3330
Sök

Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.

Företagare & YouTuber
628 507 Visningar
Projektet avslutat 14 augusti 2017
Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Ja ha då var det dax för ännu en update smile
Idag var planerna som så att...
1. jag skulle i princip göra klar all spackling och slipning
2. kapa upp hål för högtalarna
3. Borra hhål för högtalarna (monteringsskruvarna)
4. Borra upp hål för den nysvarvade öppningsknappen för baksäterna
5. Slipa baksidan på sidoväggarna så inga dumma stån sticker ut.
Allt de dära ovan blev jag klar med big_smile

När jag gjorde första plastningen så gjorde jag hål för att kunna sätta dit skruvar så jag kunde skruva fast spånskiverna och med hjälp av de hålen kunde jag sen sätta ut resten av hålen.
http://aycu29.webshots.com/image/22108/2006035894337090001_rs.jpg

Nu till nästa problem.. hur stora skulle hålen vara för sjävla högtalarna och hur skulel formen se ut och hur skulle jag få placeringen bra ??!?! det var då jag kom på en jävla smart lösning smile jag skruva dit de nya högtalargallren och rita runt dem för att kunne få ett hum om hur högtalarna skulel sitta. Efter det så tog jag kartongen som högtalarna kom med och ritade av den på en annan kartongbit och skräde ut den, nu hade jag en perfekt form på hur hålet skulle se ut och nu var det bara att med ögonmått försöka centrera den i den andra ringen jag ritat ut.
http://aycu25.webshots.com/image/21584/2006080537957848758_rs.jpg

Jag upptäckte att gallret låg inte helt plant som de skulle så jag fick spackla lite och sen slipa
http://aycu12.webshots.com/image/20211/2006016824745905803_rs.jpg

Jag kapade upp hålet med en rondell och sen finslipade jag kanterna med en dremmel och resultatet blev skitfint.
http://aycu34.webshots.com/image/21353/2006096128962046275_rs.jpg

http://aycu36.webshots.com/image/20115/2006093785343859183_rs.jpg

På sidoväggarna så tog jag med rondell och rugga upp lite där jag skulle plasta men jag är lite orolig över att det inte ska räcka hmm Nå nå det ska ju inte vara några speciella tynger på denna så det ska nog gå bra i slutändan anars får jag hitta på nån extra lösning.
http://aycu16.webshots.com/image/22295/2006050176709804587_rs.jpg

Ja de var de för idag, i morgon kanske jag örja klä bitarna...

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Trägnagare
185 Inlägg
15 juli 2007
Alltså detta kommer ju lätt vara den cleenaste snyggaste bilen på GORG snart tongue

All show and no go!

1 997 Inlägg
16 juli 2007
Ojoj!
Du kämpar på otroligt bra. Fattar inte att du orkar big_smile
Lite offtopic kanske men..
Jag har tänkt plasta nå grejjer på min bil å tänkte att du kanske har något tips om hur man ska gå till väga osv...?

Väntar spänt på fortsättningen!
Senast redigerat av Galad8 (16 juli 2007)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
... altså... tips om hur gå till väga med det.. det är som att fråga mig om tips på hur man gör ett komplett mototbyte big_smile Mitt bästa tips till dig är att läsa allt jag skrivit om plastning här i min tråd samt söka i forumet, du lär hitta massa bra saker (säkert en massa trådar startad av mig som nybörjare ^_^).
De dära med orken... ja du om de inte varit för alla fina kommentarer jag får så hade det varit lite småtungt, man kan säga att alla fina kommentarer är min motivation ^_^

15 Inlägg
22 juli 2007
Bläddrat igenom några sidor nu, småläst här & där, ser ju riktigt grymmt ut. Måste ta mig tid & läsa igenom alla 37 sidor snart. Keep it going! vill se hur den ser ut klar yikes

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
22 juli 2007
Det blir ju bättre och bättre för varje dag smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Det har inte blirvit några förändringar sen sisst för just nu har jag ett annat projekt på sidan av bilen som måste bli klart innan jag kan fortsätta med bilen, borde inte ta längre än max 1-2 dagar till innan jag är klar med det projektet.

150 Inlägg
22 juli 2007
Kommer bli kanon smile men varför har du inte lagt upp bilen här på garaget? :S

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
varför ska jag när jag har denna tråd, blir bara onödigt och jobbigt att uppdatera den ochså.

58 Inlägg
22 juli 2007
de tycker jag att du gör rätt i men jag ser fram imot att du lägger upp den färdiga bilen när tråden är avslutad.. för du e de en bil som du kan vara stolt över att ha uppe.. tycker att de hänt lite ovanligt lite i helgen.. vad beror detta på?, du har väll inte tröttnat?? hade

Gör som FORD, köp VOLVO!!!!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
du läser då inte alls vad jag skriver smile hoppa upp ca 4-5 inlägg och LÄS big_smile

58 Inlägg
23 juli 2007
hehe, ber om ursäkt för detta.. får ju mail när de står något nytt o de var ett tag sedan nu så jag var inne o skrev bara.. sorry. PS. vad e de för projekt du har vid sidan av då?

SQ
1 343 Inlägg
23 juli 2007
suttit nu i ungefär 1 ½ ttimme och kollat, och är sjukt inponerad av ditt bygge, fortsätt med detta underbara jobb... längtar tills uppdatering!

Ljudnörd!

10 Inlägg
23 juli 2007
kan ju inte säga något annat än att jag är otroligt imponerad av ditt arbet!. väntar på uppdatering som alla andra! big_smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
hojja vad ni stressar mig att fortsätta ^_^ just nu så måste jag bygga klart "sjulet" eller hur det nu stavas innan jag kan fortsätta, arbetar så fort jag kan smile tack så mycket för de fina kommentarerna ^_^

427 Inlägg
24 juli 2007
Alltså..det har sagts förut och tåls att sägas igen. Du är grym! Tror att dina sykunskaper tog oss alla med storm tongue. Har typ sträckläst alla 37 sidor nu då jag själv funderar på ett liknande projekt..kan dock inte bestämma mig för vilken bil jag vill jobba med (har tråd ang. det i kommentar).  Sätena blev sjukt nice och tror att du kommer lyckas ännu bättre med e46-stolarna.
Hur stor förbättring blev Xenon-lysena jämfört de gamla?
Läste någonstans att du är elektriker (?)..om du jobbar så här bra på fritiden så skulle nog alla arbetsgivare anställa dig omgående wink

Aja - keep up the good work!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

242 Inlägg
58 Inlägg
15 augusti 2007
?
ja det är lite skumt.. detta projektet uppdaterades ju nästan dagligen innan..
jag tror inte att det är sjulet som tar så här lång tid.. det kanske har hänt något allvarligt.. :S hoppas att han kommer tillbaka snart..

304 Inlägg
16 augusti 2007
jag med

I have my own race...

10 Inlägg
19 augusti 2007
Jag saknar uppdateringar med detta grymma projektet !! Hoppas att du kommer tillbaka !

Sök