Ibiza SC Cupra "Starscream"

Michkijn Tangentbordsriddare
26 november 2010 · 1 825 Inlägg

synd att det inte funkade med original idén, men tror att det kommer bli superbt ändå! smile

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Cupra_
26 november 2010 ·

Jo jag hoppas det, har lite lackplaner och ev. ljusplaner för lådan. Troligtvis kommer Högtalarhålet fräsas ur så högtalaren blir försänkt i lådan iaf smile

ETTH
26 november 2010 · 397 Inlägg

Synd! Har inte riktigt dremmlat i mdf förut! Så vet inte hur det beter sig!

Kanske skulle gjort spåren innan du så att säga limmade/skruvade ihop kuben! Kanske lagt delarna i en cnc fräs och fräst fram spåren eller något smile

Kämpa på!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
SpeedOfLight
26 november 2010 · 1 432 Inlägg

Jag har dremlat i de flesta material, och MDF är relativt enkelt att dremla i, jag tror dock att du kanske valt för grovt stift att jobba med, jobbat för djupt på en gång eller haft för dålig fart på dremeln.

Tyvärr bor jag ju lite långt bort, men jag kommer faktiskt ner till stockholm under nästa vecka.
Om du vill, så skulle vi kanske kunna kolla på din kub då om det vore intressant för dig.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
ToXtreme
26 november 2010 · 3 627 Inlägg

Du sa att du ändrat tanke om kuben och inte kommer köra på Allspark? Eller missuppfattade jag den delen? xD *nyvaken*

Men i vilket fall om du kör på en annan idé så är ju rubiks kub klockrent!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Cupra_
26 november 2010 ·

ETTH skrev:
Synd! Har inte riktigt dremmlat i mdf förut! Så vet inte hur det beter sig!

Kanske skulle gjort spåren innan du så att säga limmade/skruvade ihop kuben! Kanske lagt delarna i en cnc fräs och fräst fram spåren eller något smile

Kämpa på!

En cnc-fräs hade ju vart grymt att göra det i smile Men då ska man ju ha tillgång till en sån också..

Cupra_
26 november 2010 ·

SpeedOfLight skrev:
Jag har dremlat i de flesta material, och MDF är relativt enkelt att dremla i, jag tror dock att du kanske valt för grovt stift att jobba med, jobbat för djupt på en gång eller haft för dålig fart på dremeln.

Tyvärr bor jag ju lite långt bort, men jag kommer faktiskt ner till stockholm under nästa vecka.
Om du vill, så skulle vi kanske kunna kolla på din kub då om det vore intressant för dig.

Tjena! Jo jag kan ha jobbat för djupt på en gång då jag inte har vidare långt tålamod wink Tack så jättemycket för erbjudandet om hjälpen, men jag har en annan ide´för kuben nu som jag tror kommer bli riktigt bra. Visserligen blir det ingen allspark, men kuben anknyter ju till temat i vilket fall, bara det att jag kommer ändra utsidan på den lite grann.

Cupra_
26 november 2010 ·

ToXtreme skrev:
Du sa att du ändrat tanke om kuben och inte kommer köra på Allspark? Eller missuppfattade jag den delen? xD *nyvaken*

Men i vilket fall om du kör på en annan idé så är ju rubiks kub klockrent!

Troligtvis, blir det ingen allspark av den. Men man ska aldrig säga aldrig. Däremot har jag fått en annan idé ang. kuben. Formen i sig anknyter ju ändå till temat, men man kan göra något annat på ytan av kuben tänkte jag smile

Cupra_
26 november 2010 ·

Nu fick jag en till idé som jag haft ett tag.. Nedan ser vi ett stycke stöldskyddad takantenn (yeah right) a´la VAG:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/1022929_ichndc.jpg

Har hittat en annan lite roligare som jag tror kommer passa in bättre smile

Cupra_
26 november 2010 ·

Har då kikat på lite olika antenner och behöver nu smakråd.

1.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/1023111_3qul0f.jpg


2.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/1023116_yxu9fh.jpg


3.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/1023109_c71bs1.jpg


4.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/1023115_a4ol10.jpg


Någon som faller er i smaken? Det lutar åt 1 eller 4 tror jag..

Michkijn Tangentbordsriddare
26 november 2010 · 1 825 Inlägg

1an är väl snyggast, men 4an är väl betydligt kortare?

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Cupra_
26 november 2010 ·

Ja 4an är bara 55mm medan 1an är 100mm, orginal är väl typ 250mm..

ChriZtoffer GAS democar 2018!
26 november 2010 · 8 744 Inlägg

1an är snyggast, förutom att de är chromad då, så ta 2an och ta bort det där lilla märket. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Michkijn Tangentbordsriddare
26 november 2010 · 1 825 Inlägg

1an är ju hyffsat snygg, men hade det varit jag så skulle jag inte haft någon radiosändare alls, men om jag skulle haft så hade det nog varit 1an.

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Michkijn Tangentbordsriddare
26 november 2010 · 1 825 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
1an är snyggast, förutom att de är chromad då, så ta 2an och ta bort det där lilla märket. wink

kunde nog inte sagt det bättre själv. fast det är ju snyggt med smådetaljer, dock inte chrom. tongue

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Cupra_
26 november 2010 ·

Självklart skulle ni gilla den enda som inte fanns i lager tongue Jaja.. "Loggan" på den tror jag är lackad tyvärr..

Michkijn Tangentbordsriddare
26 november 2010 · 1 825 Inlägg

då äre ju bara att köpa den cromade och lacka om den smile

Deception skrev:
Självklart skulle ni gilla den enda som inte fanns i lager tongue Jaja.. "Loggan" på den tror jag är lackad tyvärr..

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
G-Bruno ArtDirector
26 november 2010 · 462 Inlägg

jag trodde ju att du skulle ta baslådan hela vägen, att ge upp på en gång känns kasst...
fräs mönstret, spackla upp lite nya höjder etc så att den inte får så extremt platt 2d känsla på de större ytorna och lämna sedan in den till någon som kan måla.. alltså inte med roller å pensel utan någon duktig luftpensel-artist... lycka till!

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
jimmzzan
26 november 2010 · 1 168 Inlägg

synd att du gav upp med lådan o fräsa ur spår! hade vart helgrymt. heltklart ett till försök smile

Cupra_
26 november 2010 ·

G-Bruno skrev:
jag trodde ju att du skulle ta baslådan hela vägen, att ge upp på en gång känns kasst...
fräs mönstret, spackla upp lite nya höjder etc så att den inte får så extremt platt 2d känsla på de större ytorna och lämna sedan in den till någon som kan måla.. alltså inte med roller å pensel utan någon duktig luftpensel-artist... lycka till!

Nej jag vill ju inte ge upp heller, men allt är en kostnadsfråga tyvärr.. Har också funderat på airbrush men utan sponsorer är inte livet lätt alltid wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang