2324
Sök

Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.

Företagare & YouTuber
628 451 Visningar
Projektet avslutat 14 augusti 2017
Säffle
10 Inlägg
20 november 2008
Härligt att det händer lite igen, men saker och ting får ta den tid de tar. Ingen idé att stressa fram nått, då blir det bara dåligt! Tycker fortfarande att allt du gör verkar bli grymt! Keep on!
Synd med företaget som gör hemsidan, men hoppas det blir bra i slutändan det med!;-)

Mvh Jimmy

313 Inlägg
20 november 2008
har läst igenom hela 62 sidor nu....fy f*n vad grym,duktig,m.m du är på detta.stor inspirations källa för många skulle jag tro.kommer följa detta projekt och hoppas allt kommer bli klart, och bra!

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

769 Inlägg
20 november 2008
kom å tänka på en sak, du har byggt grunden till baslådan i trä och sen har du skapat "täckskivor" i glasfiber som du lägger över för att dölja träet kommer det då inte vibrera å låta illa när du basar på å alla lösa glasfiberplattor börjar vibrera av basandet?

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

106 Inlägg
20 november 2008
använde du fleece när du gjöt baslådan? vi ska precis börja gjuta snart, och överväger om det är värt att lägga ut extra pengar på att skaffa just fleece-tyg.

vad är det för skillnad på att använda ett vanligt lakan jämfört med fleece?

vem som helst kan svara, tack

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
Alla glasfiber konstruktioner kommer monteras fast på ett eller annat sätt, om det nu skulle skapa vibrationer trots det så är det inte mycket mera än att sätta dit någon tunn gummering. Formarna har dock väldigt bra och tight passform så det i sig lär göra att dom inte skakar för mycket. Om jag vill ha ett väldigt tunt lager av en gummiyta kan man alltid bara sätta ett tunt lager "mjukt" lim på glasfibret och låta det tjäna rollen som stötdämpare.

Fleece är totalt värdelöst. Kör inte på det (stor ångest).

Fleece styg
Positivt. Stretchigt
Negativt. Kräver väldigt mycket polyester för att bli genomblött. Svårt att blöta helt igenom. Den extra polyestern skapar mycket oarmerad dövikt (fleecestyget = ingen armering). Om den inte blir blöt igenom så fäster den inte på baksidan, tx i en baslåda. Ger en relativt gropig första yta. Veckar sig lätt där det blir "för mycket tyg, veck som är svåra att få bort. Tjockt tyg.

Som du ser så är fleecetyget ett väldigt dåligt tyg att plasta med. Vad jag läst nu i efterhand så bör man helst använda tyger som är tunna och stretchar bra tv gamla t-shirts eller sådant där högtalartyg som man har framför högtalare som finns i hemmet..
Senast redigerat av Sherlia (20 november 2008)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

106 Inlägg
20 november 2008
okej, så problematiken ligger i att det är för kompakt? vi hade ändå tänkt att testa ett par gånger innan själva gjutningen, bara för att se vad som funkar.
tack för tipset!

tack för svaret även du, weser.

52 Inlägg
20 november 2008
Blir toppen med detta bygge, tråkigt det där med din sida.
Hoppas den kommer upp snarast!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Ja det blev en liten stund i garaget idag me. Eftersom jag mestadels målade och slipade så kunde jag inte göra något mer efter det var målat. torktid 16timmar samt att man inte vill röra upp massa onödigt damm wink

Baksidan av baslådan kommer synas när jag vänder ner sätena så kan lika väll fixa till den så man inte möts av en trist spånskiva med massa kablar smile. Spacklade igen skruvhål.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/506610_iiolhx.jpg

Målade bottenskivan lika så för att öka fukt resistansen.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/506612_pb7hdj.jpg

Någon som tror att jag har ett litet garage? Detta är nämligen mitt i rummet smile
Lackade baslådan samt de två stativen mestadels för fukt tålighet. och lite design på baksidan av baslådan som sagt.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/506613_b0f5rv.jpg

Inköpte även remmar för att spänna fast batteriet.

Imorgon blir det eventuellt lite småpyssel i garaget som montering av baslada, stativ och golv.

På måndag blir det att beställa samtliga kablar som kommer behövas.
Senast redigerat av Sherlia (21 november 2008)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
På grund av att shoppen blivit försenad så har jag beslutat att skapa en temporär shop som borde vara upp om några dagar smile

Färgen hade inte torkat i mitt kalla garage så ingen update idag sad

Student
62 Inlägg
22 november 2008
tjoho!

Vad har du för färg å lackar med?

Stek en stek

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
vanlig billack, blir samma färg som bilens silverfärg.

Student
62 Inlägg
23 november 2008
Sherlia skrev:
vanlig billack, blir samma färg som bilens silverfärg.

Ok, men va e den där svarta lacken för nåt då?

Stek en stek

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Den är bara till för att fuktskydda samt att skapa en liten finare finish på baksidan av lådan (syns bara när man fäller fram baksätet).

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
Idag blev det lite småpyssel med mina delar. Borrade upp några små monteringshål m.m och testmonterade allt igen för att se att inget ändrats.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/508190_h1ahbe.jpg

Testa slänga dit en bas och slutsteg, kommer bli fint de här smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/508191_6jqjj4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25883/508192_354ij2.jpg

Imorgon om allt vill sig väl kommer dom få en slipgrund och eventuellt lack men innan det måste jag rengöra garaget grundligt, kommer bli bökigt att få bort allt dam som kan sätta sig i lacken wink

Avstängd
216 Inlägg
24 november 2008
nice. men ta bort de där MDS steget . fy fy fy smile in me JBL steg

lycka till

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
TRANSPORT skrev:
nice. men ta bort de där MDS steget . fy fy fy smile in me JBL steg

Om du läst rästen av tråden så borde du veta att dom moddas om med dioder, kommer inte se ut som mds steg wink

811 Inlägg
24 november 2008
fan blir läckert det där Sherlia. jobba jobba så vi får se bilder när det är lite lack på sakerna. Bara att ta en dammvippa och röja loss i garaget big_smile

1 997 Inlägg
24 november 2008
Blir riktigt vackert de där! smile

4 663 Inlägg
24 november 2008
blir ju bara så himla bra detta big_smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
dammvippa... jo just big_smile inser du hur skitigt det är dära?!?! allt jag har slipat och tjorvat på med! Jag tror jag ska försöka blåsa rent garaget med tryckluft, blåsa ut skiten helt enkelt och hoppas inte det ser allt för skitigt ut utomhus big_smile Sedan funderar jag även på att maskera av, tak golv och alla väggar med papper, borde få en rät okej lackbox då big_smile

Idag så blev det inget på projektet men en massa när det gäller webshoppen. Vet inte om jag skrev det hära tidigare men  om någon dag kommer portarna för min temporära shopp öppna upp för almenheten och beställningar kan börja komma in ^_^. Blev less på att vänta på min shop så jag tog mig helt enkelt lite tid att lära mig programmera och har nu en shop som jag ska bara fixa lite småsaker på och sen starta igång. Den verkliga shoppen kommer dock senare.

Sök