Vafan dra min 740 1.18l/mila för?

Boegroff
29 oktober 2010 · 27 Inlägg

man ha ju bytt lambda å lmm å fan å hans moster, men ändå så dra den bränsle... fatta ej va felet kan va, förut blinka den 2.2.1 men nu ha ja nollat och då blinka inget, den går ej surt eller så heller utan den bette sig som en 740 ska. ibland önska man att man bara körde förgasare, så ja skulle vara väldiggt gla om ja fick nå tips på var felet kan finnes

Joakim-S Hobby Fotograf
29 oktober 2010 · 650 Inlägg

Men den är väll inte ny din bil och en 740? dom drar fan så mycket annar sälj och köp en fiat uno

MG e-HS (2021)
RallizZ
29 oktober 2010 · 124 Inlägg

byt bil så har du löst problemet

Darkie dARKiE
29 oktober 2010 · 5 031 Inlägg

det är väl normalt med över 1 liter milen på en gammal 740. Min vinterbil drar detsamma..!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Slimbastard
29 oktober 2010 · 510 Inlägg

Inte normalt med 1,8l milen. Runt 1l e väll normalt, sväng in på mekonomen eller nått, dom kanske vet mer

Boegroff
29 oktober 2010 · 27 Inlägg

Slimbastard skrev:
Inte normalt med 1,8l milen. Runt 1l e väll normalt, sväng in på mekonomen eller nått, dom kanske vet mer

1,18 inte 1.8 smile

Erick
29 oktober 2010 · 4 767 Inlägg

Tror felet snarare är en kombination av gammal tung törstig bil och förare med okunskap om eko-driving smile

1.18 liter milen är knappast några chockerande siffror för en gammal 740.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Slimbastard
29 oktober 2010 · 510 Inlägg

Jaså. Ja men det är inte omöjligt, kollat så inte nått bromsok sitter o klämmer fast en skiva hela tiden. Det kan ju sega ner en lite

Boegroff
29 oktober 2010 · 27 Inlägg

Slimbastard skrev:
Jaså. Ja men det är inte omöjligt, kollat så inte nått bromsok sitter o klämmer fast en skiva hela tiden. Det kan ju sega ner en lite

jo de kan de ju, men han rulla så fint, är servade bromsar på den, allt e fan bytt på den, men ändå så sluka den bränsle, ja har förstått att bränsletrycks regulatorn kan va en bov, för den liggeer på 2.5bar, dra man ur vacumslangen få man ett halvt bar till, och det är en 88B jag har men ja vet ej om ja ska ha 2.5 eller 3.0 bar, ha ju en till regulator

Boegroff
29 oktober 2010 · 27 Inlägg

Darkie skrev:
det är väl normalt med över 1 liter milen på en gammal 740. Min vinterbil drar detsamma..!

jo de kan ju hända, men den ha bara passera 30000, den förra ja hade har gått 45000 och den drog runt 0.9 - 1.0 långkörning

Boegroff
29 oktober 2010 · 27 Inlägg

Erick skrev:
Tror felet snarare är en kombination av gammal tung törstig bil och förare med okunskap om eko-driving smile

1.18 liter milen är knappast några chockerande siffror för en gammal 740.

tung vetti fan, ja sån där eko driving spela ingen roll. den dra lika ändå om man så hoppa över 2 å 4:an

plankan
29 oktober 2010 ·

Har du haft bilen länge ??

Jag minns själv tiden då man körde GLE och förbrukningen steg i vintertider då det blev kallare ute......roll

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Boegroff skrev:

Erick skrev:
Tror felet snarare är en kombination av gammal tung törstig bil och förare med okunskap om eko-driving smile

1.18 liter milen är knappast några chockerande siffror för en gammal 740.

tung vetti fan, ja sån där eko driving spela ingen roll. den dra lika ändå om man så hoppa över 2 å 4:an

Alla Volvo drar olika och Volvo har väl aldrig varit kända för att dra lite soppa och en 30000-milsvolvo........det är nog bara att acceptera. Min 765:a har oxå gått runt 30000 mil och drar mellan 1,15 och 1,30 och det accepterar jag för en gammal Volvo.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Boegroff
29 oktober 2010 · 27 Inlägg

plankan skrev:
Har du haft bilen länge ??

Jag minns själv tiden då man körde GLE och förbrukningen steg i vintertider då det blev kallare ute......roll

ja ha haft den i en månad men ja få nå fel pån, jo ja vet ju vinterdäcka å sånt gör ju mycke men över litern känns mycke, e van å ligga på de annars unner literm

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Boegroff skrev:

plankan skrev:
Har du haft bilen länge ??

Jag minns själv tiden då man körde GLE och förbrukningen steg i vintertider då det blev kallare ute......roll

ja ha haft den i en månad men ja få nå fel pån, jo ja vet ju vinterdäcka å sånt gör ju mycke men över litern känns mycke, e van å ligga på de annars unner literm

Det finns nog bara en sak att göra om du vill ligga under litern........byt bil!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Fiesta_Racing Ford fantast
29 oktober 2010 · 1 607 Inlägg

kanske för att den är lika strömlinjeformad som den här

http://www.consale.com/20_fots.jpg

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:
kanske för att den är lika strömlinjeformad som den här

http://www.consale.com/20_fots.jpg

Haha....den var bra! Den kallas ju för Sossecontainer så viss likhet finns väl!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Jiimpa
29 oktober 2010 · 767 Inlägg

Det är nog 1 utav 10 utav 740 bilarna som drar under litern.
Hur har du kört med bilen kör du enbart i stan så är det ingen hög förbrukning.

snigel1_6l
29 oktober 2010 · 6 Inlägg

jag tror att du bör byta bil typ alla bilar volvo drar runt strax över litern ..... typ 1.2  liter milen e ju kanon

går inte fort men fin !!!
BMW 528 it "BENSIN" (1998)
Volkswagen transporter "DIESELN" (1992)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

snigel1_6l skrev:
jag tror att du bör byta bil typ alla bilar volvo drar runt strax över litern ..... typ 1.2  liter milen e ju kanon

Ja, tänk om man låg på den förbrukningen!!!! big_smile


/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang