Hur många hästkrafter anser ni er behöva?

Denno
23 april 2005 · 49 Inlägg

Själv tror jag att ca 350-400 är rätt lagom om man skall kunna köra bilen utan att sätta den i en bergvägg smile

Hur mycket vill du ha?

Germax
23 april 2005 · 12 086 Inlägg

Alltså, man kan ju säga 10 000hk!big_smile..

men för mig känns 5-6 hundra jävligt gött.. då är det fortf en bil men med den här brutala kraften, kollar man på bilar med 1000+, skylines supror mm.. då är dte ingen bil längre lixom.. för dte är bara en stol en bur och stora drag sulor, tufft visst men då känns det mer som en banbil.

men ska man va realist och kunna använda bilen utan att den hostar på tomgång och går sönder var 200 mil:P då håller jag med dig 300-400hk.
Men det är bara pengar o ambitioner som sätter gränserna

Senast redigerat av Fkoff (23 april 2005)

Denno
23 april 2005 · 49 Inlägg

Jo precis. Anledningen till denna post var att jag precis så ett supra klipp med en supra som hade 1100HP smile

Känns lite överdrivet!

Sandvik bros
23 april 2005 · 26 Inlägg

3-400 anser jeg som nok til bruk på offentlig vei

mrcelica
23 april 2005 · 1 639 Inlägg

Eftersom suprans drivlina klarar 1000 pollar original så är det ju bara att trimma och vara glad...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Daniel
23 april 2005 · 671 Inlägg

Vikten på bilen är ganska avgörande också. På 500kg bil räcker 250hk långt.

Karlzzon The One Evolution
23 april 2005 · 1 627 Inlägg

mitt har 110++ vet inte riktigt och väger 1150

Fäll ner pungen och landa
Humlan
23 april 2005 · 238 Inlägg

Precis det jag har....

A B E C E D E
RAVEN_80
23 april 2005 · 140 Inlägg

Jag har 260 med överladdning just nu. Siktar på 300 men jag är hyffsat nöjd med det jag har, får väl se vad som händer smile

Better to burn out than fadeaway!
Snabbare
23 april 2005 · 153 Inlägg

Bugatti Veyron big_smile (1001 hk)
Antar att den håller mer än 200 mil men den lär ju dra lite soppa...

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
dmR ----->
23 april 2005 · 22 Inlägg

den kör ju inte på alla 16 cylindrarna hela tiden wink..... men visst, men lär dra

dmR - ford puma -
loudness
23 april 2005 · 4 554 Inlägg

90 är allderless för mycke:)

opel_holm
23 april 2005 · 6 Inlägg

ju mer desto bättre, men ju mer desto mer bensin kostnader.
jag länner en kille med en s2 med typ 450hkr med två bars mappning. gött drag som f-n men en virvel i tanken.....

Black Knight
23 april 2005 · 711 Inlägg

Så mycket så att omkörningar blir lätta, inte mer och inte mindre:)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Lightning Aero
24 april 2005 · 17 Inlägg

Så pass att man kan köra om säkert och snabbt. 500 hk? Det gör bara plånboken lättare och oljesheikerna fetare!

carnageman Rallyförare
24 april 2005 · 1 075 Inlägg

500-700hk skulle va fint men då får tamejfanimej sossen sänka bensinskatten så man har råd att åka hela tiden!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Rasmus_bjo
24 april 2005 · 224 Inlägg

Allting över 150 är OKEJ. 200+ är Bra o duger fint, 300+ är bättre big_smile

Ford Focus ST-Line 2018
Germax
24 april 2005 · 12 086 Inlägg

Moget o jämföra med en Veyron som kostar 10 miljoner! tongue

Stoffe Verkmästare
25 april 2005 · 97 Inlägg

Eftersom jag redan har 300 hk och inte är nöjd så säger jag ca 400 hk, beroende på bilens vikt. Ett vikt/effekt förhållande på ca 4 kg/hk är nog ganska lagom. Det gäller även att bromsar och väghållning matchar effekten, annars känns det farligt även vid lägre siffror.
Men det är ju som sagt vikt/effektförhållandet som är det väsentliga, inte själva effekten i sig.

Favst Glidarkung
25 april 2005 · 11 Inlägg

Omkring 250+ anser jag vara fullt brukligt. Inga monsterpållar, men ändå tillräckligt för att det ska flytta på sig..

Men effekt är ju relativt till vikt, så .. det är ju j-vligt individuellt liksom wink

~ Johan Kullberg
Porsche 944 (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang