Ett bra xenonkit?

fredriq Olika
7 december 2010 · 907 Inlägg

lenti skrev:
denna bilden som finns på hemsidan
http://www.nascom.se/images/all-in-one.jpg
är det hela kitet i den klumpen på nedre bilden?

På nedre bilden är ballasten monterad, det är bara den och en lampa som behövs för att få ett "kit".

Mvh
Fredrik
Brådhis * Voff voff *
7 december 2010 · 10 280 Inlägg

lenti skrev:
faan, kan inte bara någon som är nöjda med sitt kit rekommendera det till mig finns föör mycket å välja mellan....

Jag brukar handla från www.vvme.com och är mycket nöjd! Har väl handlat där 10-12 ggr nu utan problem!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Gustav-91
7 december 2010 · 126 Inlägg

ursäkta att jag stör!!
jag har en volvo 940(94) Skulle vilja ha xenon i halvljus(H4 är både hel och halvljus) och dimljus(H3), helljus (H3)
här är en länk till h3 lampa men annars fanns det 3 olika att välja,
men undrar också om ngn har köpt sånna här o vad han tycker om dem

http://www.vvme.com/single-beam-hid-con … 45_21.html

Volvo 940 Turbo "awesomeness" (1997)
Gustav-91
7 december 2010 · 126 Inlägg

Det har du helt rätt itongue men det skilde 2000 på dem 2 sidorna hmm men kan väll vara värt med svensk support som sa och jag har handlat där innan så är ju bra grejjor, blev lite fundersam nu

Volvo 940 Turbo "awesomeness" (1997)
lenti
7 december 2010 · 174 Inlägg

en vän va nere nyligen i kina, Guangzhou och shenzhen
han kom hem idga faktiskt, pratade med han och han va där nere gällande affärer bildelar/xenon osv.
han besökte även företaget Xenonkungen beställde ifrån, och berättde att ett kit kostar dem ca 300 400 kr enligt de företaget, och uppbygget va inte så avancerat, sen had ehan besökt där vvme.com gör sina produkter och tydligen så använder dem sig utav dem billigaste komponenterna andra marknads komponenter....

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Gustav-91
7 december 2010 · 126 Inlägg

okej, okej, lutar väll åt exeon kungen dåtongue men är väll värt dem extra pengarna då kanske

Volvo 940 Turbo "awesomeness" (1997)
HereComesTrouble Livsnjutare
7 december 2010 · 1 707 Inlägg

www.bilupplysningen.se

Absolut ett bra alternativ!

Gustav-91
7 december 2010 · 126 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
www.bilupplysningen.se

Absolut ett bra alternativ!

har du handlat ngt där eller? jag har aldrig varit inne där, ska ha som sagt h4 och h3 lampor, var 1300 billigare än exeon kungen,

Volvo 940 Turbo "awesomeness" (1997)
HereComesTrouble Livsnjutare
7 december 2010 · 1 707 Inlägg

Gustav-91 skrev:

HereComesTrouble skrev:
www.bilupplysningen.se

Absolut ett bra alternativ!

har du handlat ngt där eller? jag har aldrig varit inne där, ska ha som sagt h4 och h3 lampor, var 1300 billigare än exeon kungen,

Kör med deras grejer både på Corvetten och racebussen, funkar fin fint smile

Brådhis * Voff voff *
8 december 2010 · 10 280 Inlägg

lenti skrev:
en vän va nere nyligen i kina, Guangzhou och shenzhen
han kom hem idga faktiskt, pratade med han och han va där nere gällande affärer bildelar/xenon osv.
han besökte även företaget Xenonkungen beställde ifrån, och berättde att ett kit kostar dem ca 300 400 kr enligt de företaget, och uppbygget va inte så avancerat, sen had ehan besökt där vvme.com gör sina produkter och tydligen så använder dem sig utav dem billigaste komponenterna andra marknads komponenter....

Nu blev jag nyfiken... smile Vad exakt var det som skiljde mellan Xenonkungens kit och Vvmes kit? Vilka delar var det som var utbytta mot dom "billigaste"? Och hur skiljer man dessa kit åt? Kan ju vara bra att veta lixom...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
lenti
8 december 2010 · 174 Inlägg

de viktigaste är ju väl ballasterna som han berättade om, vissa av dem fyller till å med på ballasterna med stålbitar för att den ska kännas tyngre och mer komponenter som tex resistor trensistor som gör strömmens flöde bättre.
Därför dem skriver att det är som att vara ute i en bilpark och att allt inte kan funka, dem är inte ens säkra på om de funkar eller inte på samma bil det egentligen ska fungera 100% utan problem på.
sen hittade han ett tyskt företag som faktiskt kör grymt bra men ballasterna är inte dem ultra slim, dem kör lite större än slimmade, men han fick inget namn på företaget som sålde till dem... ja tredjeparts komponenter som inte är gjorda på ett bra sätt där man verkligen riskerar på att slita ut elsystemet i bilen. men har man bra ballaster så är det bra.
han förklarade ganska mket som jag inte förstod någon med AC-Ballaster å B-Balaster eller vad det nu hette.
Att en bra ballast låter lite i början sen sänks ljudet, vissa ballaster låter ingenting och vissa låter för mket hela tiden.

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
fredriq Olika
8 december 2010 · 907 Inlägg

lenti skrev:
de viktigaste är ju väl ballasterna som han berättade om, vissa av dem fyller till å med på ballasterna med stålbitar för att den ska kännas tyngre och mer komponenter som tex resistor trensistor som gör strömmens flöde bättre.
Därför dem skriver att det är som att vara ute i en bilpark och att allt inte kan funka, dem är inte ens säkra på om de funkar eller inte på samma bil det egentligen ska fungera 100% utan problem på.
sen hittade han ett tyskt företag som faktiskt kör grymt bra men ballasterna är inte dem ultra slim, dem kör lite större än slimmade, men han fick inget namn på företaget som sålde till dem... ja tredjeparts komponenter som inte är gjorda på ett bra sätt där man verkligen riskerar på att slita ut elsystemet i bilen. men har man bra ballaster så är det bra.
han förklarade ganska mket som jag inte förstod någon med AC-Ballaster å B-Balaster eller vad det nu hette.
Att en bra ballast låter lite i början sen sänks ljudet, vissa ballaster låter ingenting och vissa låter för mket hela tiden.

Ursäkta men av din beskrivning ovan så lät det inte som du förstod nånting alls faktiskt...

Mvh
Fredrik
lenti
8 december 2010 · 174 Inlägg

haha hade jag förstått så mket hade jag kanske vetat vad jag skulle ha för Xenon kit:P sa bara de han sa, jag vet inte vad som finns eller inte finns, bara de fungerar utan problem.

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Gustav-91
8 december 2010 · 126 Inlägg

börjar bli lite smått förvirrad nu roll

Volvo 940 Turbo "awesomeness" (1997)
lenti
8 december 2010 · 174 Inlägg

haha jo de blir jag me:P men iaf ska testa ett kit av en vän under denna vecka och se om jag tke rom de big_smile sen köper jag

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Brådhis * Voff voff *
9 december 2010 · 10 280 Inlägg

lenti skrev:
de viktigaste är ju väl ballasterna som han berättade om, vissa av dem fyller till å med på ballasterna med stålbitar för att den ska kännas tyngre och mer komponenter som tex resistor trensistor som gör strömmens flöde bättre.
Därför dem skriver att det är som att vara ute i en bilpark och att allt inte kan funka, dem är inte ens säkra på om de funkar eller inte på samma bil det egentligen ska fungera 100% utan problem på.
sen hittade han ett tyskt företag som faktiskt kör grymt bra men ballasterna är inte dem ultra slim, dem kör lite större än slimmade, men han fick inget namn på företaget som sålde till dem... ja tredjeparts komponenter som inte är gjorda på ett bra sätt där man verkligen riskerar på att slita ut elsystemet i bilen. men har man bra ballaster så är det bra.
han förklarade ganska mket som jag inte förstod någon med AC-Ballaster å B-Balaster eller vad det nu hette.
Att en bra ballast låter lite i början sen sänks ljudet, vissa ballaster låter ingenting och vissa låter för mket hela tiden.

Det där var mest väldigt rörigt tyvärr... Kände du till dem praktiska skillnaden mellan Xenonkungens tillverkare och Vvmes tillverkare eller inte? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
NMI
9 december 2010 · 1 045 Inlägg

det är stor skillnad på olika xenonkit,,
jag har sett bilder på olika tillverkare, sen har jag haft isär dom vi säljer också,,

så ja det skiljer på xenonkit fast dom ser likadana ut..

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Gustav-91
9 december 2010 · 126 Inlägg

Brådhis skrev:

lenti skrev:
de viktigaste är ju väl ballasterna som han berättade om, vissa av dem fyller till å med på ballasterna med stålbitar för att den ska kännas tyngre och mer komponenter som tex resistor trensistor som gör strömmens flöde bättre.
Därför dem skriver att det är som att vara ute i en bilpark och att allt inte kan funka, dem är inte ens säkra på om de funkar eller inte på samma bil det egentligen ska fungera 100% utan problem på.
sen hittade han ett tyskt företag som faktiskt kör grymt bra men ballasterna är inte dem ultra slim, dem kör lite större än slimmade, men han fick inget namn på företaget som sålde till dem... ja tredjeparts komponenter som inte är gjorda på ett bra sätt där man verkligen riskerar på att slita ut elsystemet i bilen. men har man bra ballaster så är det bra.
han förklarade ganska mket som jag inte förstod någon med AC-Ballaster å B-Balaster eller vad det nu hette.
Att en bra ballast låter lite i början sen sänks ljudet, vissa ballaster låter ingenting och vissa låter för mket hela tiden.

Det där var mest väldigt rörigt tyvärr... Kände du till dem praktiska skillnaden mellan Xenonkungens tillverkare och Vvmes tillverkare eller inte? smile

//Brådhis

jag vet inte, vet bara pris skillnaden på dem sorterna jag ska ha

Volvo 940 Turbo "awesomeness" (1997)
Martin 9-3 Fisketokig
28 december 2010 · 2 997 Inlägg

2ooSX skrev:
xenonkungen har jag beställt 5 kit ifrån till extralysen.. snabb leverans, som sagt innan, inte billigast. .men man får svensk support. 

har även skickat tillbaka en ballast till dom, men de va inte fel på ballasten kom ja underfund med senare.. och de gick helt smärtfritt att reklamera efter nästan ett år.

Håller med där. Kör numer mer xenonkungen.

Har beställt av humanhabit och man får grejorna snabbt och billigt men tjatade i ett halvår med otaliga samtal och mail för att ens på ett kvitto till mailen då det var saker till firman. "visst kompis vi fixar det" på halvsvenska...   joo tjena...

efter 2 respektive 3 veckor rasade en ballast och en lampa oberoende av varandra. Lampan var svart och ballasten tjöt högt.  Sitter fortfarande att väntar på retur och det var i våras. Jag fick betala frakten tillbaka men kommer aldrig få mina returer. Aldrig mer Humanhabit. Inte om man ska räkna med service.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
lenti
29 december 2010 · 174 Inlägg

Jag beställde ett par xenonkit också, sen vann jag ett xenon kit från www.styling4u.se, deras egna xenonkit fungerar skitbra än sålänge så får väl hoppas på att det håller också :d men ballasterna verkar vara bra big_smile

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang