Motorn hackar ibland och rycker/dörav vid fullt pådrag audi 100 2.8 92

mirt400
3 december 2010 · 208 Inlägg

Hej!
Min audi har fått nåt fnatt Ibland när man kör så hackar den nå jävult och Hackar endast när jag kör inte på tomgången.
Den hackar även när jag kör vanlig it stadsmiljö inga höga farter som 30-50 ungefär
Jag har gjort en acceleration ut på e4an och Vid hårt pådrag så Dör den av Sen kommer man upp i varv igen
Funderar om det är skit som går igenom bensinfiltret fast det kan det väl inte vara...
Kan det va tändstift som är skit? Vet ej när dom är bytta
Några tips?

Senast redigerat av mirt400 (5 december 2010)

mirt400
4 december 2010 · 208 Inlägg

någon?

maattias
4 december 2010 · 354 Inlägg

mirt400 skrev:
Hej!
Min audi har fått nåt fnatt Ibland när man kör så hackar den nå jävult och Hackar endast när jag kör inte på tomgången.
Den hackar även när jag kör vanlig it stadsmiljö inga höga farter som 30-50 ungefär
Jag har gjort en acceleration ut på e4an och Vid hårt pådrag så Dör den av Sen kommer man upp i varv igen
Funderar om det är skit som går igenom bensinfiltret fast det kan det väl inte vara...
Kan det va tändstift som är skit? Vet ej när dom är bytta
Några tips?

nämn också bil modell, årsm, mm.. för att underlätta.. Låter helt klart som den skulle få för lite bränsle iallfall, men VARFÖR är svårt å säga.. Inte alls omöjligt att filtret e igentäppt!

edit: ojj ursäkta.. missade modell i rubriken! årsm?

MVH. Mattias

Senast redigerat av maattias (4 december 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
mirt400
5 december 2010 · 208 Inlägg

haha xD 92 är den Så det kan endå va filtrer? enlig förra ägare var den bytt fast den kan ju inte va sant då eller så har den mycket skit i tanken!
Kör även med sportluftfilter kan detta påverkas?

Senast redigerat av mirt400 (5 december 2010)

maattias
5 december 2010 · 354 Inlägg

mirt400 skrev:
haha xD 92 är den Så det kan endå va filtrer? enlig förra ägare var den bytt fast den kan ju inte va sant då eller så har den mycket skit i tanken!

hmm svårt att säga. men börja med att pröva byta filter, inte endå sååååå dyrt.. För iallafall låter det som den skulle få för lite bränsle, då uppstår ju det typiska hackande och dör vid gaspådrag.. Alltså om den beter sig lika fast den är varm? om den inte e lika när den e varm kan det vara kallstartventil elr liknande som bråkar! smile men som sagt nästan omöjligt att säga vad det är för fel när en bil går "ojämnt", inte alls omöjligt att stiften också börjar vara sluta, dom kan du ju också byta. Fast det INTE är dom så är det ju alltid bra att ha nya, och kostar ju endå ingen förmögenhet.. kan också vara luftmassamätare som bråkar, om den har det..



MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
mirt400
5 december 2010 · 208 Inlägg

Okej Joo filter och stift har jag tänkt att byta!
Joo precis jag har suttit och funderat lite kommit fram kan va bensin, fast luftmassmätarna vet jag fan inte om den har men joo det ska den kanske ha xD
Den går bättre när den är varm tycker jag har också kört hårt med en på e4an och testat blev lite bättre då ja...

Senast redigerat av mirt400 (5 december 2010)

mirt400
6 december 2010 · 208 Inlägg

Kan detta också beror på att avgasystemet är trasigt? Den läker precis efter katen

maattias
6 december 2010 · 354 Inlägg

mirt400 skrev:
Kan detta också beror på att avgasystemet är trasigt? Den läker precis efter katen

om den läcker efter lambda givaren så ska det inte spela nån roll..


MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
mirt400
6 december 2010 · 208 Inlägg

Okej tänkte bara att det kunde göra nåttongue

mirt400
17 december 2010 · 208 Inlägg

Jag hade i sån spridar rengöring Hjälpte ett tag fast inge länge bara under samma dag. Dagen efter då gick den dåligt igen... Några fler förslag?

Senast redigerat av mirt400 (17 december 2010)

maattias
17 december 2010 · 354 Inlägg

mirt400 skrev:
Jag hade i sån spridar rengöring Hjälpte ett tag fast inge länge bara under samma dag. Dagen efter då gick den dåligt igen... Några fler förslag?

mysko.. men hur blev det nudå, bytte du bränsle filtret elr?


MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
mirt400
18 december 2010 · 208 Inlägg

Nej Det gjorde jag inte!
Hörde med en av mina polare han e mekaniker och han sa att det antingen är filtret eller så äre Mycke dynga i tanken Kanske kondense sa han!
Tänker nog byta filter i veckan! Kan skriva vad som händer när jag gjorde det!

Senast redigerat av mirt400 (18 december 2010)

mirt400
21 januari 2011 · 208 Inlägg

bytte bränslefilter och det blev ingen skillnad Fast när det blev 0 grader ut då gick bilen bra varför kan det va så?

mirt400
5 februari 2011 · 208 Inlägg

Kan det va så att fördelarlocket är dåligt? Eller trasig? för när den väl inte vill gasa på mer så hänger den sig vid 3 tusen varv och stannar där i 1-2 sec sen kommer den upp i varv igen! Märkte även att när det är 0 Grader ute då fungerar bilen som den ska!

Paxmax
5 februari 2011 · 1 Inlägg

mirt400 skrev:
... för när den väl inte vill gasa på mer så hänger den sig vid 3 tusen varv och stannar där i 1-2 sec sen kommer den upp i varv igen! Märkte även att när det är 0 Grader ute då fungerar bilen som den ska!

Låter precis som vår förra bil, vad jag förstått så består lambdasonden av två delar, sensorn och en förvärmare. Om förvärmaren är trasig blir den knäpp vid för låga arbetstemperaturer.
Kopplar du ur lambdasonden helt kommer bilen gå kanon men inte klara avgaskraven.

Kolla upp lambda sonden genom att mäta om förvärmaren är hel.

mirt400
5 februari 2011 · 208 Inlägg

Gick den bra när bilen var kall? För min bil går bra när den är kall! Tills den börjar få upp värmen då börjar den gå konstigt... Jag tror det är fördelarlocket som är dålig... Vad tror ni?

mirt400
12 februari 2011 · 208 Inlägg

någon som vet? förslag?

mirt400
15 februari 2011 · 208 Inlägg

någon? det är elektronisk fördelar på denna bil..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang