Verkstad lurar sina kunder!

mackan1977
30 oktober 2010 · 13 Inlägg

azid skrev:
du kan ju råka länka till nått som har med dom att göra..

Det vore skönt wink Bara råka klistra in en länk här.. "oj jag slant" smile

Bmw_Bertil Ljud freak !
30 oktober 2010 · 928 Inlägg

Jag tycker du ska anmäla dom ! Av rent svineri att dom gör så....Vi har lagar å regler av en anledning

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Hamilton
30 oktober 2010 · 8 865 Inlägg

sleepyoh skrev:

Vettemannen skrev:

sleepyoh skrev:
häng ut dom bara.

Är det verkligen tillåtet att "bara hänga ut dom"?

/Benny

varför skulle det inte vara ok? forumregler?

Det finns ingen utrycklig regel för detta men vi använder det som policy att inte
tillåta det då dom oftast inte kan bemöta kritiken och det blir ju en envägs kommunikation av det hela och alla historier har 2-sidor.

Regel 14§ är annars lämplig om du vill ha en regel som hänvisning vid tex låsning.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
mackan1977
30 oktober 2010 · 13 Inlägg

Jo jag förstår att jag inte kan tala om vilka dom är här.

Frågan blir då istället, ska jag göra något åt detta eller ska jag skita i det och låta folk ta eget ansvar?
Om jag beslutar att göra något åt det hela, vad ska jag då göra? Vilka alternativ har jag?

Cupra_
30 oktober 2010 ·

Allt handlar om hur du formulerar dig, så har du fått en hint... Men jag blir inte förvånad att det rör just det bilmärket.. Och varför? Jo för både de riktigt auktoriserade och de "halvt" auktoriserade har slarvat varje gång på olika anläggningar.. Sist hittade jag en uppsättning verktyg under huven när jag kom hem från service smile

mackan1977
31 oktober 2010 · 13 Inlägg

Jag kan inte skriva vilket företag det gäller tyvärr. Så det enda jag kan göra är att varna.

Har ni en VW/Audi/Skoda/Porsche (valfri bil i VW-koncernen) och vänder er till en relativt känd bilverkstad som även sysslar med trim/tuning/mapping och får höra att dom är en auktoriserad verkstad och kan således göra en auktoriserad service på din bil så stämmer det inte. Just det aktuella företaget ligger i södra delarna av stockholmsregionen. Det är INTE v-tech. Mer kan jag inte säga. Personligen skulle jag undvika det aktuella företaget överhuvudtaget med tanke på hur dom ljuger för kunder. Jag skulle vilja vara mer exakt men det kan jag nog inte vara.

Vill ni diskutera mer får ni väl skicka ett PM antar jag.

Senast redigerat av mackan1977 (31 oktober 2010)

rian
31 oktober 2010 ·

Jädrigt lätt att läsa mellan raderna vilken firma du syftar på,
tack för varningen..

Senast redigerat av rian (1 november 2010)

KHRacing
31 oktober 2010 ·

Hamilton skrev:

sleepyoh skrev:

Vettemannen skrev:
Är det verkligen tillåtet att "bara hänga ut dom"?

/Benny

varför skulle det inte vara ok? forumregler?

Det finns ingen utrycklig regel för detta men vi använder det som policy att inte
tillåta det då dom oftast inte kan bemöta kritiken och det blir ju en envägs kommunikation av det hela och alla historier har 2-sidor.

Regel 14§ är annars lämplig om du vill ha en regel som hänvisning vid tex låsning.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Hamilton:  I detta fallet är det väl ändå inte en grej med två sidor ?

Ett företag ljuger ju om sina åtagande o det är bevisat - vad mera behövs då ?

vänligen /
.............Kristian

Senast redigerat av KHRacing (31 oktober 2010)

Hamilton
31 oktober 2010 · 8 865 Inlägg

KHRacing skrev:

Hamilton skrev:

sleepyoh skrev:
varför skulle det inte vara ok? forumregler?

Det finns ingen utrycklig regel för detta men vi använder det som policy att inte
tillåta det då dom oftast inte kan bemöta kritiken och det blir ju en envägs kommunikation av det hela och alla historier har 2-sidor.

Regel 14§ är annars lämplig om du vill ha en regel som hänvisning vid tex låsning.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Hamilton:  I detta fallet är det väl ändå inte en grej med två sidor ?

Ett företag ljuger ju om sina åtagande o det är bevisat - vad mera behövs då ?

vänligen /
.............Kristian

Jo det är en "grej" med  2 sidor hur vet du tex att trådskaparen talar sanning och var i ligger beviset?
Lite text från en medlem bevisar ingenting utan skapar bara spekulationer.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
KHRacing
31 oktober 2010 ·

Hamilton skrev:
Jo det är en "grej" med  2 sidor hur vet du tex att trådskaparen talar sanning och var i ligger beviset lite text från en medlem bevisar ingenting.


Mvh
Hamilton

Så sant så, skall klura lite mera i detta ämnet !

AeroPlus
1 november 2010 · 46 Inlägg

Hej grabbar !

När du säger A säg B oxå

Vet att att jag hört av en polare Fady på garaget att Stertman motorsport skall vara auktoriserade har alltid funderat över på vilket sett kan en trimföretag bli auktoriserad vw verkstad ?

Men jag kan ha fel men på senaste tiden så har det bara snackats om stertman och v tech och jag vet att v tech är inte auktoriserad verkstad det har jag fått höra av min vän jonis flera gånger..

Hur som vem det än handlar om så tycker jag att du skall fram med detta så får den delägare komma in och rätta dig om du har fel och bevisa att du talar något som ej sant.

Är delägare tillgänlig på garaget och aktiv så tror jag inte att det är så stor problem att komma hit och skriva några ord.

Tycker att det är oerhört viktigt att såna företag sätts på plats,ingen vill eller förkännar att bli blåst..

Mvh en som verkligen ser fram emot att företags namn kommer ut men i dagens läge är många auktoriserad när det skall trimmas ha ha

Senast redigerat av AeroPlus (1 november 2010)

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm
mYGeL
3 november 2010 · 1 338 Inlägg

Har dem fixat fadys bil?

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
MrTobias
3 november 2010 · 1 297 Inlägg

Hur kan folk tro att de ska få behålla garanti om de trimmar bilen? Vilken bilmärke stället upp på de? Känns jävligt uppenbart att garantier inte gäller efter en trimning. Vill du ha driftstopsgaranti kan du teckna en assistansförsäkring via din bilförsäkring, kostar 300-500kr per år.

Ungefär som killen som chippar ditt x-box och säger att garantin gäller.. Jajjemen!

mvh Tobbe

torpis Forummoderator
3 november 2010 · 10 572 Inlägg

mackan1977 skrev:
Så frågan är; vad ska jag göra?

Detta är ju ett generellt problem och du kan belysa det som det generella problem det är.  Gäller det personliga ärenden med specifika företag så hänvisar vi alltid till att ta det personligen med företaget i första hand, ARN eller polisen eftersom forumet inte kan ge ett sådant ärende någon rättvisa.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
AeroPlus
3 november 2010 · 46 Inlägg

mYGeL skrev:
Har dem fixat fadys bil?

Fasiken Mygel har du blivit blond cool

Skämt åsido

Vet inte så mycket om fadys bil utan att han har inte haft den i garaget hos mig på ett bra tag..

Han bor nog hos tjejen i Enköping numera

Mvh

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm
AeroPlus
3 november 2010 · 46 Inlägg

MrTobias skrev:
Hur kan folk tro att de ska få behålla garanti om de trimmar bilen? Vilken bilmärke stället upp på de? Känns jävligt uppenbart att garantier inte gäller efter en trimning. Vill du ha driftstopsgaranti kan du teckna en assistansförsäkring via din bilförsäkring, kostar 300-500kr per år.

Ungefär som killen som chippar ditt x-box och säger att garantin gäller.. Jajjemen!

mvh Tobbe

Hirsch-Saab märke har all garanti och bilen blir reg besiktad efter nuvarande effekt.

All garanti behålls så det finns och dom är seriösa och lägger massvis med tid på utveckling av bra program..

Och inte i detta fall,vanlig åf och auktoriserad verkstad  hahaha

mvh

Kör:Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 300 hk 400 nm
sladdandebarnet
3 november 2010 · 135 Inlägg

Ang driftstoppsgarantin så behålls den om en auktoriserad verkstad gör jobbet. Sen om det är en VAG, Mekonomen eller Meca ansluten verkstad som gör det spelar ingen roll. Garantin behålls ändå.
Sen så är ju garantin körd om man trimmar bilen det minsta, även med en chippning, box eller vad det kan vara.

Om det handlar om det företaget jag tror så är det isåfall märkligt att det finns stora skyltar där det står "Orginal VAG, Olofsson bil" på väggen. Inget dom gjort själva direkt.
Om man ringer till Olofsson bil så hänvisar dom till detta företag också om man inte vill serva bilen i Haninge.
Ang Fadys bil så vet jag inte om det behöver tas upp här men det finns ett annat billigare alternativ monterat på bilen samt lite hemma mek som spelat in.

Cupra_
3 november 2010 ·

MrTobias skrev:
Hur kan folk tro att de ska få behålla garanti om de trimmar bilen? Vilken bilmärke stället upp på de? Känns jävligt uppenbart att garantier inte gäller efter en trimning. Vill du ha driftstopsgaranti kan du teckna en assistansförsäkring via din bilförsäkring, kostar 300-500kr per år.

Ungefär som killen som chippar ditt x-box och säger att garantin gäller.. Jajjemen!

mvh Tobbe

Polestar till Volvo, även seat har en "auktoriserad" chippare som gör att man bibehåller garantin. Visserligen kostar ett steg 1 chip 15900 då vilket är jäkligt dyrt, men det FINNS firmor som är godkända.

mackan1977
4 november 2010 · 13 Inlägg

sladdandebarnet skrev:
Ang driftstoppsgarantin så behålls den om en auktoriserad verkstad gör jobbet. Sen om det är en VAG, Mekonomen eller Meca ansluten verkstad som gör det spelar ingen roll. Garantin behålls ändå.
Sen så är ju garantin körd om man trimmar bilen det minsta, även med en chippning, box eller vad det kan vara.

Om det handlar om det företaget jag tror så är det isåfall märkligt att det finns stora skyltar där det står "Orginal VAG, Olofsson bil" på väggen. Inget dom gjort själva direkt.
Om man ringer till Olofsson bil så hänvisar dom till detta företag också om man inte vill serva bilen i Haninge.
Ang Fadys bil så vet jag inte om det behöver tas upp här men det finns ett annat billigare alternativ monterat på bilen samt lite hemma mek som spelat in.

Fel!! Hur svårt ska det vara att fatta?!! Driftstoppsgaranti, även kallad mobilitetsgaranti behålls bara om man servar sin bil hos en auktoriserad verkstad. Mekonomen etc är INTE auktoriserade. Däremot behåller man sin vanliga bilgaranti om man servar sin bil hos t.ex Mekonomen. Den som fortfarande inte fattar kan ringa VWs kundtjänst och få det förklarat i örat om någon nu har problem med att läsa!! Problemet är fortfarande att företaget ljuger för sina kunder för dom vet skillnaden med att vara auktoriserade och inte!

mackan1977
4 november 2010 · 13 Inlägg

sladdandebarnet: du har trimmat din bil hos det aktuella företaget och eftersom du tror att dom är auktoriserade och kan ge bibehållen mobilitetsgaranti så undrar man om dom har ljugit för dig med?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang