Situationen i mellanöstern

Martin 9-3 Fisketokig
16 juli 2006 · 2 997 Inlägg

Håller med, bara jävla tjafs om allt sånt på nyheterna. Vill de döda varandra så låt dem hålla på. Religion kallas det visst, löjligt. inget att bry sig om, varför slösa bort tid på sådanna idioter...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
16 juli 2006 · 1 290 Inlägg

Precis! Låt dom döda varann! Befolkningen borde väl minska ganska rejält så som dom skjuter ihjäl varann hela tiden?? Snart ingen kvar...




Tack Martin! Äntligen nån vettig person!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Martin 9-3 Fisketokig
16 juli 2006 · 2 997 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Precis! Låt dom döda varann! Befolkningen borde väl minska ganska rejält så som dom skjuter ihjäl varann hela tiden?? Snart ingen kvar...




Tack Martin! Äntligen nån vettig person!

hehe lite ironi men stämmer ju till en del.

Vettigt skapade människor inser snart att det är bäst för alla att sluta med sånt som sker nu och börja samtala och reda ut så jag fattar inte varför andra drar sig in och ska påverka, bara förvärrar vad jag kan se, sen att folk åker dit på semester mm får stå för dem, idioti tycker jag.

Vet att jag borde inte skriva om ämnet men religion och sånt skit blir man förbannad på.
vissa är väl mer eller mindre korkade bara.

Just en sån sak som att folk kan se en kojävel som helig tyder på dålig uppfostran och uppväxt enl mig... wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Maizer
16 juli 2006 ·

Just en sån sak som att folk inte kan acceptera att t ex en ko är helig tyder enligt mig på jävligt dålig uppväxt och uppfostran.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
16 juli 2006 · 1 290 Inlägg

Okej! Dålig uppväxt och uppfostran? Av vem??? Värsta morsan du verkar haft då som uppfostrat dig att tycka att de är normalt att tycka att en ko är helig?? smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Maizer
16 juli 2006 ·

Min morsa har inte uppfostrat mig nåt ang. religion eftersom vi inte är troende. Normalt? Det är väl inte så jävla normalt att jesus är guds son fast hans mamma är en jungfru? Eller har jag fel?

Peranton
16 juli 2006 · 116 Inlägg

De är verkligen inte kul de här.. jag har två jobbar kompisar (Jobbar på pizzeria).. som är i libanon på semester sen 1½ vecka tillbaka.. Jag har kännt dom länge.. o de känns verkligen förjälvigt att bara sitta här och inte kan göra något för att hjälpa dom.. FY FAN!! för krig säger jag bara.. Jag hade svårt att tro att något av länderna får de något bättre efter de här..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)
BMW 320d (1999)
Phaetoon
17 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Har ni tänkt på att media knappt rapporterar något om dom pågående väpnade konflikterna i Afrika, men att dom hela tiden rapporterar från Israel?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
jonesono Personal- och beteendevetare
17 juli 2006 · 1 082 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Precis! Låt dom döda varann! Befolkningen borde väl minska ganska rejält så som dom skjuter ihjäl varann hela tiden?? Snart ingen kvar...




Tack Martin! Äntligen nån vettig person!

Årets mest intelligensbefriade inlägg?? Är du seriös är det ännu värre...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
17 juli 2006 · 1 082 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Precis! Låt dom döda varann! Befolkningen borde väl minska ganska rejält så som dom skjuter ihjäl varann hela tiden?? Snart ingen kvar...




Tack Martin! Äntligen nån vettig person!

hehe lite ironi men stämmer ju till en del.

Vettigt skapade människor inser snart att det är bäst för alla att sluta med sånt som sker nu och börja samtala och reda ut så jag fattar inte varför andra drar sig in och ska påverka, bara förvärrar vad jag kan se, sen att folk åker dit på semester mm får stå för dem, idioti tycker jag.

Vet att jag borde inte skriva om ämnet men religion och sånt skit blir man förbannad på.
vissa är väl mer eller mindre korkade bara.

Just en sån sak som att folk kan se en kojävel som helig tyder på dålig uppfostran och uppväxt enl mig... wink

Årets näst mest intelligensbefriade inlägg... vet inte hur seriös du är, men det gick antagligen inte så bra för dig i skolan alt. att du lärde dig inte ett och annat där?!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
17 juli 2006 · 1 082 Inlägg

Phaetoon skrev:
Har ni tänkt på att media knappt rapporterar något om dom pågående väpnade konflikterna i Afrika, men att dom hela tiden rapporterar från Israel?

Sen när har medierna brytt sig nämnvärt om situationerna i Afrika? Om det ger medierna pengar på ett eller annat sätt, som tv-galor etc.. då är de plötsligt intresserade.. om någonsin

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Founder
17 juli 2006 · 1 414 Inlägg

Phaetoon skrev:
Har ni tänkt på att media knappt rapporterar något om dom pågående väpnade konflikterna i Afrika, men att dom hela tiden rapporterar från Israel?

Det kan bero på att Israel är en av dom starkaste militära makterna i världen, bäst utbildad och har den absolut bästa utrustning som finns att få... Många av deras nya vapen i tjänst är 5-10 år före USA i utvecklingen...

Sedan är ju även Israel en kärnvapen nation.

Tidigare krig mellan Israel och Arabvärlden har ju varit på grund av palestinierna, men tydligen har dom övriga arabländerna tröttnat på palestinierna för ingen av dom verkar villig att hjälpa dom längre...

Jag tror inte att kriget där nere bygger på relgion utan snarare på okunskap och missrespekt riktad mot varandra. Det finns platser i Israel där palestinier (som israeliska medborgare) och israeler lever sida vid sida, detta är dock innanför den israeliska gränsen.

Senast redigerat av Founder (17 juli 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
17 juli 2006 · 271 Inlägg

Phaetoon skrev:
Har ni tänkt på att media knappt rapporterar något om dom pågående väpnade konflikterna i Afrika, men att dom hela tiden rapporterar från Israel?

med andledning att vi i väst skiter i afrika pga att dom inte har nåt vi vill ha...vi vill ha arabernas olja... men men...har för mej att israel inte har nån olja big_smile men men


rätt mej om ja har fel nu för ja e värdelös på sånt här men : är inte palestina ett eget land? delade dom inte upp palestina i 2 delar: judarnas o palestinernas??

för om det är falet så ere 3 världskriget nu... o nu ere ombytta roller, nu ere judarna som som fixar ghetton osv...aja...

o sen förstår ja palestinerna som slås tillbax...ställ er frågan: va fan hade ja gjort om tex usa beslutat att judarna skulle få över halva sverige...skulle inte ni lacka ur o börja jävlas mot judarna? skulle inte ni lära era barn o göra samma sak? ja kan säga att personligen hade ja fan gjort de...citerar en hel låt (blodsbröder) "sista svensken tar med sej fanan ut" o ja tror de e samma sak för dom...

Founder
17 juli 2006 · 1 414 Inlägg

PeterNorrk skrev:

Phaetoon skrev:
Har ni tänkt på att media knappt rapporterar något om dom pågående väpnade konflikterna i Afrika, men att dom hela tiden rapporterar från Israel?

med andledning att vi i väst skiter i afrika pga att dom inte har nåt vi vill ha...vi vill ha arabernas olja... men men...har för mej att israel inte har nån olja big_smile men men


rätt mej om ja har fel nu för ja e värdelös på sånt här men : är inte palestina ett eget land? delade dom inte upp palestina i 2 delar: judarnas o palestinernas??

för om det är falet så ere 3 världskriget nu... o nu ere ombytta roller, nu ere judarna som som fixar ghetton osv...aja...

o sen förstår ja palestinerna som slås tillbax...ställ er frågan: va fan hade ja gjort om tex usa beslutat att judarna skulle få över halva sverige...skulle inte ni lacka ur o börja jävlas mot judarna? skulle inte ni lära era barn o göra samma sak? ja kan säga att personligen hade ja fan gjort de...citerar en hel låt (blodsbröder) "sista svensken tar med sej fanan ut" o ja tror de e samma sak för dom...

Det var inte USA som bestämde att judarna skulle bo där. England skänkte sin koloni som var palestina vilket på den tiden var brittiska medborgare som bodde där till judarna så dom hade någonstans att ta vägen efter andra världskriget... Palestinierna kom främst ifrån andra delar av arabvärlden till palestina... De har istort sett alltid varit en folksamling utan nation...

England skulle lika gärna kunnat ge judarna sydafrika eller något afrikanskt land som dom besatte, men nu blev det inte så...

Senast redigerat av Founder (17 juli 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
17 juli 2006 · 271 Inlägg

Founder skrev:

PeterNorrk skrev:

Phaetoon skrev:
Har ni tänkt på att media knappt rapporterar något om dom pågående väpnade konflikterna i Afrika, men att dom hela tiden rapporterar från Israel?

med andledning att vi i väst skiter i afrika pga att dom inte har nåt vi vill ha...vi vill ha arabernas olja... men men...har för mej att israel inte har nån olja big_smile men men


rätt mej om ja har fel nu för ja e värdelös på sånt här men : är inte palestina ett eget land? delade dom inte upp palestina i 2 delar: judarnas o palestinernas??

för om det är falet så ere 3 världskriget nu... o nu ere ombytta roller, nu ere judarna som som fixar ghetton osv...aja...

o sen förstår ja palestinerna som slås tillbax...ställ er frågan: va fan hade ja gjort om tex usa beslutat att judarna skulle få över halva sverige...skulle inte ni lacka ur o börja jävlas mot judarna? skulle inte ni lära era barn o göra samma sak? ja kan säga att personligen hade ja fan gjort de...citerar en hel låt (blodsbröder) "sista svensken tar med sej fanan ut" o ja tror de e samma sak för dom...

Det var inte USA som bestämde att judarna skulle bo där. England skänkte sin koloni som var palestina vilket på den tiden var nästan folktomt förutom brittiska medborgare som bodde där till judarna så dom hade någonstans att ta vägen efter andra världskriget...

mm okej okej...england...men du hade väll endå lacka ur om tex dom gav bort kiruna eller?

Founder
17 juli 2006 · 1 414 Inlägg

PeterNorrk skrev:

Founder skrev:

PeterNorrk skrev:
med andledning att vi i väst skiter i afrika pga att dom inte har nåt vi vill ha...vi vill ha arabernas olja... men men...har för mej att israel inte har nån olja big_smile men men


rätt mej om ja har fel nu för ja e värdelös på sånt här men : är inte palestina ett eget land? delade dom inte upp palestina i 2 delar: judarnas o palestinernas??

för om det är falet så ere 3 världskriget nu... o nu ere ombytta roller, nu ere judarna som som fixar ghetton osv...aja...

o sen förstår ja palestinerna som slås tillbax...ställ er frågan: va fan hade ja gjort om tex usa beslutat att judarna skulle få över halva sverige...skulle inte ni lacka ur o börja jävlas mot judarna? skulle inte ni lära era barn o göra samma sak? ja kan säga att personligen hade ja fan gjort de...citerar en hel låt (blodsbröder) "sista svensken tar med sej fanan ut" o ja tror de e samma sak för dom...

Det var inte USA som bestämde att judarna skulle bo där. England skänkte sin koloni som var palestina vilket på den tiden var nästan folktomt förutom brittiska medborgare som bodde där till judarna så dom hade någonstans att ta vägen efter andra världskriget...

mm okej okej...england...men du hade väll endå lacka ur om tex dom gav bort kiruna eller?

Jag ser inte riktigt sambandet i o med att sverige aldrig tillhörde något annat land... Du måste förstå situationen. Alla kolonier som England haft ser dom som att det är England. Ta tex falklandsöarna så sent som på 80-talet när Argentina invarderade dom. Argentinarna kallar dom öarna för Maldivas och anser att dom tillhör Argentina... Britterna svarade med att skicka hangarfartyg och ett 20-tal krigsfartyg plus flera tusen soldater att sparka ut argentia ifrån öarna,... och dom lyckades...

För England att ge bort "Israel" var som att ge bort en del av sitt eget land... och dom gjorde det utan större klagomål... Sedan efteråt kommer palestinierna och hävdar att det är deras land och vill ha tillbaka det. Det är som att tex Danskarna skulle komma o säga att halva Sverige tillhör dom och hota oss med krig om vi inte ger bort det...

Vad skulle Sverige göra då?

Men vad media inte ofta visar är att dom flesta palestinier är bara trötta på våldet som orsakas av en liten grupp. Det finns som jag skrev tidigare en del platser där palestinier och israeler bor sida vid sida utan några som helst problem. Det jobbar tex tusentals palestinier i israeliska fabriker, affärer m.m.

Dessa terrorist grupper som inte ens kan administrera det land dom redan fått bara gapar efter mer mark utan att egentligen ens sköta om det dom redan har...

Vad dom gör utöver startar krig mot Israel är att dom förstör för alla de tusentals palestinier som jobbar i israel för att den israeliska armen stänger gränsen så vanligt folk inte kan ta sig till sina jobb... vilket bara försämrar ekonomin för palestina...

Senast redigerat av Founder (17 juli 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Martin 9-3 Fisketokig
17 juli 2006 · 2 997 Inlägg

jonesono skrev:
Årets näst mest intelligensbefriade inlägg... vet inte hur seriös du är, men det gick antagligen inte så bra för dig i skolan alt. att du lärde dig inte ett och annat där?!

hehe, jag slutade skolan efter 1 år på gymnasiet, varför plugga vidare när man kan sluta och dra in 40-50k i månaden istället för att leva på en tusenlapp i bidrag.

Visst gick det bra, aldrig haft något sämre än vg i ett fåtal ämnen resten mvg rakt igenom sen betygen började, hatade dock religion wink men matte är bättre tongue

Varför skulle det inte gå bra?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Hejhoppet
17 juli 2006 · 337 Inlägg

Man börjar ju bli lite uttråkad. Dem är ju så fjantiga där nere. De måste hämnas för varandras attacker hela tiden, och så kommer det fortsätta tills hela mellanöstern är jämnad med marken.

Varför kan dem inte bara vara vänner tongue

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
jonesono Personal- och beteendevetare
17 juli 2006 · 1 082 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

jonesono skrev:
Årets näst mest intelligensbefriade inlägg... vet inte hur seriös du är, men det gick antagligen inte så bra för dig i skolan alt. att du lärde dig inte ett och annat där?!

hehe, jag slutade skolan efter 1 år på gymnasiet, varför plugga vidare när man kan sluta och dra in 40-50k i månaden istället för att leva på en tusenlapp i bidrag.

Visst gick det bra, aldrig haft något sämre än vg i ett fåtal ämnen resten mvg rakt igenom sen betygen började, hatade dock religion wink men matte är bättre tongue

Varför skulle det inte gå bra?

Ja, för en som värderar pengar så högt.. så varsågod, men jag tar hellre kunskapen för i slutändan kan den ge en så otroligt mycket och då inte bara pengar.
Beror ju också helt på vad man läste/läser för program på gymnasiet hur lätt eller svårt det är med betygen. Som det verkade på ditt inlägg, så märks det att du inte pluggat.. that's it! Du skulle ha skrivit på ett helt annat sätt om du skulle ha förståelse för situationen ur historiskt, religiöst perspektiv osv. Men men, jag är nog inne på helt fel hemsida när det kommer till dylika ämnen, för inte är det då en majoritet här inne som verkar ha gjort något vettigt med plugget...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Germax
17 juli 2006 · 12 086 Inlägg

Frågan är vad vi i sverige har med idioter i mellanöstern att göra? Om våra politiker såg till att gynna sveriges välfärd ist för att försöka agera världsförenare!!

Senast redigerat av JapMax (17 juli 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang