D24 dör och går Slött ! ?

_Bigboy
14 november 2010 · 21 Inlägg

Jag har precis införskaffat mig en 760 tdi som är på dålig. hehe ryker blått som fään, kommer nått mettaliskt ljud från diesel pumpen och är skit slö och stannar med jänma mellanrum men går igång igen när man har nött en stund på starten. Behöver lite idéer om vad det kan vara , fattar att pumpen troligtvis bara är skrot, men kan det vara nått mer, knackar väldigt "hårt" eller vad man ska säga också ? Tacksam för snabba svart cool

Mack Forum- och sitemoderator
14 november 2010 · 26 187 Inlägg

..har du inte besvarat din egen fråga..? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
jocke_gronberg
14 november 2010 · 4 586 Inlägg

kan vara lagerknack. Ifall denna motor gått varm så kan hela vara skrot. Mycket känsliga för varm gång

_Bigboy
15 november 2010 · 21 Inlägg

A okey , a har hört det också. Men nu har jag upptäckt att den tar luft nånstans efter pumpen, eller om det är möjligt att pumpen kan suga luft ?

danneda740 Lastbilschaufför
24 november 2010 · 213 Inlägg

Njaaa. Mer troligt att den börja vara sliten så den inte orkar suga diesel. De är sugmotorer så sitter oftast ingen pump i tanken. Sätt en extra elpump mellan tank och insprutningspumpen. Det gör de väldigt mycket mer lättstartade. Knack är inte ovanligt i de. Överdrivet knack är bra tecken på ventiler. i värsta fall lager.

En rostfri bil är en bra bil! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang