Opel kadett startar och går en stund sen stannar den?

boozed
3 december 2010 · 14 Inlägg

Hej. har en opel kadett -81 1,2? som startar och går en liten stund typ 1-3 minuter sedan dör den och går ej igång på ett tag. verkar inte som bilen blir sur så jag har ingen aning alls om vad felet är. någon som har någon ide om vad de kan vara för fel?

Pain is temporary- glory is forever
dawwe ...has left the building...
3 december 2010 · 4 474 Inlägg

Jag hade ett liknande fel på en Ascona B för många många år sedan. Bilen gick bra i ganska exakt 4-4.5 mil sen stanna den, omöjlig att starta på typ 15-20min. Därefter starta den o gick bra i ytterligare 4-4.5 mil...Byte precis allt som hade med tändningen att göra, kollade bränslesidan...Inga fel hittades men felet var givetvis kvar. Sent om sider så såg jag av en ren slump att förgasarens översta del (3-delad!) hade böjt sig liiite varvid packningen inte kunde täta som den skulle vilket ledde till att bilen fick alldeles för mycket bränsle o sura ner sig. Bytte till en Weber-förgasare o bilen kunde sedan köras "hur långt som helst".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
boozed
4 december 2010 · 14 Inlägg

okej tack:) ska kolla de idag då och se om den vill gå lite längre

Pain is temporary- glory is forever
Kadett_Luxus
17 december 2010 · 4 Inlägg

Kolla tändspolen, kan vara så att den strejkar efter ett tag. Hade liknande problem på en av mina tre kadetter. I början så gick bilen ett tag, några minuter för att sedan dö helt plötsligt. Till slut gick den inte att starta alls ådå var det tändspolen smile

boozed
17 december 2010 · 14 Inlägg

okey får kolla de de med dåsmile kollade förgasaren och där va inte felet iaf.

Pain is temporary- glory is forever
RD_87 Skrotsamlare
17 december 2010 · 4 031 Inlägg

Farsan hade en record med samma fel, han bytte allt på tändningen inkl spole och den värdelösa solexförgasaren. Slutade med bilbyte...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang