D24 Tic går ojämt

Peterson
26 november 2010 · 42 Inlägg

Som övertexten säger så har jag en d24tic som går ojämt vid höga varv. man kan trycka ut fullt på 1:a o på 2:an börjar han nästan att blödra, sen på 3,4,5 kan jag inte varva mer än 2500 varv utan att den blödrar och ger ingen effekt alls och verkar som den nästan vill dö. Tänkte att ja skulle köpa ett nytt dieselfilter imörn o se om det hjälper ngt? ingen anna som har haft samma problem?

Tack i förväg!

bxmpower
26 november 2010 · 79 Inlägg

det vart lika på min gammla 245a det var skit i tanken

Peterson
26 november 2010 · 42 Inlägg

okej, men smög dä sig på eller bara kom dä? för dähär hände bara på typ 10 min o blev bara o värre o värre tills att ja bara kan åka på 2500 varv. för först så blödrade han bara men ja kunde trycka fullt ut. tkr inte skiten bara kan kma ner i tanken så snabbt för ja åker på vanlig mackdiesel

bxmpower
26 november 2010 · 79 Inlägg

när han hade stått still så gick han bra en stund sen gick han sämre och sämre

efter att jag smällde in i en refug så blev det mycket sämre det gick köra i ca 20 mig sen dog den och då fick man stå still i några minuter så gick det en stund till förmodeligen lossnade massa skit i tanken av smällen efter att tanken byttes försvann problemet

Peterson
26 november 2010 · 42 Inlägg

okej a får se om det hjälper att byta filtret imörn

diesel_karlsson
30 november 2010 · 9 Inlägg

kan även vara dieselfilterhållarn som har spruckit....låter som samma problem som min syrras gamla å då va de den som hade spruckit...

I love the smell of diesel in the morning
Volvo V70II "ocean race" (2009)
Peterson
13 december 2010 · 42 Inlägg

men han blir bättre när ja har bytt filter.. tidigare ägaren har nog kört på spillolja för färgen på dä som ä i filtret ä kölsvart tongue och när jag tanka hela tiden blev det aldrig slut utan bara blanda ut sig så ja körde bara tomt en gång sen i mä mackdiesel o nu har han inte lagt igen,, ännu

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang