Sällsynt INDIVIDUAL BMW M5 E39

Kyro33 BMW
19 november 2010 · 67 Inlägg

TurbOla skrev:

Kyro33 skrev:
TurbOla:
På transportstyrelsen lär det ju inte stå om bilen är fabrikstrimmad.

Nej, antagligen inte eftersom den är importerad.
Men vissa firmor kan ju erbjuda trimning på bilar, och då regga om dom med nya effekten lagligt.

Man tycker ju att då en del biltillverkare erbjuder samma sak.

Aadå kanske är så jag vet inte smile Men men du förstår säkert varför jag tog upp det här med technik smile

BMW 320d (2009)
dawwe ...has left the building...
19 november 2010 · 4 474 Inlägg

Kyro33: Din bil ser helt standard ut invändigt/utvändigt vad jag kan se, inget som syns på bilderna är Individual. Men skylten sitter ju där av en anledning, så det finns avsteg från standard. Kan som jag nämnt vara nåt så löjligt som på min M5 E34 där solskyddsgardinerna saknas i dörrarna (en Individual beställning!). Knalla in till BMW o be att de tar fram utrustningslistan för din bil, brukar kosta nån hundring. I listan kommer det stå specat vad som är "Individual"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
TurbOla Reservdansk
19 november 2010 · 6 271 Inlägg

Kyro33 skrev:
Aadå kanske är så jag vet inte smile Men men du förstår säkert varför jag tog upp det här med technik smile

Exakt, du undrar ju om det står för just detta. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Kyro33 BMW
19 november 2010 · 67 Inlägg

dawwe skrev:
Kyro33: Din bil ser helt standard ut invändigt/utvändigt vad jag kan se, inget som syns på bilderna är Individual. Men skylten sitter ju där av en anledning, så det finns avsteg från standard. Kan som jag nämnt vara nåt så löjligt som på min M5 E34 där solskyddsgardinerna saknas i dörrarna (en Individual beställning!). Knalla in till BMW o be att de tar fram utrustningslistan för din bil, brukar kosta nån hundring. I listan kommer det stå specat vad som är "Individual"

Gardiner har jag på samtliga bakrutor även dom små, självaste bakrutan har el gardin.

Om du inte läst mitt första inlägg och dom övriga jag skrivit så kan du läsa igen för jag har skrivit att jag kontaktat BMW om det där och dom har fått regnummer,chassinummer på min bil och skulle kolla upp det på Bmw i Tyskland på M-avdelningen och han nämnde inget om pris, han sa bara att han var så villig att hjälpa till eftersom han inte hade sett/hört något om technik, därför jag blev så förvånad när jag såg länkarna. Då började jag undra om dom kan något om Individual bilarna på BMW här i Sverige.

BMW 320d (2009)
dawwe ...has left the building...
19 november 2010 · 4 474 Inlägg

Kyro: Vad jag vet så brukar de ta betalt för utrustningslistan, men de bjuder kanske på det denna gång då de gjort en solklar fadäs. De som jobbar på BMW är inte alla gånger så insatta som man önskar att de vore, tro mig jag vet av egen erfarenhet... Som sagt nåt är Individual på din bil, frågan är bara vad*haha*.
Min M5 E39 har "massa" utrustning, har för mig att delar av inredning har "Individual" beteckning i utrustningslistan (tex tak i Alcantara) trots detta sitter det ingen Individual-skylt vad jag sett iaf. Anledningen till det är att detta tillval var rätt vanligt har jag för mig, eller så har jag inte lagt märke till Individual-skylten, men vad jag kan minnas så finns det ingen sådan skylt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Kyro33 BMW
19 november 2010 · 67 Inlägg

dawwe skrev:
Kyro: Vad jag vet så brukar de ta betalt för utrustningslistan, men de bjuder kanske på det denna gång då de gjort en solklar fadäs. De som jobbar på BMW är inte alla gånger så insatta som man önskar att de vore, tro mig jag vet av egen erfarenhet... Som sagt nåt är Individual på din bil, frågan är bara vad*haha*.
Min M5 E39 har "massa" utrustning, har för mig att delar av inredning har "Individual" beteckning i utrustningslistan (tex tak i Alcantara) trots detta sitter det ingen Individual-skylt vad jag sett iaf. Anledningen till det är att detta tillval var rätt vanligt har jag för mig, eller så har jag inte lagt märke till Individual-skylten, men vad jag kan minnas så finns det ingen sådan skylt.

Är det en Individual finns skylten där. Så enkelt är det. Tar dom betalt efteråt får man väl säga åt dom då men konstigt att dom inte nämnde det.
Jag pratade ju med verkstads killen på Bavaria plus 2 andra killar som jobbat där sen länge tillbaka och när M5 e39an kom ut men dom hade inte hört om just technik.

Nästa vecka kommer väl svaret vad som är individual och vad den har för utrustning enligt lista plus vad technik är för utrustning, kanske bara DSC ? big_smile

BMW 320d (2009)
dawwe ...has left the building...
19 november 2010 · 4 474 Inlägg

Kyro: Mja allt som betecknas som "Individual" resulterar inte i en skylt vad jag vet iaf...Tex på nyare BMW så är tonade bakrutor "Individual", är tveksam om det sitter skylt enkom pga detta. Hur som min M E39 har ett antal "Individual" rader i utrustningslistan, men nån skylt har jag inte sett, har iofs inte kollat så noga heller. Det känns som om det kan kvitta för min del iaf*haha*.

DSC är INTE individual. Däremot om du tex har blå sömntråd på inredningen så är det definitvt Individual. Det är inte helt enkelt det här med vad som är "äkta" Individual... O sen ska man komma ihåg: Det finns ytterst få (om än någon!) bilar som är 100% fullutrustade...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Kyro33 BMW
19 november 2010 · 67 Inlägg

dawwe skrev:
Kyro: Mja allt som betecknas som "Individual" resulterar inte i en skylt vad jag vet iaf...Tex på nyare BMW så är tonade bakrutor "Individual", är tveksam om det sitter skylt enkom pga detta. Hur som min M E39 har ett antal "Individual" rader i utrustningslistan, men nån skylt har jag inte sett, har iofs inte kollat så noga heller. Det känns som om det kan kvitta för min del iaf*haha*.

DSC är INTE individual. Däremot om du tex har blå sömntråd på inredningen så är det definitvt Individual. Det är inte helt enkelt det här med vad som är "äkta" Individual... O sen ska man komma ihåg: Det finns ytterst få (om än någon!) bilar som är 100% fullutrustade...

påtal om toning så har jag dubbelglas runtom + att sidobakrutorna och bakrutan är orginal tonad mellan dubbelglas.

Jaadå man är inte så insatt än på det där med Individual, har varit sugen på en M modell ett tag. Jag är ju trots allt bara 21år och betalat bilen med egna pengar (undra om det finns många som äger M5a i låg ålder med egna pengar) tongue Men så småningom lär man väl sig ett och annat spec vad technik betyder om dom nu ger mig informationen smile

BMW 320d (2009)
Darkie dARKiE
19 november 2010 · 5 031 Inlägg

Kyro33 skrev:

Darkie skrev:
Gick nyss ut och kollade på min skylt.. (gammal bild efter polering/motortvätt när den var avställt bara ute och luftar) så ingen tror jag kör med den på vintern rollcool

http://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/562617_fbaooz.jpg

(Nere vid fjädertornet..)

Står  följande: i min också

BMW INDIVIDUAL

Techknik/Ausstattung

Har jag aldrig tänkt på... big_smile

Haha har BMW Sverige gjort bort sig eller va är det frågan om? dom säger att skylten dom sett har beteckning Individual Ausstattung. Mysko, hade inte grävt upp det här om BMW sagt att det är så på alla bilar men när dom säger att dom inte hört så måste man börja forska tongue iofs har du en e36 men vet ej om det är nån skillnad.

TurbOla:
På transportstyrelsen lär det ju inte stå om bilen är fabrikstrimmad.

Dawwe:
Vad är standard utrustning för en M5 E39-02?
Tänkte om man jämför mot min.

Min är också importerad.
Så bmw sverige kanske inte har så bra koll på utrustningen från German.

Tänkte på det går inte få fram individual listan till din bil på http://www.realoem.com/bmw/select.do om man skriver in serienr också i sökningen? Aldrig testat.. Bara ett tips/test.. big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Kyro33 BMW
19 november 2010 · 67 Inlägg

Darkie skrev:

Kyro33 skrev:

Darkie skrev:
Gick nyss ut och kollade på min skylt.. (gammal bild efter polering/motortvätt när den var avställt bara ute och luftar) så ingen tror jag kör med den på vintern rollcool

http://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/562617_fbaooz.jpg

(Nere vid fjädertornet..)

Står  följande: i min också

BMW INDIVIDUAL

Techknik/Ausstattung

Har jag aldrig tänkt på... big_smile

Haha har BMW Sverige gjort bort sig eller va är det frågan om? dom säger att skylten dom sett har beteckning Individual Ausstattung. Mysko, hade inte grävt upp det här om BMW sagt att det är så på alla bilar men när dom säger att dom inte hört så måste man börja forska tongue iofs har du en e36 men vet ej om det är nån skillnad.

TurbOla:
På transportstyrelsen lär det ju inte stå om bilen är fabrikstrimmad.

Dawwe:
Vad är standard utrustning för en M5 E39-02?
Tänkte om man jämför mot min.

Min är också importerad.
Så bmw sverige kanske inte har så bra koll på utrustningen från German.

Tänkte på det går inte få fram individual listan till din bil på http://www.realoem.com/bmw/select.do om man skriver in serienr också i sökningen? Aldrig testat.. Bara ett tips/test.. big_smile

Tack för tipset men det kom bara en massa annat. Vad för delar som ska beställas osv. Inget vad Individuell utrustningen var för något smile
Kan vara så att dom inte vet så mkt om Tyska bilarna smile

BMW 320d (2009)
Riccardo
19 november 2010 · 237 Inlägg

Kyro33 skrev:

dawwe skrev:
Kyro: Mja allt som betecknas som "Individual" resulterar inte i en skylt vad jag vet iaf...Tex på nyare BMW så är tonade bakrutor "Individual", är tveksam om det sitter skylt enkom pga detta. Hur som min M E39 har ett antal "Individual" rader i utrustningslistan, men nån skylt har jag inte sett, har iofs inte kollat så noga heller. Det känns som om det kan kvitta för min del iaf*haha*.

DSC är INTE individual. Däremot om du tex har blå sömntråd på inredningen så är det definitvt Individual. Det är inte helt enkelt det här med vad som är "äkta" Individual... O sen ska man komma ihåg: Det finns ytterst få (om än någon!) bilar som är 100% fullutrustade...

påtal om toning så har jag dubbelglas runtom + att sidobakrutorna och bakrutan är orginal tonad mellan dubbelglas.

Jaadå man är inte så insatt än på det där med Individual, har varit sugen på en M modell ett tag. Jag är ju trots allt bara 21år och betalat bilen med egna pengar (undra om det finns många som äger M5a i låg ålder med egna pengar) tongue Men så småningom lär man väl sig ett och annat spec vad technik betyder om dom nu ger mig informationen smile

Min 540 va oxå individual och förra ägaren sa att det va dom svarta listerna istället för trä. P.s jag hade oxå dubbla rutor runt om.....

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Kyro33 BMW
20 november 2010 · 67 Inlägg

Nyfikenheten börjar avta lite eftersom man fått reda på lite saker härifrån men dock inte exakt vad det betyder. Tycker det var lite tråkigt att man ringer runt till Bmw i Sverige och frågar om det och dom har ingen aning om vad det handlar om så då blir man ju mer nyfiken än tidigare smile men men i värsta fall så får man reda på sin utrustningslista och vad som är individual på min bil antar jag smile Får ta bort påståendet om hästkrafts antalet då det verkar störa några personer eftersom det inte är sant smile

BMW 320d (2009)
Eddiie Bmw Fanatiker
20 november 2010 · 292 Inlägg

Inte läst igenom alla inlägg så kanske detta har redan skrivits ?

Men din inredning ser inte helt vanlig ut, också ofta står just individual för att man har speciell klädsel. Så jag tror han som köpte den valde något utöver de vanliga invändigt så får bilden den beteckningen

Mini Cooper S "Cooper S JCW" (2014)
Tomten Tomten
20 november 2010 · 1 065 Inlägg

Ring BMW och ge dom ditt chassi nr och be dom kolla upp hur din bil var kittad från början.
Söker man på reg nr och chassi nr så kan dom få fram sånt. Sen borde dom kunna faxa det till dig.


Min E36a var individual samt motorsport international edition.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Kyro33 BMW
20 november 2010 · 67 Inlägg

Tomten skrev:
Ring BMW och ge dom ditt chassi nr och be dom kolla upp hur din bil var kittad från början.
Söker man på reg nr och chassi nr så kan dom få fram sånt. Sen borde dom kunna faxa det till dig.


Min E36a var individual samt motorsport international edition.

Det håller ju på att undersökas, jag skrev ju det i mitt första inlägg att Bmw är kontaktad plus att jag skrivit det på vissa andra ställen smile


Eddiie:
Dom som verkar veta säger att det inte är något spec med min bil, men jag har för mig att LeMans blåa färgen inte gick å få med denna inredning men vet ju inte säkert smile Bmw skulle kontakta mig nästa vecka och ge mig svar så det är bara å vänta smile

BMW 320d (2009)
JohanW
21 november 2010 · 212 Inlägg

Vi hade en Individual E34 M5:a i familjen ett tag, enligt förra ägaren med mer effekt än original.

Fick det aldrig bekräftat men det satt ett annat avgasystem på från fabrik bland annat.
Andra saker som iallafall jag tolkar som en "äkta" individual är bland annat följande satt på vid leverans
M3 speglar
Hella black bak och framljus
Röda motorsport säkerhetsbälten
Alpine-stereo för 60.000:- (1994)
Annat avgasystem
Och detta skulle som sagt monterats direkt hos BMW Individual
Skulle tydligen vara 1 av 2 sålda i Sverige då, den andra var kungens M5:a wink

Mini JCW (2016)
Mr_EmCom Med.lem
21 november 2010 · 3 759 Inlägg

JohanW skrev:
Vi hade en Individual E34 M5:a i familjen ett tag, enligt förra ägaren med mer effekt än original.

Fick det aldrig bekräftat men det satt ett annat avgasystem på från fabrik bland annat.
Andra saker som iallafall jag tolkar som en "äkta" individual är bland annat följande satt på vid leverans
M3 speglar
Hella black bak och framljus
Röda motorsport säkerhetsbälten
Alpine-stereo för 60.000:- (1994)
Annat avgasystem
Och detta skulle som sagt monterats direkt hos BMW Individual
Skulle tydligen vara 1 av 2 sålda i Sverige då, den andra var kungens M5:a wink

m3 speglar var ingen individual utrustning, iaf inte på 3,8an.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
dawwe ...has left the building...
21 november 2010 · 4 474 Inlägg

JohanW skrev:
Vi hade en Individual E34 M5:a i familjen ett tag, enligt förra ägaren med mer effekt än original.

Fick det aldrig bekräftat men det satt ett annat avgasystem på från fabrik bland annat.
Andra saker som iallafall jag tolkar som en "äkta" individual är bland annat följande satt på vid leverans
M3 speglar
Hella black bak och framljus
Röda motorsport säkerhetsbälten
Alpine-stereo för 60.000:- (1994)
Annat avgasystem
Och detta skulle som sagt monterats direkt hos BMW Individual
Skulle tydligen vara 1 av 2 sålda i Sverige då, den andra var kungens M5:a wink

Annat avgas från fabrik - Osannolikt!
"M3-Speglar" (korrekt namn är "M Aerodynamik speglar", dessa fanns att välja till från -92!) är ett tillval man kunde göra utan att det var individual har jag för mig
Röda Motorsport bälten däremot gick under Individual har jag för mig.
Alpine-Stereo låter som en eftermarknadshistoria...
Att bilen skulle ha mer effekt än original 340 (för 3.8!) från fabrik är ytterst tveksamt. Sen att någon bytt kammar eller vad man gjort efter leverans är en helt annan sak!

Ovanliga tillval var bland annat: Främre dörrhandtag med "Motorsport" gravering
                                               Inre dörröppningshandtag av metall
                                               Komplett-läder

Senast redigerat av dawwe (21 november 2010)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
JohanW
21 november 2010 · 212 Inlägg

dawwe skrev:

JohanW skrev:
Vi hade en Individual E34 M5:a i familjen ett tag, enligt förra ägaren med mer effekt än original.

Fick det aldrig bekräftat men det satt ett annat avgasystem på från fabrik bland annat.
Andra saker som iallafall jag tolkar som en "äkta" individual är bland annat följande satt på vid leverans
M3 speglar
Hella black bak och framljus
Röda motorsport säkerhetsbälten
Alpine-stereo för 60.000:- (1994)
Annat avgasystem
Och detta skulle som sagt monterats direkt hos BMW Individual
Skulle tydligen vara 1 av 2 sålda i Sverige då, den andra var kungens M5:a wink

Annat avgas från fabrik - Osannolikt!
"M3-Speglar" (korrekt namn är "M Aerodynamik speglar", dessa fanns att välja till från -92!) är ett tillval man kunde göra utan att det var individual har jag för mig
Röda Motorsport bälten däremot gick under Individual har jag för mig.
Alpine-Stereo låter som en eftermarknadshistoria...
Att bilen skulle ha mer effekt än original 340 (för 3.8!) från fabrik är ytterst tveksamt. Sen att någon bytt kammar eller vad man gjort efter leverans är en helt annan sak!

Ovanliga tillval var bland annat: Främre dörrhandtag med "Motorsport" gravering
                                               Inre dörröppningshandtag av metall
                                               Komplett-läder

Jo inte omöjligt att grejerna monterades i efterhand på något sätt, dock var det i detta skick den hämtades ut från handlaren, har för mig att prislappen landade på 1.075.000:- vilket får anses som ganska mycket 1994 wink
Just det, komplett läderinredning var det också (intrumentpanel + allt annat i läder) samt svarta fälgcentrum, dock original M5-fälgar.
Hur som helst, kul bil smile
http://www.rossab.nu/bilar/ross/objekt/bmw_m5_1994.html
Dom fula träpanelerna var det dock tydligen nån tidigare ägare som gjort själv

Mini JCW (2016)
dawwe ...has left the building...
21 november 2010 · 4 474 Inlägg

Den bilen är smackad numera har jag för mig, dessvärre...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang