har fast jobb och tagit ett lån som alla andra gör.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
gard Fartsyndare
11 juli 2006 · 278 Inlägg

Mafghan:

Fick en förstabil, sen byttes den in när mamma köpte ny och jag fick hennes SAAB. Sen resten har jag jobbat ihop för att fixa till den. smile

Hade kunnat köpa själv men bättre att lägga de pengarna när man flyttar hemifrån.

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Sharky
11 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Plåtjobb, Hellack, utbytesmotor, rekond, nya fälgar = Lösen.

Jag skulle aldrig i livet godkänna reparation.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Malmoe SSS -12
11 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Sharky skrev:
Plåtjobb, Hellack, utbytesmotor, rekond, nya fälgar = Lösen.

Jag skulle aldrig i livet godkänna reparation.

/Göran

Tror jag skriver upp mig på denna åsiktslistan i detta ämnet...

Synd och skam, du som skulle besöka mig här nere sad

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
epapower
11 juli 2006 · 593 Inlägg

ojojojojoj, vilka idioter det finns azz.. ja lider me dei,, men tyvärr så vet ju både ja o alla andra här på forumet att det varken är första lr sista gången.., ma får ju inte ha något ifred längre..

hoppas bara försäkringsbolaget inte snålar nu bara, för det måste ju vara ganska segt att se sin bil som man grejat o donat med helt slutkörd, lr har ja fel???och då vill man ju iaf få tiilbaka det bilen är värd och lite till för sveda o verk kanske ??

jaja, hoppas de ordnar sig för dei..
och får de tag på han som snodde bilen för vi la ta en garaget.org träff nån kväll så får alla medlemmar slå ett slag var.. smile

Martin 9-3 Fisketokig
11 juli 2006 · 2 997 Inlägg

usch och fy hur den såg ut.

Aldrig att den skulle behållas, tror det blir svårt att få den i rätt skick enl försäkringsbolaget...

värst av allt är väl semester och skit så det kan dröja 2 månader innan du får ut en fabriksny sad

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Malmoe SSS -12
11 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Borde du inte få lite för "framtida men" med tanke på pistolhotet?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Saabare Avstängd
11 juli 2006 · 1 106 Inlägg

Hoppas bilen kommer att ga lika bra som innan.

Livet startar vid 220 km/h
good_year
11 juli 2006 · 755 Inlägg

skulle inte heller vilja ha en bil som man har blivit pistolhotad i hoppas allt löser sig för dig..

gard Fartsyndare
12 juli 2006 · 278 Inlägg

Fuckface skrev:

Sharky skrev:
Plåtjobb, Hellack, utbytesmotor, rekond, nya fälgar = Lösen.

Jag skulle aldrig i livet godkänna reparation.

/Göran

Tror jag skriver upp mig på denna åsiktslistan i detta ämnet...

Synd och skam, du som skulle besöka mig här nere sad

Jag fixar en ny bil. Tro inte att en sånn slyna ska hålla mig borta från att smeka din lilla rumpa yikes

Förhoppningsvis så är polisen klar med sökandet genom bilen imorgon vilket betyder bärgning till SAAB. Dessvärre åker jag utomlands imorgon eftermiddag men om jag hör nått mer när jag är där nere och jag är inne på datorn ska jag hålla er updaterade. Annars får ni mycket att läsa när jag kommer hem.

Psykiska skadan kommer jag antagligen få nån ersättning av. Två sömnlösa nätter, ingen aptit, ingen större lust att göra nått om jag ska vara ärlig sad

Men han som jag talat med på försäkringsbolaget verkar vara sjysst så jag får hoppas han är de när de gäller pengar med.

yrkesfotograf inom reklam och företag.
gard Fartsyndare
12 juli 2006 · 278 Inlägg

good_year skrev:
skulle inte heller vilja ha en bil som man har blivit pistolhotad i hoppas allt löser sig för dig..

Jag kör numera med låta dörrar jämt, aldrig i filen närmast trottoaren om jag har möljlighet att välja. Har passerat stället där han hoppade in ett par gånger, dessvärre kör jag där ofta sad Varje gång känns riktigt jobbigt hmm

Trotts att de inte ens är min bil jag kör. sad

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang