Strandberg's .:Volvo 740 -90:. DRFT bygge!

strandberg31
14 juli 2011 · 2 419 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Då kanske du ska slänga en titt in hit -> http://www.acm-ab.se/, kolfiber å glasfiber fram/bak skärmar, huvar, bakluckor, dörrar å annat lulul smile

Perfekt ta med dig en hink å en spade så har du sparat in några hundra lappar å kan slänga dem på nå vettigare wink

Har allt kollat där! dock så kostar det ju som allt annat tongue rp glasfiber finns också med hyfsade priser! smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
P--JawZ--K
14 juli 2011 · 579 Inlägg

Jo dä är ju klart det gör, skulle bli förvånad ifall dä inte gjorde dä tongue  ja då vet man dä smile Men går ju också att stripa ner all onödig vikt som förstärkningarna i huv, baklucka å dörrar. Å sen kan man ju även kapa ur lite plåt på vissa icke bärande grejer å ersätta det med alu lr plast wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
strandberg31
14 juli 2011 · 2 419 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Jo dä är ju klart det gör, skulle bli förvånad ifall dä inte gjorde dä tongue  ja då vet man dä smile Men går ju också att stripa ner all onödig vikt som förstärkningarna i huv, baklucka å dörrar. Å sen kan man ju även kapa ur lite plåt på vissa icke bärande grejer å ersätta det med alu lr plast wink

Nja hellre glasfiber än å söta kapen i huven fråga mig inte varför men lol Sen så skall nog dörrarna rensas!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
P--JawZ--K
14 juli 2011 · 579 Inlägg

Förstärkningarna i bakluckan väger ju runt en 5kg tror jag å utan de så väger bakluckan 3kg. Blir nog nåt liknande med huven skulle jag tro smile Men ä ju inte så himla svårt å göra en mall/form från huven i och för sig wink

Dörrarna kan man att ta bort en del ja, bara å sätta igång dä hehe tongue

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
gjutarolle
17 juli 2011 · 669 Inlägg

740 -90 o 940 har samma skärmar om du inte visste smile

strandberg31
17 juli 2011 · 2 419 Inlägg

gjutarolle skrev:
740 -90 o 940 har samma skärmar om du inte visste smile

Helt säker? Trodde jag med först men sen fick jag höra att det inte var så! Men det kvittar behövde nya endå!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Vilhelmsson_J
21 juli 2011 · 154 Inlägg

strandberg31 skrev:

gjutarolle skrev:
740 -90 o 940 har samma skärmar om du inte visste smile

Helt säker? Trodde jag med först men sen fick jag höra att det inte var så! Men det kvittar behövde nya endå!

Det är inte riktigt samma beroende på årsmodell som du tar ifrån, det skiljer i storlek på blinkers/pos lyktan i höjden.

Trimma lungt!
Elving_
21 juli 2011 · 675 Inlägg

Volvo_Trimm skrev:

strandberg31 skrev:

gjutarolle skrev:
740 -90 o 940 har samma skärmar om du inte visste smile

Helt säker? Trodde jag med först men sen fick jag höra att det inte var så! Men det kvittar behövde nya endå!

Det är inte riktigt samma beroende på årsmodell som du tar ifrån, det skiljer i storlek på blinkers/pos lyktan i höjden.

Vad har det med skärmarna att göra? :S kan intyga att 740 -90 och framåt har identiska framskärmar som 940 ( dock har 940 inte något Bolvo-emblem vid skärmblinkersen )

Mvh/Linkan.

Volvo V90 (1998)
Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
Vilhelmsson_J
3 augusti 2011 · 154 Inlägg

Linkan_740 skrev:

Volvo_Trimm skrev:

strandberg31 skrev:

Helt säker? Trodde jag med först men sen fick jag höra att det inte var så! Men det kvittar behövde nya endå!

Det är inte riktigt samma beroende på årsmodell som du tar ifrån, det skiljer i storlek på blinkers/pos lyktan i höjden.

Vad har det med skärmarna att göra? :S kan intyga att 740 -90 och framåt har identiska framskärmar som 940 ( dock har 940 inte något Bolvo-emblem vid skärmblinkersen )

Mvh/Linkan.

om du säger de så, prova.

Trimma lungt!
gjutarolle
3 augusti 2011 · 669 Inlägg

Linkan_740 skrev:

Volvo_Trimm skrev:

strandberg31 skrev:

Helt säker? Trodde jag med först men sen fick jag höra att det inte var så! Men det kvittar behövde nya endå!

Det är inte riktigt samma beroende på årsmodell som du tar ifrån, det skiljer i storlek på blinkers/pos lyktan i höjden.

Vad har det med skärmarna att göra? :S kan intyga att 740 -90 och framåt har identiska framskärmar som 940 ( dock har 940 inte något Bolvo-emblem vid skärmblinkersen )

Mvh/Linkan.

kan med intyga, men har inte 940 skärm emblem?? har ja aldrig tänkt på

pteee
4 augusti 2011 · 278 Inlägg

prem lagd smile

Chrysler Newport "byx" (1968)
strandberg31
4 augusti 2011 · 2 419 Inlägg

volvo_anton skrev:
prem lagd smile

kul!! Tyvärr står det ganska still nu, kommit så långt att det börjar kosta endel och pengar är det inte gott om just nu!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
strandberg31
14 augusti 2011 · 2 419 Inlägg

__Mackee__ skrev:
Ett tipps om du ska blästra hela undersidan är lämna iväg jobbet då de åtgår jävligt stor kompressor och redig utrustning tongue Den vi använde när vi blästrade min låg på 10m3/min och vi hade 1ton sand i behållaren.
Sen ska du använda ny sand som inte är fuktig och inte som nån skrev att använda sand från en strand.
När du köper en 1tons säck så sjunker priserna på sanden rätt bra tror jag gav runt 500 för ett ton.
Allt som allt tror jag de kostade runt 2000 för få allt blästrat inkl sand sen se till att vara jävligt noga med få väck så mkt underedsmassa som möjligt för då går blästringen fan så mkt snabbare smile
Lycka till med bygget!

Jo men blir nog bara där den värsta rosten är som blir blästrad! smile Såpas vara ju inte alls farligt för sanden! Ska iväg imorgon och kolla! Synd bara att det inte finns i närheten bara sad

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
P--JawZ--K
15 augusti 2011 · 579 Inlägg

Det var jag som skrev det om sand från stranden __Mackee_ Å dä va menat endast för små grejor, så som punkt blästring å vissa motor, kaross etc delar. Inte för hela underredet, då är dä givetvis bättre å göra som du säger ifall man ska satsa på stort med blästring.


strandberg31: Tråkit å höra att saker å ting skenar iväg pris mässigt, vad är det för nåt du ska ha som drar iväg budgeten så?

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
strandberg31
15 augusti 2011 · 2 419 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Det var jag som skrev det om sand från stranden __Mackee_ Å dä va menat endast för små grejor, så som punkt blästring å vissa motor, kaross etc delar. Inte för hela underredet, då är dä givetvis bättre å göra som du säger ifall man ska satsa på stort med blästring.


strandberg31: Tråkit å höra att saker å ting skenar iväg pris mässigt, vad är det för nåt du ska ha som drar iväg budgeten så?

Ja man får la spara och köpa allt eftersom! det mesta till framvagnen coilovers ställbara caster/camber stag mm
motorn tänkte jag börja med i vinter och ha som projekt arbete i skolan men får se hur det blir! det kostar ju också pengar!

Köpte iaf 25kg blästersand idag, ska testa om den funkar bra, gör det de så blir det att köpa mer! dock var de så snåla skulle på 10% rabbat på en pall, och en säck kostar 66kr dock tongue

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
P--JawZ--K
16 augusti 2011 · 579 Inlägg

Dä blir lät så tyvärr. De blir nog en jävla rolig bil i stlutändan, ska bli rolit ås hur allt löser sig tills dess smile

Ok, men 66kr för 25kg va ju inte så blödigt. Blir ju ~2600kr för 1 ton. Ifall du nu verkligen skulle behöva så mycket. Sen finns det ju alltid slippapper tongue

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
strandberg31
16 augusti 2011 · 2 419 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Dä blir lät så tyvärr. De blir nog en jävla rolig bil i stlutändan, ska bli rolit ås hur allt löser sig tills dess smile

Ok, men 66kr för 25kg va ju inte så blödigt. Blir ju ~2600kr för 1 ton. Ifall du nu verkligen skulle behöva så mycket. Sen finns det ju alltid slippapper tongue

Hoppas på det om den blir klar innan man går i pension tongue

Mja men det är ganska dyrt ändå wink hehe

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
P--JawZ--K
16 augusti 2011 · 579 Inlägg

Du får se till å vinna på lotto då wink

Jo pengar är ju alltid pengar så

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
strandberg31
24 augusti 2011 · 2 419 Inlägg

Tjoo på folket big_smile Nu har det vart ganska dött här igen men det har allt hänt en hel del grejer! Köpte mig sand och har blästrat halva framvagnsbalken samt en del små delar! Sen kom regnet och vatten avskiljaren villi inte vara med mer, så blev lite stilla där men har nog fixat vatten avskiljaren nu iaf!

Sen har hela bygget gått överstyr än en gång tongue tanken var att bygga driftbil för modified klassen men varför inte bygga rejält när man ändå håller på? Så nu blir det proint för hela slanten! big_smile Dock kommer det gå sakta framåt siktar på att bli klar om två år typ, blir säkert längre men! går ur skolan till sommaren så hoppas på jobb då och då tar det fart!

Började idag att rensa allt i bilen så nu är typ instrument brädan klar att lyftas ut, blir mer imorgon!

https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126898/126898-f01795a8a3f5e2e8a38c718a0cb980f4.jpg
Bjuder på en liten bild wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
NSS207
24 augusti 2011 · 515 Inlägg

bara du inte tappar lusten med den nu! lycka till smile

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang